شهر عریان | شهر فرانسه که همه برای عریانی مالیات می‌پردازند + بهمن 1401

شهر عریان | شهر فرانسه که همه برای عریانی مالیات می‌پردازند + بهمن 1401

شهر ساحلی کَپ دَگد فرانسه به عنوان شهر برهنگان معرفی شده است شهری که ساکنان آن حق لباس پوشیدن ندارند و بایستی عریان باشند.

شهر عریان

فرهنگ برخی از کشورهای اروپایی بسیار عجیب و متغایر با دیگر کشورها است، چنانچه به نقل از خبرگزاری نیوزلند؛ شهر ساحلی «کَپ دَگد» فرانسه در مجاورت آب‌های مدیترانه قرار دارد و با بهره‌مندی از صنعت گردشگری عریان، در تلاش برای افزایش درآمدهای محلی است. این شهر ساحلی فرانسه به شهر عریان معروف است و در گرم‌ترین فصول سال ۴۰ هزار گردشگر وارد آن می‌شوند. با مجله گردشگری کوبههمراه باشید.

پس از رونق گرفتن کسب و کار برهنگی در «کَپ دَگد» نام آن به دهکده طبیعت گرایان تغییر نام داد. این نخستین شهر جهان است که در تمام اماکن دولتی آن نیز کارمندان کاملا برهنه بر سر کار خود حاضر می‌شوند. بانک‌‌ها، اداره پست، آرایشگاه و سوپرمارکت‌‌ها با کارکنانی کاملا برهنه اداره می‌شوند.

مالیات برهنگی

گردشگران برای ورود به این شهر کوچک باید ۸ یورو مالیات برهنگی پرداخت کنند. گردشگران در ورودی این شهر لباس‌‌های خود را تحویل می‌دهند و در مدت اقامت روزانه خود اجازه استفاده از هیچ پوششی را ندارند. قوانین محلی به گردشگران اجازه می‌دهند در طول شب که دمای هوا کاهش می‌یابد لباسی برای گرم کردن خود به تن کنند.

شهر عریان در فرانسه

گردشگرانی که به شهر عریان می‌آیند

استقبال از شهر عریان در میان اروپایی‌‌ها بسیار وسیع بوده است و در فصول گرم سال گردشگرانی از هلند تا آلمان نیز از آن دیدن می‌کنند. باوجود اینکه شهر کاملا عریان است؛ قوانینی وجود دارد که ارتکاب کنندگان به اعمال خلاف عفت عمومی را به پرداخت ۱۵ هزار یورو جریمه و حتی زندان محکوم می‌کند.

وجود چنین شهر ساحلی در فرانسه انتقادات زیادی را علیه دولت این کشور به راه انداخته است؛ اما درآمدهای حاصل از آن به اندازه‌ای وسوسه‌برانگیز است که هیچ مقام مسئولی به ممنوعیت برهنگی در آن، فکر هم نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری روستای کونگ فوکارها کجاست؟ را بخوانید.















نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *