با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید + ویدئو

با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید + ویدئو + بهمن 1401


اگر به دنبال نوشیدنی در این روزهای گرم هستید که شما را سرحال آورده و از گرما زدگی دور کند، با ما همراه باشید تا یکی از خوشمزه‌ترین شربت‌ها را به شما آموزش دهیم.

شربت تمر هندی

همه ما در روزهای گرم تابستان به دنبال نوشیدنی هستیم که در عین مفید بودن برای بدن، بتواند انرژی از دست را به بدن ما باز گرداند و از گرما‌زدگی جلوگیری کنید؛ نوشیدنی‌های مختلفی مانند شربت خاکشیر، عناب و .. برای گرما‌ زدگی وجود دارد؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم شربتی را به شما معرف کنیم که به دلیل طعم بسیار عالی حتی کودکان نیز نسبت به خوردن آن تمایل دارند؛ شربت تمر هندی، جزو یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع سریع گرمازدگی است که خواص بسیار زیادی نیز دارد. برای آموزش روش تهیه شربت تمر هندی با ما همراه باشید.

خواص تمر هندی

در ابتدا بهتر است با شربت تمر هندی و خواص بسیار آن آشنا شوید. آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی که در تمر هندی وجود دارد، از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند؛ همچنین به دلیل وجود مقادیر بسیار زیاد فیبر، به کاهش وزن بسیار کمک می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد.

شربت تمر هندی برای یبوست نیز بسیار مفید است؛ از دیگر خواص تمبر هندی برای کبد می‌توان اشاره کرد؛ چرا که تمر هندی حرارت کبد را کنترل کرده و مزاج افراد را متعادل می‌کند؛ به همین دلیل است که شربت تمر هندی در طب سنتی نیز بسیار پرکاربرد بوده و طرفداران زیادی دارد. اکنون وقت آن رسیده که با طرز تهیه شربت تمر هندی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت تمر هندی

  • تمر هندی: یک بسته
  • آب: ۱ لیتر (داغ)
  • شکر: ۱ لیوان (یا به میزان لازم)
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی: به میزان لازم (اختیاری)

مواد لازم برای تهیه شربت تمر هندی

طرز تهیه شربت تمر هندی

اگر از خود می‌پرسید که برای درمان گرمازدگی چه بخوریم؟ این سربت بی‌نظیر را که طعمی ترش و شیرین دارد امتحان کنید.

مرحله اول

در ابتدا یک بسته تمر هندی را درون قابلمه پر از آب جوش ریخته و به خوبی هم بزنید تا تمرهندی‌ها داخل آب باز شوند. سپس نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از باز شدن تمرهندی لازم است در این مرحله کف جمع شده روی آن را بردارید تا در نهایت یک شربت شفاف داشته باشید. وقتی که تمرهندی به غلظت رسید، آن را از صافی رد کرده و اضافه‌های آن که درون صافی باقی می‌ماند را مجدد با آب حل کنید و دو سه مرتبه این روند را انجام دهید تا غلظت مواد ما مانند فیلم شود.

شربت تمر هندی

مرحله سوم

تمرهندی‌ها را مجدد درون قابلمه ریخته و به همراه شکر و گلاب، روی شعله گاز قرار دهید تا غلظت نهایی شربت به دست آید. سپس زیر شعله گاز را خاموش کرده  بعد از خنک شدن آن را یک شب در یخچال قرار دهید. اکنون شربت رفع گرمازدگی شما آماده است و می‌توانید به همراه لیمو و نعنا نوش جان کنید.














نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *