مواد غذایی تقویت کننده هوش + بهمن 1401

مواد غذایی تقویت کننده هوش + بهمن 1401

برای تقویت هوش و بالا رفتن توان مغز، نیاز به راه‌های پیچیده نیست. کافیست مواد غذایی مناسب را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

مواد غذایی تقویت کننده هوش

مواد غذایی تقویت کننده هوش کدامند؟ تغذیه ما تعیین کننده طول عمر و باعث بهبود یا تضعیف عملکرد ارگان‌های بدن است.

یک رژیم غذایی ناسالم سرشار از غذاهای چرب و فست‌فودها نه تنها عملکرد دستگاه گوارش شما را مختل می‌کند بلکه در دراز مدت بر کیفیت مغز و قوای تمرکز شما تاثیری به‌سزا دارد.

در این میان مواد غذایی ویژه‌ای وجود دارند که مستقیما بر عملکرد مغز تاثیر می‌گذارند و مواد غذایی تقویت کننده هوش به شمار می‌آیند و به آن ها نام غذاهای مغز داده‌اند. با ما در مجله اینترنتی کوبههمراه بمانید.

مواد غذایی تقویت کننده هوش

۱.سبزیجات با برگ‌های سبز تیره

اسفناج، انواع کلم شامل کلم سفید، قرمز، کلم بروکسل و کلم بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. ویتامین سی و بتاکارتن موجود در این سبزی‌ها به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.

مواد غذایی تقویت کننده هوش

همچنین فولیک اسید از مواد اولیه این سبزی‌هاست که باعث تقویت حافظه کوتاه مدت و دراز مدت می‌شود.

میزان فولیک اسید در این مواد غذایی تقویت کننده هوش به قدری است که می‌تواند جلوی ابتلا به آلزایمر در سنین بالا را نیز بگیرد.

۲. چای سبز

فواید چای سبز بر کسی پوشیده نیست. مصرف چای سبز، با تاثیراتی که روی حافظه دارد یکی از خوراکی‌های مفید برای مغز به شمار می‌آید. علاوه‌بر این آنتی‌اکسیدان‌های چای سبز از زوال عقل در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی تقویت کننده هوش

۳. زیتون

زیتون سرشار از چربی اسباع نشده است که فرآیند اکسیژن رسانی به مغز را سرعت می‌بخشد و بنابر این در تقویت سلول‌های مغزی و بهبود عملکرد حافظه نقشی مهم ایفا می‌کند. در حالیکه چربی موجود در مواد غذایی دیگری که حاوی چربی اشباع شده هستند درست برعکس زیتون عمل می‌‌کند. مصرف زیتون به‌همراه غذا به‌عنوان دورچین و یا قبل از غذا همراه با سبزیجات دیگر در بشقاب سالاد وعده‌ا‌‌ی ایده‌آل به حساب می‌آید.

۴. آجیل‌ها

انواع مغزها از جمله  بادام، گردو و بادام زمینی به‌دلیل ترکیبات ویتامین E و چربی‌های غیر اشباع به سلامت مغز کمک می کنند.

مواد غذایی تقویت کننده هوش

۵. غذاهای دریایی

ماهی و  میگو سرشار از امگا ۳ و فسفر هستند که تاثیر مستقیمی بر مغز و کارکرد آن و بهبود حافظه دارند. اگر این غذاهای دریایی را در رژیم غذایی هفتگی خود بگنجانید و هر ماه دست کم سه وعده غذای دریایی مصرف کنید، از ابتلا به انواع بیماری‌های مغزی در امان خواهید بود.

مواد غذایی تقویت کننده هوش

۶. تخم مرغ

تخم‌مرغ حاوی ویتامین های مهمی از گروه بی و آهن است که بهبود عملکرد سلول‌های مغزی و تسریع فرآیندخون‌رسانی به مغز را موجب می‌شود.

برای کسانی‌که در ژنتیک خود سابقه آلزایمر و بیماری‌های مغزی را حمل می کنند، مصرف مرتب تخم مرغ و به ویژه زرده آن می‌تواند اثر پیشگیرانه داشته باشد. همچنین مصرف منظم تخم مرغ در کودکان باعث تقویت حافظه کوتاه مدت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: ۴ روش برای تقویت حافظه و تمرکز را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *