طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با 4 قاشق پودر کاکائو + ویدئو

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی با 4 قاشق پودر کاکائو + ویدئو + بهمن 1401

درست کردن یک کیک خیس شکلاتی، بسیار ساده است به شرط آنکه به نکات گفته شده در این مطلب توجه داشته باشید.

طرز تهیه کیک خیس

کیک خیس شکلاتی جزو آن دسته از کیک‌هایی است که از کوچک تا بزرگ به آن علاقه دارند و هنگام رفتن به کافه آن را سفارش می‌دهند؛ اگر به دنبال طرز تهیه کیک خیس شکلاتی هستید که طعمی مانند کیک‌های کافی‌شاپ داشته باشد؛ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

فیلم کیک خیس شکلاتی مرحله به مرحله

مواد لازم در طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

  • تخم مرغ                                  ۳ عدد
  • روغن مایع                               ۱/۵ لیوان
  • شکر                                      ۱/۵ لیوان
  • پودر کاکائو                               ۴ قاشق غذاخوری پر
  • شیر به دمای محیط رسیده         ۱/۵ لیوان
  • آرد سفید قنادی                        ۲ لیوان
  • وانیل شکری                            ۱ قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر                               ۲ قاشق چایخوری

مواد لازم برای طرز تهیه کیک خیس

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی فوق‌ العاده خوشمزه

روش‌های مختلفی برای تهیه کیک خیس وجود دارد؛ اما برای اینکه کیک شما لطافت داشته باشد لازم است به مواردی که در ادامه گفته می‌شود توجه داشته باشید.

مرحله اول

ابتدا سه عدد تخم مرغ را در ظرفی ریخته و شکر و وانیل را به آن اضافه کنید؛ سپس همه مواد را با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ‌ها پف کنند و رنگ آن کرمی شود؛ بعد از این مدت روغن و شیر به دمای محیط رسیده را به مواد اضافه کنید و مجدد یک دقیقه با همزن مواد را مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه کیک خیس، آرد را با پودر کاکائو و بیکینگ پودر مخلوط کرده و دو بار آن را الک کنید؛ سپس آرد را به مواد تخم مرغی طی سه مرحله اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که در این مرحله دیگر نمی‌توانید از همزن استفاده کنید؛ چرا که پف کیک می‌خوابد؛ مواد را به صورت دورانی در حدی به هم بزنید که به خوبی با یک دیگر ترکیب شوند.

مرحله سوم طرز تهیه کیک خیس

درون یک قالب دلخواه کاغذ روغنی انداخته و مواد را درون قالب بریزید؛ در این مرحله لازم است برای اینکه هوای درون کیک از بین برود، چند مرحله آن را به میز بکوبید؛ سپس مواد را درون فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

مرحله چهارم

بعد از این مدت کیک را با یک خلال دندان چک کنید، اگر کیک به خلال دندان نچسبید، آماده است؛ اجازه دهید کیک خنک شود و بعد آن را از قالب جدا کنید. سپس کیک را روی یک توری قرار دهید و با کمک سیخ چوبی تمام سطح کیک را سوراخ کنید؛ اکنون کیک را کنار بگذارید و سس شکلات آن را آماده کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه کیک خیس شکلاتی کافی شاپی، لازم است سس را آماده کنید؛ برای این منظور درون یک قابلمه مناسب، یک لیوان شیر را به همراه ۱۵ گرم پودر کاکائو، ۳۰ گرم شکر و ۲۰ گرم روغن مایع مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید؛ بعد از ۵ دقیقه هم زدن مواد، ۳۰ گرم شکلات را به آن اضافه کرده و اجازه دهید تا سس به غلظت مناسب برسد.

مرحله پایانی طرز تهیه کیک خیس

در این مرحله به یک شکلات خوش‌رنگ برای تزیین کیک شکلاتی نیاز دارید؛ برای این منظور خامه و شکلات را درون مایکروویو یا روی بخار کتری ذوب کنید؛ بعد از آنکه حرارت سس شکلاتی مقداری کم شد، آن را روی کیک بریزید؛ برای لطافت بیشتر کیک، از سس شکلات به دیوارها هم بزنید. در نهایت ده دقیقه زمان دهید تا سس کاملا به خرد کیک برود؛ سپس آن را برش زده و با شکلاتی که آماده کرده‌اید تزیین کنید.

چند نکته مهم که باید در دستور کیک خیس شکلاتی رعایت کنید

  • قبل از آنکه کیک را درون فر قرار دهید، از ۱۵ دقیقه قبل آن را روشن کرده تا به خوبی گرم شود.
  • به هیچ وجه در ۲۰ دقیقه اول درب فر را باز نکنید؛ چرا که پف کیک می‌خوابد.
  • برای تزیین می‌توانید به دلخواه از خلال پسته، خلال بادام و شکلات چیپسی استفاده کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *