معرفی بهترین شربت خانه های اصفهان + بهمن 1401

معرفی بهترین شربت خانه های اصفهان + بهمن 1401

اگر شما هم روزی به پایتخت تاریخی و فرهنگی کشورمان ایران سفر کردید، حتما از شربت خانه های اصفهان دیدن کنید.

شربت خانه های اصفهان

اصفهان شهری تاریخی است که پر است از کافه‌ها و شربت خانه‌هایی است که می‌توانید بعد از یک روز گرم و پرهیجان، در آنجا نوشیدنی‌های خنک نوش جان کنید. شربت خانه های اصفهان به اندازه ای شهرت پیدا کرده که امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب و دوست داشتنی این شهر تبدیل شده است. شربت خانه های اصفهان اغلب معماری قدیمی و طراحی کلاسیک دارند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

شربت خانه کجاست؟

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، شربت خانه محلی برای نوشیدن شربت است. ساخت شربت خانه از شهرهایی همچون اصفهان و سمرقند رونق یافت. درگذشته در شربت خانه‌ها دور هم به صرف شربت جمع‌ می‌شدند. در این محفل شاهنامه خوانی هم انجام‌ می‌شد. با گذشت زمان و تغییر آداب و رسوم امروزه شربت خانه‌ها کافه‌های سنتی شده‌اند که همچنان شربت‌های خوشمزه با طعم‌های بی‌نظیر سرو می‌کنند.

در شربت خانه چه چیزی سرو‌ می‌شود؟

در این مکان معمولا انواع شربت‌های خنک زعفران، سرکه‌انجبین و خیار، بیدمشک، بهارنارنج و انواع بستی برای فرار از گرمای تابستان سرو‌ می‌شود. درست است که این فضا محلی برای نوشیدن شربت مخصوص در هوای گرم تابستان است، اما می‌توانید انواع طعم چای را هم در فصل سرد سال در این فضا امتحان کنید. در کنار نوشیدنی‌ها وعده‌ها و میان وعده‌های مختلفی هم سرو‌ می‌شود که بسته به سلیقه و خواست خودتان می‌توانید از منو انتخاب کنید و سفارش دهید. در ادامه به معرفی چند شربت خانه معروف اصفهان‌ می‌پردازیم.

شربت خانه فیروز

شربت خانه فیروز، فیروزه ای در دل شهر اصفهان

شربت خانه فیروز اصفهان در محله جلفا واقع شده است که به گفته گردشگران یکی از زیباترین کافه‌های ایران است که حضور در آن حس شادابی و بسیار جذابی دارد. چرا که در این کافه موسیقی زنده سنتی هم نواخته‌ می‌شود که بسیار دلپذیر است. اگر در یک سفر تفریحی با خرید بلیط هواپیما کیش اصفهان به این شهر می‌روید، می‌توانید به صرف صبحانه یا حتی ناهار و شام خودتان را مهمان این کافه کنید. البته که شربت‌ها و بستنی‌ها و دیگر میان وعده‌های خوشمزه نیز در شربت خانه فیروز اصفهان وجود دارد که‌ می‌توانید سفارش دهید.

شربت خانه روزگار اصفهان، فضایی خاطره انگیز و جذاب

مگر‌ می‌شود به اصفهان، نصف جهان سفر کنید و به میدان نقش جهان نروید؟ بعد از گشت و گذار در این میدان می‌توانید به قسمت پشتی مسجد شیخ لطف الله بروید و به شربتخانه روزگار برسید. اطراف شربتخانه مغازه‌های آنتیک فروشی و قدیمی بسیار جذابی وجود دارد که می‌تواند روح زیبایی پسند شما را سر ذوق آورد. همچنین، اگر با خرید بلیط هواپیما ارزان به این شهر سفر کرده‌اید، می‌توانید سوغاتی‌های مورد نیازتان از این منطقه به آسانی تهیه کنید. در شربت خانه روزگار اصفهان، نوشیدنی‌ها، شربت‌های لیمو و نعناع، چایی‌های کمر باریک و میدان وعده‌های متنوعی همچون خوراک لوبیا، کوک سبزی و… برای پذیرایی از مسافران در نظر گرفته شده است. این شربت خانه دوران اوج زیادی در گذشته داشته و دست روزگار از پس آن برنیامده و امروزه هم بسیار محبوب و پر طرفدار است. این مکان فضایی بسیار رویایی دارد و برای عکاسی هم ایده‌آل است.

شربت خانه بهار نارنج، فضایی دنج و خواستنی برای همه سنین

فرقی نمی‌کند چقدر شیفته فرهنگ و آداب و رسوم قدیمی باشید، در هر صورت اگر پا به شربت خانه بهار نارنج بگذارید، احساس شادابی و سبکی خواهید داشت. یکی از بهترین شربت خانه های اصفهان، شربتخانه بهار نارنج است که‌ می‌توانید شربت بهار نارنج را هم در آنجا نوش جان کنید که تا مدت‌ها طعم دلنشین آن زیر زبانتان باقی بماند. دیوارهای این شربتخانه پر است از نقاشی‌های شاهنامه و طرح‌های قدیمی، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی کوچک دارد که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. با وجود طراحی‌های هنری بسیاری که در این شربت خانه وجود دارد، بسیار آرامش بخش است و به پاتوق همیشگی بسیاری از ساکنین این شهر تبدیل شده است.

شربت خانه ترنج اصفهان

شربت خانه ترنج اصفهان، بهترین شربت خانه این شهر

اگر به دنبال بهترین شربت خانه اصفهان هستید، ما به شما شربتخانه ترنج را پیشنهاد‌ می‌کنیم. ترنج تنها یک شربت خانه نیست و امروزه با استقبال بی نظیر گردشگران به یک کافه رستوران تبدیل شده است که با غذاها و نوشیدنی‌های محلی و جذاب میزبان شماست. شربت خانه ترنج اصفهان، فضایی آرام با مهماری قدیمی دارد که با بازسازی‌های صورت گرفته بسیار دیدنی شده است. این شربت خانه در خیابان خاقانی و کوچه هوانس شیراز واقع شده و همه روزه پذیرای شما عزیزان است. برای رفتن به شربتخانه‌ها درنگ نکنید و همه آنها را امتحان کنید. بی شک هر یک از آنها جذابیتی خواهند داشت که دیگری ندارد. اما اگر فرصت کافی نداشتید، تنها به شربت خانه ترنج بروید که اگر سری به آنجا نزنید قسمت لذت‌بخش سفر به اصفهان را از دست خواهید داد.

شربت خانه هتل جلفا اصفهان، کافه ای در محله جلفا

هتل جلفا اصفهان یکی از هتل‌های محبوب و مقرون به صرفه این شهر است که‌ می‌توانید اقامت به یاد ماندنی را در آن تجربه کنید. این هتل دو ستاره یک کافی شاپ دنج و زیبا دارد که بین مردم شهر به شربت خانه هتل جلفا اصفهان شهرت دارد. فضایی منحصر به فرد و تلفیقی از سبک سنتی و مدرن دارد که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. منو آن هم بسیار متنوع بوده و گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما خواهد گذاشت تا بتوانید به راحتی از بین آنها انتخاب کنید.

شربت خانه شکرچیان، حضور در یک خانه تاریخی

اگر به دنبال بهترین شربت خانه سنتی اصفهان هستید، شکرچیان بهترین انتخاب برای شما است. این شربتخانه با اسم شربتخانه شربت چیان هم شهرت دارد؛ اما از آنجایی که در خانه تاریخی شکرچیان واقع شده، به آن شربت خانه شکرچیان هم می‌گویند. این خانه در خیابان خاقانی واقع شده و‌ می‌توانید در کم‌ترین زمان خودتان را به آنجا برسید. نگران جای پارک هم نباشید چرا که پارکینگ اختصاصی دارد و مشکل را برای شما حل کرده است. طراحی متفاوت و هنر معماری مهندسین گذشته در این خانه به وضوح قابل لمس است و حس جذابی برایتان ایجاد خواهند کرد. اصفهان به خانه‌های تاریخی خود معروف است و با رفتن به این شربت خانه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

کافه موکا

کافه موکا، ادغامی از سلیقه امروز با گذشتگان

اگر فضاهای مدرن را به لوکیشن‌های سنتی و خاطره‌انگیز ترجیح می‌دهید، سری به شربت خانه های خیابان امام علی(ع) اصفهان بزنید. کافه موکا یک شربتخانه با ترکیب سبک امروز و گذشته است که می‌توانید در محیطی آرام و امن نوشیدنی و میان وعده دلخواه خود را میل کنید و خستگی ازتن به در کنید. کافه موکا با قهوه موکاهای خوش طعم و لذیذ شهرت دارد که امتحان کردن آن خالی از لطف نخواهد بود.

شربت خانه های اصفهان بهتر است یا کافی شاپ‌ها؟

حالا که بحث اختلاف سلیقه به میان آمد، انتخاب شما برای صرف یک نوشیدنی شربت خانه است یا کافی‌شاپ؟ شربت خانه در اصفهان از گذشته‌های دور بوده و امروزه هم رواج زیادی دارد. این فضاها برای گردشگرانی که با قطار یا خرید بلیط هواپیما یوتراوز به اصفهان آمده‌اند، بسیار جذاب است. اما، از آنجایی که ساکنین این شهر به دنبال تنوع و تجربه جدید هستند، کافی شاپ‌های مختلفی هم در این شهر دایر شده است که بسته به سلیقه خودتان می‌توانید سری به آنها بزنید. خیلی از کافی شاپ‌ها هم برای آنکه بتوانند هر دو قشر مشتری خود را راضی نگهدارند آن را به کافی شاپ شربت خانه در اصفهان تبدیل کرده‌اند. البته این دو فضا تفاوت زیادی هم باهم ندارند. درست است اگر با تعریف گذشته از شربت خانه به آن نگاه کنید، فرق زیادی دارند اما امروزه محلی دنج برای صرف نوشیدنی است که تنها در سبک معماری و دکوراسیون داخلی با هم تفاوت دارند.

کلام آخر

شربت خانه های اصفهان نوشیدنی‌های درمانی همچون گل گاوزبان، شربت ترنج، بادرنجبویه و… هم صرف می‌کنند که علاوه بر حس نوستالژیکی که ایجاد‌ می‌کند‌ می‌تواند انرژی شما را برای ادامه سفر دو چندان کند. این نوشیدنی‌ها بسیار خواستنی و خوش طعم هستند. از نظر قیمت هم به نسبت کافه‌ها مقرون به صرفه بوده و این انتخاب اقتصادی است. در کنار ان‌ می‌توانید از هنر و سبک گذشتگان هم دیدن کنید و حال نابی داشته باشید. یوتراوز برای خرید بلیط هواپیما و روز هتل در این شهر تاریخی همراه شماست.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *