متفاوت‌ترین طرز تهیه پیتزا خانگی با نان سیب زمینی

متفاوت‌ترین طرز تهیه پیتزا خانگی با نان سیب زمینی + بهمن 1401

اگر جزو افرادی هستید که به سیب زمینی علاقه دارید، می‌توانید با تهیه پیتزای سیب زمینی متفاوت‌ترین طعم فست‌فود را تجربه کنید.

طرز تهیه پیتزا خانگی

اگر هوس پیتزا کرده‌اید و در خانه خمیر پیتزا ندارید، با این روش طرز تهیه پیتزا خانگی، می‌توانید متفاوت‌ترین پیتزا را در زندگی خود تجربه کنید و از طعم آن لذت ببرید؛ برای آشنایی با این روش متفاوت طرز تهیه پیتزا، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا برای ۴ نفر

  • سیب زمینی            ۳ عدد درشت
  • کالباس مرغ یا گوشت  ۲۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا                     به مقدار لازم
  • فلفل دلمه                   ۲ عدد متوسط
  • قارچ                           مقدار دلخواه
  • سس کچاپ                ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن و روغن              به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه         به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیتزا خانگی ساده

طرز تهیه پیتزا خانگی

پیتزا جزو آن دسته از فست‌فودهایی است که همه ما حداقل یک بار در خانه آن را با رسپی‌های مختلفی آماده کرده‌ایم؛ در چنین مواقعی هم معمولا از خمیر پیتزا آماده استفاده می‌کنیم یا اینکه اگر زمان کافی داشته باشیم خودمان در خانه خمیر پیتزا را آماده می‌کنیم؛ اما در شرایطی که در خانه خمیر ندارید، می‌توانید با این روش طرز تهیه بهترین خمیر پیتزا خانگی را آماده کنید.

 

طرز تهیه پیتزا خانگی

مرحله اول

برای تهیه خمیر این مدل پیتزا، ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و با رنده درشت، خرد کنید؛ سپس سیب زمین‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا نشاسته سیب زمینی از بین برود.

مرحله دوم طرز تهیه پیتزا ساده

در این مرحله سیب زمینی‌ها را از آب خارج کرده و با یک دستمال تمیز به خوبی خشک کنید؛ سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن درون آن بریزید و سیب زمین‌ها را سرخ کنید.

مرحله سوم

بعد از آنکه سیب زمین‌ها را سرخ کردید، آن‌ها را درون صافی بریزید تا روغن اضافه از آن خارج شود؛ در غیر این صورت سیب زمین‌ها نرم شده و خمیری می‌شوند. در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و بعد به سراغ آماده کردن پیتزا بروید.

طرز تهیه پیتزا خانگی

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی‌ها را با سس کچاپ مخلوط کنید و درون قالب پیتزا بریزید؛ سپس کالباس، فلفل دلمه و قارچ را خرد کرده و کنار بگذارید؛ کالباس‌ها را روی سیب زمینی بریزید و در نهایت روی هر قالب را با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله پایانی

بعد از ریختن پنیر پیتزا، روی هر قالب فلفل دلمه و قارچ قرار دهید؛ در پایان نیز ظرف پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا پیتزا آماده شود؛ برای طلایی شدن روی پیتزا نیز، لازم است در چند دقیقه آخر گریل فر را روشن کرده و اجازه دهید روی پیتزا کمی تغییر رنگ دهد؛ اکنون پیتزای شما آماده است و می‌توانید آن را با سس دلخواه نوش‌جان کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *