گران ترین ورزش های جهان کدامند؟| مجله دلتا + بهمن 1401

گران ترین ورزش های جهان کدامند؟| مجله کوبه+ بهمن 1401

ورزش‌های گران قیمت به‌دلایل مختلف پرهزینه‌تر از سایر ورزش‌ها هستند؛ مثلا گران‌بودن تجهیزات لازم و رژیم‌های غذایی خاص در ورزش.

گران ترین ورزش های جهان

برای اینکه ورزش کنید و سالم باشید، در بیشتر رشته‌ها لازم نیست هزینه‌های زیادی بپردازید. اما تمام ورزش‌ها هم رایگان یا کم‌هزینه نیستند. برخی از ورزش‌های حرفه‌ای دنیا به‌عنوان ورزش‌های گران‌قیمت شناخته می‌شوند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به  گران ترین ورزش های جهان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 ورزش‌های موتوری

یکی از گران ترین ورزش های جهان ورزش‌های موتوری است که برای شرکت در این ورزش‌ها به موتور، ماشین و وسیله نقلیه‌ای نیاز دارید که ارزان نیستند. علاوه بر این، هزینه نگهداری و تعمیر آن‌ها نیز معمولا گران است.

آماده‌کردن وسایل نقلیه و سوخت برای مسابقات می‌تواند بر هزینه‌های شما اضافه کند. یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که در ورزش‌هایی مثل ماشین‌سواری و موتورسواری باید هزینه‌های بالای پزشکی را هم در نظر بگیرید.

گران ترین ورزش های جهان

در مسابقاتی مثل فرمول‌ یک، رانندگان با خطراتی مواجه‌اند که آسیب‌های آن بسیار جدی‌تر از دررفتگی مچ یا مشکلات ورزشی ساده و پیش‌پاافتاده است. علاوه بر این، برای اینکه در این مسابقات شرکت کنید باید ماشین خود را داشته باشید. به همین دلایل ورزش‌های موتوری جزو گران ترین ورزش های جهان هستند.

 اسکی پرش

اسکی پرش یکی از محبوب‌ترین مسابقات المپیک‌های زمستانی است و بسیاری از مردم دنیا علاقه‌مندند این مسابقات را تماشا کنند.

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید این ورزش در فهرست گران ترین ورزش های جهان جای نمی‌گیرد؛ اما اشتباه نکنید. اسکی پرش گران‌ترین نوع اسکی است که می‌توانید در آن شرکت کنید. تجهیزات آن بسیار گران‌قیمت است و ممکن است تا ۳هزار دلار برای شما هزینه داشته باشد.

علاوه بر این، امکانات انجام این ورزش معمولا در جاهای محدودی در دنیا وجود دارد؛ بنابراین، برای آموزش و تمرین و شرکت در مسابقات باید بتوانید به کشورهای مختلف سفر کنید. هزینه‌هایی مثل بیمه هم به این مبالغ اضافه می‌شود.

گران ترین ورزش های جهان

 بابس‌لِد یا سورتمه‌سُری (Bobsleigh)

این ورزش یکی از ورزش‌های زمستانی است و برای شرکت در مسابقات و رویدادهای ورزشی آن باید حامی مالی پیدا کنید.

گران ترین ورزش های جهان

علاوه بر این، آموزش این ورزش برای ورزشکاران بسیار پرهزینه است. ضمنا فضای مناسب برای انجام این ورزش در کل دنیا بسیار محدود است. اگر بخواهید برای این ورزش تمرین کنید یا در رویدادهای آن شرکت کنید، باید هزینه سفر به گوشه و کنار دنیا را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تجربه صرف غذا با وحشت و هیجان را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *