قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی + بهمن 1401

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی + بهمن 1401

قرار دادن نان داغ در کیسه‌های پلاستیکی باعث بروز خطرات فراوانی برای مصرف‌کنندگان می‌شود، زیرا پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید شده است.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی

حرارت در کیسه‌های پلاستیکی سبب تعرق کیسه و کپک زدن نان می‌شود. بهتر است به جای کیسه پلاستیکی از پارچه استفاده کنید. از پارچه‌های ساده استفاده کنید نه پارچه‌های رنگی، زیرا رنگ‌های بکار برده شده در آن‌ها مواد شیمیایی است. با مطلب مضرات قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی همراه مجله اینترنتی  کوبهباشید.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی یک اشتباه بزرگ

نان یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در خانواده‌های ایرانی است. نان در سلامت خانواده بسیار اهمیت دارد. اگر در نگهداری صحیح آن دقت نکنیم، سلامت تک‌تک اعضای خانواده را تهدید خواهد کرد. اکثریت ما وقتی برای خرید نان به نانوایی می‌رویم، آن‌ها را به صورت داغ جمع‌آوری می‌کنیم. سپس درون کیسه پلاستیکی قرار می‌دهیم که این کار اشتباه است.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی باعث به‌وجود آمدن محیطی مرطوب و گرم می‌شود که به رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در نان منجر خواهد شد.

قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی

در صورتی‌که بخواهید نان گرم را در کیسه پلاستیکی نگه دارید، بخار  در داخل کیسه محبوس شده و نان را خمیری می‌کند و بافت آن را تغییر می‌دهد.

پلاستیک هم از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می‌شود. مواد نفتی در شرایط تماس با مواد داغ و اسیدی، ماده‌ای به نام مونومر تولید می‌کنند. مونومر مولکول‌های کوچکی است که تعدادی اتم در یک ردیف را در برمی‌گیرد. این ماده در دراز مدت ممکن است خطرناک و سرطان‌زا باشد. تولید مواد مونومر در کیسه و تماس با نان، باعث ایجاد بیماری‌های ریوی و اختلال گوارشی می‌شود. همچنین سیستم‌های عملکردی بدن افراد را مختل می‌کند.

بهترین روش برای نگهداری نان در فریزر

نان را داخل کیسه‌های پارچه‌ای قرار داده و در فریزر بگذارید. اگر می‌خواهید از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید، توجه داشته باشید که از قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی اجتناب کنید.

نان‌ها را بعد از آنکه حرارت‌شان را از دست دادند، در کیسه گذاشته و هوای داخل کیسه را کامل خالی کنید و بعد در فریزر بگذارید. این کار موجب حفظ تازگی و طعم نان برای مدت طولانی‌تری می‌شود.ب رای استفاده مجدد از نان‌های یخ زده، بهتر است آنها را در دمای محیط قرار دهید یا برای مدت کوتاهی در مایکروویو یا حرارت گاز گرم کنید.

 پیشنهاد مطالعه: روش‌های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی را بخوانید.
















نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *