دست بیابان | بیابان آتاکاما + بهمن 1401

دست بیابان | بیابان آتاکاما + بهمن 1401

این دست‌ در دل بیابانی خشک و بی آب و علف رها شده‌ است.

دست بیابان

در همه جای دنیا مجسمه‌های غول پیکر و عجیب غریب وجود دارد اما مجسمه دست بیابان در صحرای آتاکاما در شیلی، یکی از زیباترین این مجسمه‌های غول پیکر است. در این مقاله از مجله اینترنتی کوبهسری به بیابان مریخی زمین زده‌ایم.

غول‌پیکرترین دست دنیا

بیابان آتاکاما

آتاکاما بیابانی خشک و بی‌آب و علف در شیلی است که با حضور در آنجا احساس می‌کنید به مریخ وارد شده‌اید. مساحت زمین‌های سرخ و سوخته این خشک‌ترین بیابان جهان دهان حیرت هر بیننده‌ای را باز می‌کند. بزرگ‌راه پان امریکن شبکه‌ای از راه‌ها به طول نوزده هزار مایل است که از میان این بیابان می‌گذرد و به شما امکان بازدید از مساحت بیشتری از این بیابان را می‌دهد.

این بیابان عجیب و غریب و بی آب و علف که شباهت بسیاری به سطح سیاره‌ی سرخ مریخ دارد، مکان مناسبی برای آزمایشات ناسا، تمرینات فضانوردان و مریخ‌نوردها است. از طرفی شن‌های نرم و روان این بیابان همیشه موج‌سوارانی که دنبال نوع متفاوتی از هیجان و موج سواری هستند را نیز به خود جذب کرده است.

غول‌پیکرترین دست دنیا، دست بیابان

جذابیت بیابان آتاکاما در هنگام شب با آسمانی مملو از رنگ‌های زیبا و دلفریب بیشتر می‌شود. دقیقا مثل همه بیابان‌های دنیا، دیدن سراب در این بیابان هم چیزی عادی و طبیعی است. سراب دیدن باعث می‌شود که هرکسی حتی بومی‌ها و محلی‌ها هم در پیدا کردن راه دچار مشکل شوند و مسیرها را اشتباه بروند.

ولی همین صحرای خشک و مملو از سراب،| یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را در دل خود جای داده است. جاذبه‌ای که خیلی وقت‌ها با سراب اشتباه گرفته می‌شود اما سازه‌ای کاملا واقعی است. دست بیابان شیلی یک دست غول پیکر است که از دل این بیابان بیرون زده و رو به آسمان بلند شده است. دست بیابان درست مانند شخصی است که در زیر شن‌ها مدفون شده درحالی‌که آخرین تلاش‌هایش را برای نجات و رهایی انجام می‌دهد.

این دست رها شده در دل بیابانی خشک و بی آب و علف شما را به سوی خود فرامی‌خواند. در شیلی به دست بیابان (Mano del Desierto) می‌گویند. این سازه عمودی با یک انگشت صاف و چهار انگشت دیگر که قطع کننده سطح صاف بیابان است، ناهنجاری غول‌پیکری است که تنها چیزی است که در این فضای بزرگ و سوزان به چشم می‌آید.

دست بیابان

چگونه به دست بیابان برسیم

برای دیدن این مجسمه زیبا ابتدا باید به آنتوفاگاستا بروید و با انتخاب مسیرهای بیست و شش یا بیست و هشت به سمت تقاطع مسیر پیش بروید. با رسیدن به مایل‌های ۱۳۰۹ تا ۱۳۱۰ حتی در کنار جاده هم می‌توانید این دست‌ غول‌پیکر را ببینید. اگر می‌خواهید دست این مجسمه را از نزدیک مشاهده کنید، وقتی که در مسیر تابلو «Escultura» را دیدید، مسیری به سمت راست جاده کشیده خواهد شد که در صورت ادامه دادن آن به دست بیابان خواهید رسید. در سال های اخیر این دست به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار شیلی تبدیل شده است، به نحوی که گردشگرانی که به بیابان آتاکاما سفر می‌کنند حتماً در توری که برای دیدن دست بیابان راه اندازی شده شرکت خواهند کرد.

چگونه به دست بیابان برسیم

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کلیسا قصد تکمیل شدن ندارد! را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *