نکات طلایی پیاده روی اربعین در تابستان امسال

نکات طلایی پیاده روی اربعین در تابستان امسال + بهمن 1401

سفر به کربلا و پیاده روی اربعین یکی از مسائلی است که این روزها بسیار موردتوجه ایرانیان قرار گرفته است. پیاده روی اربعین علاوه بر اینکه از نظر مذهبی بسیار محبوب و پرطرف‌دار است، از نظر ورزشی هم می‌تواند موضوعی حائز اهمیت باشد.

پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین سفر پر چالشی که این روزها فکر بسیار از مردم را درگیر خود کرده است. اما رفتن به چنین سفری سختی‌ها و مشکلات زیادی ممکن است همراه داشته باشد. با کوبهمگ همراه شوید تا جواب سوالات خود درباره سفر به کربلا با پای پیاده را بگیرید.

پیاده روی اربعین چند روز طول می‌کشد؟

یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان پیاده روی اربعین است. این رویداد از سال ۲۰۱۴ عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی عمومی سالانه در جهان نام گرفته است. در این روز مسلمانان به‌خصوص شیعیان بسیاری از سراسر جهان راهی کشور عراق می‌شوند تا با پای پیاده به زیارت حرم امام حسین (ع) بشتابند.

بخش عظیمی از سیل جمعیتی که در روزهای پیش از اربعین به سمت عراق روانه می‌شوند را ایرانیان تشکیل می‌دهند. اعتقادات مذهبی و باورهای دینی شیعیان ایرانی باعث شده که تمام مشکلات و سختی‌های این پیمایش بزرگ را از ایران با جان‌ودل پذیرا باشند و به سمت حرم محبوب دل‌هایشان روانه شوند.

یکی از سوال‌های مهمی که قبل از شروع پیاده روی به سمت کربلا باید پاسخ داده شود این است چند روز طول می‌کشد که تا به کربلا برسید؟ زائران پیاده کربلا معمولا سعی می‌کنند که از شهر خود تا مرز ایران و عراق را با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی سفر کنند و از آنجا هم تا نجف را با وسایل نقلیه عمومی که دو کشور ایران و عراق تدارک دیده‌اند بروند. اصل این همایش بزرگ از نجف به سمت کربلا شروع می‌شود. هرچند بعضی از هیئت‌ها مسیر بغداد به کربلا را انتخاب می‌کنند؛ اما مشهورترین مسیر همان نجف به کربلاست. طی این مسیر به‌صورت پیاده معمولا سه روز و دو شب طول می‌کشد.

اربعین پیاده روی بزرگ شیعیان

مسیر پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا

فاصله نجف تا کربلا حدود هشتاد کیلومتر است. در این مسیر هیئت‌های ایرانی موکب‌های بسیاری زده‌اند و علاوه بر این موکب‌ها مردم مهمان‌نواز و خون‌گرم عراق هم در این مسیر پذیرایی گرمی از زائران حرم اباعبدالله الحسین انجام می‌دهند و خانه‌های خویش را در اختیار آنان قرار می‌دهند. با این شرایط طی‌کردن این مسیر اصلا سخت نیست و تنها سختی آن پیاده روی طولانی است. درست است که این مسیر سه روز و دو شب طول می‌کشد؛ اما می‌توانید برای اینکه با انرژی بیشتری این مسیر را طی کنید کمی زودتر وارد نجف شوید و از یک هفته قبل سفر خود را شروع کنید. موکب‌هایی ایرانی معمولا از چند هفته قبل در این مسیر برپا می‌شوند.

موکب‌ های ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین

در سال گذشته تعداد ۲۴۲ موکب ایرانی در عراق برپا شد که بیشتر آن‌ها در کربلا و مسیر نجف تا کربلا بودند. تعداد کمتری از این موکب‌ها در سامرا و زرباطیه نیز استقرار یافته بودند. تمامی این موکب‌ها علاوه بر پذیرای و غذا، اسکان زائران را نیز انجام بر عهده دارند.

نکاتی در مورد پیاده روی اربعین و انجام پیاده روی صحیح

برخلاف تصور عموم مردم پیاده روی برای اربعین می‌تواند علاوه بر جنبه‌های مذهبی، جنبه‌های ورزشی و سلامتی نیز داشته باشد. در طی مسیر بهتر از نکات مهم پیاده روی صحیح را رعایت کنید تا آسیبی به بدن شما وارد نشود. در ادامه به چند نکته اشاره خواهیم کرد.

  • یک جفت کفش راحت و کاملا اندازه استفاده کنید.
  • پوشیدن لباس‌های آزاد و راحت اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • جوراب‌های مناسب و نخی را انتخاب کنید که از شدت تعریق پای شما نسوزد.
  • در صورت امکان یک ساعت بدون توقف حرکت کنید و بعد از یک ساعت حتما استراحت داشته باشید.
  • کشیدن نفس‌های عمیق در حین راه‌رفتن می‌تواند به شما کمک کند که پیاده روی صحیحی داشته باشید.
  • در نظر گرفتن زمان‌های خاصی برای پیاده روی در طی روز نیز می‌تواند به سلامتی شما کمک کند. بهتر از در هنگام ظهر و در زمان شدت تابش آفتاب از پیاده روی پرهیز کنید تا آب بدنتان را از دست ندهید.
  • هنگام راه‌رفتن سرتان را بالا نگه دارید.
  • قوز نکنید و خمیده راه نروید.
  • در هنگام پیاده روی به هیچ عنوان آب سرد میل نکنید.
  • برای داشتن سرعت یکنواخت گام‌های منظم بردارید.
  • قدم‌های بسیار طولانی و بلند بر ندارید.
  • دست‌ها را خم نکنید و درست قدم بردارید.
  • سرعت خود را به طور متناوب تغییر دهید.

با رعایت این نکات می‌توانید علاوه بر داشتن یک پیاده روی صحیح، تندرست و پر انرژی نیز به کربلا برسید.

موکب های ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین

اربعین امسال چه روزی است؟

اربعین امسال در تقویم شمسی روز چهارشنبه است و تعطیل رسمی است.

اگر در مسیر شارژ موبایلمان تمام شد چه کنیم؟

تقریبا در هر یک کیلومتر در طول مسیر موکب‌های ایرانی در کنار جاده، پنل‌های ۱۵ یا ۲۰ تایی برق را قرار داده‌اند. می‌توانید از طریق این پنل‌ها گوشی موبایل خود را شارژ کنید.

پیاده روی اربعین از کجا شروع می‌شود؟

در اصل این پیاده روی عظیم از نجف شروع می‌شود؛ اما بعضی از هیئت‌ها از بغداد نیز حرکت می‌کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *