لذت یک هیجان بی‌سابقه در پیست اسکی دبی

لذت یک هیجان بی‌سابقه در پیست اسکی دبی + بهمن 1401

تابه‌حال در یک منطقه کویری و خشک پیست اسکی دیده‌اید؟ تابه‌حال در گرمای سوزان یک صحرا به اسکی روی برف رفته‌اید؟ از پیست اسکی دبی چیزی شنیده‌اید؟ سرزمین یخی دبی را دیده‌اید؟

پیست اسکی دبی

در مرکز خرید امارات متحده عربی، اولین پیست اسکی داخل سالن در خاورمیانه یعنی پیست اسکی دبی در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. دلتامگ در این مقاله سفری به دبی این شهر پیشرفته آسیایی داشته است، با ما همراه باشید.

سرزمین یخی دبی

یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی دنیا و سومین پیست اسکی مجهز و پیشرفته جهان، پیست اسکی دبی است. در واقع، دبی به‌عنوان یک شهر در منطقه‌ای با آب‌و‌هوای گرم و خشک شناخته می‌شود و سرزمین یخی طبیعی ندارد.

پیست اسکی دبی در یکی از مجهزترین تفریحگاه‌های زمستانی جهان در منطقه‌ای به وسعت ۲۲۵۰۰ مترمربع در یکی از گرم‌ترین شهرهای جهان ساخته شده است. هزینه ساخت پیست اسکی سرپوشیده دبی در سال ۲۰۰۵ مبلغی بالغ بر ۲۷۲ میلیون دلار بوده است. در پیست اسکی دبی حتی یک کوه یخ به ارتفاع ۸۵ متر برای بازی‌ها و ورزش‌های زمستانی ایجاد شده است. در این کوه یخی پنج شیب‌راهه‌ مختلف با درجه‌ سرازیری و سختی متفاوت وجود دارد.

پیست اسکی دبی کجاست؟

دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که در واقع هیچ‌گونه یخ و برف طبیعی در آن وجود ندارد؛ اما به دلیل استقبال مردم از اسکی و ورزش‌های زمستانی، پیست اسکی مصنوعی موسوم به “Ski Dubai” در مرکز خرید “مال اف امریتس” (Mall of the Emirates) احداث شده است.

پیست اسکی دبی یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرپوشیده در جهان است که امکانات پیشرفته و تجهیزات متنوعی دارد. در این پیست برای اسکی‌بازان و علاقه‌مندان به این ورزش زمستانی در تمامی سطوح تجهیزات مختلفی وجود دارد. در این پیست، شما می‌توانید ورزش‌هایی مثل اسکی و اسنوبرد را انجام دهید، به کلاس‌های آموزشی اسکی بپیوندید، یا به یکی از رستوران‌های مختلف درون پیست سر بزنید و از گذران وقت خود در آنجا لذت ببرید. همچنین، این مجموعه دارای اتاق‌های یخی، حمام‌های یخی، و حتی برخی حیواناتی که در یخ زندگی می‌کنند مثل پنگوئن‌ها نیز هست.

اگرچه برف‌ویخ به طور طبیعی در دبی وجود ندارد، اما با ساخت پیست اسکی سرپوشیده دبی، مردم و گردشگران از سراسر جهان می‌توانند در آنجا تجربه‌ یک دنیای سفید برفی را بدون نیاز به سفر به مناطق سردسیری که برف‌ویخ دارند، داشته باشند.

امکانات پیس اسکی دبی

اسکی، سورتمه‌سواری و اسنوبرد از جمله ورزش‌هایی هستند که در پیست اسکی دبی وجود دارند. قبل از ورود به پیست لباس و وسایل جانبی از ژاکت زمستانی تا دستکش، کلاه و چکمه، همگی در خارج از پیست به شما ارائه می‌شود. همچنین برای بازی‌های زمستانی مثل اسکی و اسنوبرد آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود.

پیست اسکی دبی، دارای ۵ دور سخت و مرتفع است که طولانی‌ترین آن ۴۰۰ متر با شیبی بیش از ۶۰ متر است. برای بالارفتن از این سالن برای ورزشکاران تله سیژ ساخته شده است.

در داخل این پیست رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید در آنجا استراحت کرده و از سرویس‌های ارائه شده استفاده کنید. رستوران کافه‌ای به نام St.Moritz انواع و اقسام غذاهای بین‌المللی را ارائه می‌دهد. رستوران Avalanche نیز محیطی برای نوشیدن انواع نوشیدنی‌ها سوپ‌های گرم و ساندویچ است.

زیپ‌لاین Snow Bullet Ride

در این پیست اسکی زیپ‌لاینی به طول ۱۵۰ متر و ارتفاع ۱۶ متر در دمای زیر صفر درجه وجود دارد که لحظات هیجان‌انگیزی برای شما به وجود می‌آورد.

 توپ‌های غول‌پیکر

می‌توانید سوار سورتمه‌های بلند و باریک توپوگان (toboggan) شوید و به پایین دامنه غلت بخورید و هیجان بی‌نظیری را تجربه کنید.

هزینه بازی‌ها و امکانات پیست اسکی دبی

  • قیمت بلیت شیب مخصوص بانوان ۱۸۰ درهم، شیب دوساعته ۲۲۰ درهم و شیب یک‌روزه ۳۳۰ درهم است.
  • حداقل قیمت ورودی به پارک برفی حدود ۱۹۰ درهم است. بلیت یک روز کامل ۲۵۰ درهم و حق بیمه‌ بازدید از قسمت پارک برفی حدود ۵۰۰ درهم است.
  • هزینه‌ تماشا و دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک حدود ۲۳۰ درهم است. بازدید یک‌روزه ۲۵۰ درهم هزینه دارد و حق بیمه محوطه‌ پارک برفی که حدود ۵۰۰ درهم است نیز را باید پرداخت کرد.
  • سینمای برفی ۲، دویست درهم و سینمای برفی ۳، سیصد درهم هزینه دارد. هزینه‌ بازدید از سینما برفی ۲ با احتساب بازدید از پارک برفی حدود پانصد درهم و این مبلغ برای سینمای برفی سه، ۷۵۰ درهم خواهد بود.

سخن آخر

در ساخت پیست اسکی دبی تمام المان‌های طبیعی برای ایجاد یک پارک برفی و سرزمین یخی طبیعی رعایت شده است. این بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه از طریق ایجاد محیطی با امکانات جذاب و بسیار پیشرفته، به گردشگران و مردم امکان تجربه‌ یک دنیای یخی را در دبی بدون نیاز به سفر به مناطق سردسیری می‌دهد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *