ساده‌ترین روش خشک كردن انجير در خانه + ویدئو

ساده‌ترین روش خشک كردن انجير در خانه + ویدئو + بهمن 1401

دیگر نیازی نیست بابت خریدن میوه خشک هزینه زیادی بپردازید، با این روش خودتان در خانه هر میوه‌ای را که می‌خواهید خشک کنید.

خشک کردن انجیر در خانه

همه ما می‌دانیم که میوه‌ خشک‌ها خواص بسیار زیادی دارند و در مقابل قیمت میوه خشک بالا است؛ اما می‌توانید خودتان در خانه هر میوه‌ای را که می‌خواهید بدون خراب شدن خشک کنید. با توجه به اینکه الان فصل میوه انجیر است و همه ما از خواص آن برای بدن خبر داریم، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ساده‌ترین روش خشک کردن انجیر در خانه را به شما آموزش دهیم؛ اینگونه می‌توانید خودتان در خانه انجیر خشک کنید و حتی از آن درآمد کسب کنید.

طرز خشک کردن انجیر در خانه

طریقه خشک کردن انجیر در منزل ممکن است در ابتدا کار ساده‌ای به نظر آید؛ اما برای آنکه مواد مغذی درون انجیر تا ماه‌ها حفظ شود، لازم است هنگام خشک کردن چند نکته را در نظر داشته باشید؛ برای مثال بهتر است انجیر بعد از آنکه رسیدن روی درخت کنده شود و استفاده شود و تا جایی ک ممکن است از انجیرهایی که در بازار وجود دارد استفاده نکنید.

مرحله اول

در صورتی که در خانه باغ خود درخت انجیر دارید، آن‌ها را کنده و درون سبد می‌ریزیم؛ سپس آن‌هایی را که کمی رسیده‌تر هستند جدا کرده و در ظرف دیگر می‌ریزیم؛ چرا که هنگام خشک کردن بالطبع آن‌ها زودتر خشک می‌شوند.

مرحله دوم

برای خشک کردن انجیر در نور آفتاب، ابتدا روی یک سبد یا مانند تصویر از چنین توری استفاده کنید؛ انجیرها را با فاصله قرار می‌دهیم. بهتر است سبد را در جایی قرار داده که هوا در زیر آن جریان داشته باشد.

نحوه خشک کردن انجیر در خانه

مرحله سوم

بعد از گذشت دو روز انجیرهای درون سبد را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز به خوبی آفتاب بخورد؛ این روند را تا زمانی ادامه دهید که انجیرها به طور نیمه خشک درآیند.

مرحله چهارم

در این مرحله ازخشک کردن انجیر در خانه، انجیرها را تست کرده و آن‌هایی را که حس می‌کنید دیگر آبی در آن‌ها نیست را در ظرف بریزید. سپس در یک قابلمه مقداری آب ریخته وقتی که به جوش آمد، انجیرها را درون آن بیندازید؛ بعد از آنکه حدود ده دقیقه انجیرها درون آبجوش ماندند، آن‌ها را خارج کرده و درون صافی ریخته و مجدد رو توری بچینید؛

مرحله پایانی خشک کردن انجیر در خانه

بعد از گذشت یک الی در روز انجیرها خشک شده و می‌توانید آن‌ها را درون ظرف بریزید. اگر قصد دارید طولانی مدت از انجیرها استفاده کنید، مانند فیلم آن‌ها را درو.ن یک پارچه نخی ریخته تا رطوبت آن به طور کامل جذب شود. سپس می‌توانید با استفاده از نخ و سوزن، انجیره را درون بند کشیده و برای مدت طولانی استفاده کنید.

خشک کردن انجیر در خانه با فر

خشک کردن انجیر در خانه با استفاده از فر

در آپارتمان زندگی می‌کنید یا به هر دلیل دسترسی به آفتاب مستقیم ندارید، می‌توانید خشک کردن انجیر در خانه را با استفاده از فر انجام دهید. در این مدل از نحوه خشک کردن انجیر، فر را روی ۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید؛ بعد از آنکه فر به خوبی گرم شد، انجیرها را با فاصله روی سینی قرار دهید؛ برای آنکه رطوبت انجیر به خوبی از بین برود باید درب فر را کمی باز بگذارید.

هر چند دقیقه یکبار انجیرها را بچرخانید تا هر طرف به خوبی خشک شود؛ برای کامل خشک شدن انجیرها به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید. این زمان بستگی به تازه بودن انجیر شما دارد؛ چرا که انجیر تازه‌تر دیرتر خشک می‌شود. هنگامی که انجیر حالت چروکیده گرفت و آب درون آن به طور کامل خشک شد، انجیر خشک شما آماده است. آن را از فر درآورده و به مدت یک ساعت در دمای آزاد قرار داده تا کامل خنک شود و بعد درون کیسه نخی نگهداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: با مربا نعنا صبحانه خود را رنگین کنید!

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *