ساخت دستبندهای زیبا در خانه

ساخت دستبندهای زیبا در خانه + بهمن 1401


یکی از کارهای هنری زیبا و خلاقانه ساختن انواع دستبندها در خانه است. شما می‌توانید با استفاده از وسایل اضافی و با به‌کارگیری ایده‌های جالب و جذاب، اثری تازه را خلق کنید.

ساخت دستبندهای زیبا

 

ساخت دستبندهای زیبا در خانه به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر سرگرمی، همیشه از دستبندهای زیبا و جدید در دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه استفاده کنید. همراه دلتامگ باشید.

ساخت دستبندهای زیبا

برای ساخت اولین دستبند شما می‌توانید از یک چوب بستنی استفاده کرده و آن را مطابق ویدیو به دو قسمت تقسیم کنید. حالا روی آن را با ماژیک به رنگ دلخواه طراحی کتید. سپس در این مرحله به پشت چوب بستنی چسب زده و به آن یک کنف، کاموا یا… بچسبانید. در ضمن برای زیباتر شدن دستبندتان می‌توانید روی آن را پولک بزنید.

ساخت دستبندهای زیبا در خانه انواع مختلفی دارد که در این قسمت به مدل دوم می‌پردازیم. برای این مدل باید یک نخ تهیه کنید و مدل‌های مختلفی از مروارید را نخ کنید. شما می‌توانید از رنگ‌های مختلفی از مروارید استفاده کنید. حالا دو طرف را گره‌زده و می‌توانید حلقه‌هایی برای بستن دستبند به آن اضافه کنید.

در مدل سوم احتیاج به ۳ رنگ کاموا در رنگ‌های مختلف دارید. ۶ لایه کاموا را جدا کرده و در کنار هم قرار دهید. سپس انتهای آن‌ها را گره‌زده و آن‌ها را به ۳ قسمت تقسیم می‌کنیم. حالا شروع به بافتن این ۳ دسته می‌کنیم. با این روش شما یک دستبند زیبا و ۳ رنگ خواهید داشت.

شما در مدل چهارم از ساخت دستبندهای زیبا احتیاج به چندرنگ کاغذهای رنگی دارید. سپس باید آن‌ها را دور یک میله بپیچید و انتهای آن‌ها را چسب بزنید. حالا باید از داخل همه این کاغذها یک کناف رد کنید و ابتدا و انتهای آن را گره بزنید.

دستبندهای زیبا

چگونگی بافتن دستبند 

  • در ابتدا اولین رشته را از روی رشته دوم رد کنید و بعد از پشت نخ دوم آن را بگذرانید تا گره‌زده شود. نکته مهم این است که گره بر روی رشته دوم زده شود تا زیباتر شود.
  • سپس نخ دوم را کاملاً محکم بگیرید و نخ اولی را به‌طرف گره روبه‌بالا بگیرید و به‌آرامی بکشید تا یک گره کوچک ایجاد شود.
  • حالا یک گره دیگر به همان شکل که قبلاً گفتیم دوباره بزنید.

چگونگی بافتن دستبند 

  • به همین ترتیب کار را در سمت راست ادامه دهید به این طریق که با استفاده از نخ اول بر روی نخ‌های دیگر هر کدام دو گره ایجاد شود.
  • زمانی که به‌اندازه یک دور گره‌ها را زدید و نخ را به‌طرف راست بردید همین‌طور کار را ادامه دهید تا با نخ اولی که در سمت چپ قرار دارد روی هر نخ دو گره ایجاد کنید.
  • کار را به همین شکل ادامه دهید تا بافت دستبند به‌اندازه ۸  الی ۱۰ سانتی‌متر برسد.














نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *