روش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت + بهمن 1401

روش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت + بهمن 1401

اصولا بعد از هر بار آشپزی در فضای آشپزخانه و بخصوص سرخ کردن غذا، محیط آن پر از لکه‌های چربی می‌شود. با این لکه‌ها چه کنیم؟

روش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت

اغلب اوقات به لکه‌های چربی روی کابینت توجهی نمی‌شود و بعد از مدتی نمایان می‌شوند و باعث می‌شود که محیط آشپزخانه زیبایی خود را از دست بدهد. در این مطلب از مجله اینترنتی کوبهروش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت را شرح می‌دهیم.

روش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت

در این حالت به بیان مراحل و روش‌های از بین بردن لکه چربی از روی کابینت می‌پردازیم.

از بین بردن لکه چربی از روی کابینت فلزی

برای پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی می‌توان مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. فقط مراقب باشید که به هیچ وجه از اسکاچ فلزی بر روی کابینت استفاده نکنید. در مرحله آخر با دستمال خشک سطح آن را تمیز کنید تا رطوبت باقی مانده از بین برود.

پاک کردن لکه چربی هود آشپزخانه

در هنگام آشپزی و سرخ کردن غذا چربی‌های بسیاری در اطراف گاز پخش می‌شود و از آنجایی که هود خاصیت مکندگی دارد این چربی‌ها را به خود جذب می‌کند. یکی از ساده‌ترین مواد برای پاک کردن هود استفاده از محلول‌های گاز پاک کن به همراه اسفنج است.

فیلتر آلومینیومی هود را می‌توانید با استفاده از پاک کننده چربی هود مانند تترا یا پودر ماشین لباسشویی در مقداری آب بخوابانید. از برس نرم هم برای تمیز کردن فیلتر فلزی هود می‌توانید استفاده کنید. همانند مواردی مثل از بین بردن لکه سیاه روی استیل و برق انداختن ظروف مسی کاربرد مواد شوینده و روش استفاده آن‌ها باید به صورت سازگار با جنس لکه و سطح آلوده شده باشد.

از بین بردن لکه چربی از روی کابینت ام‌دی‌اف

همانند روش قبل می‌توان از شامپو فرش به همراه اسفنج، برای خلاصی از چربی کابینت ام‌دی‌اف استفاده کرد، تنها نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که برای از بین بردن لکه چربی کابینت‌های ام‌دی‌اف از مواد شوینده‌ای مانند وایتکس و مواد شوینده الکل‌دار به هیج وجه استفاده نشود.  برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب با این ترفندها انرژی منفی را از خانه خود پاک کنید سر بزنید.

روش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت

پاک کردن لکه چربی گاز آشپزخانه

لکه چربی گاز آشپزخانه محل تجمع چربی‌ها است. از آنجایی که سرخ کردن غذا بر روی گاز انجام می‌شود دقت بسیاری لازم دارد. اول از همه میله‌ها و شعله‌های گاز را حداقل ۲ الی ۳ ساعت در محلول تهیه شده با جوش شیرین در مایع ظرفشویی و سرکه (آمونیاک هم برای این قسمت خوب است) قرار دهید. سپس با یک اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی چربی‌ها و سوختگی آن‌ها را پاک کنید. برای تمیز کردن سوراخ‌های شعله گاز می‌توان از مسواک نیز استفاده کرد.

در آخر برای از بین بردن لکه چربی صفحه گاز آشپزخانه ابتدا غذای باقی مانده را با دستمال از روی سطح آن پاک می‌کنیم سپس با محلول جوش شیرین و آب جاهایی که سفت شده و چربی گرفته با آن تمیز می‌کنیم و در آخر به کمک دستمال و یا پارچه سطح مورد نظر را پاک می‌کنیم.

روش‌های پاک کردن چربی از روی کابینت

پیشنهاد مطالعه: مطلب آسان و سریع لکه‌های روی مبل را پاک کنید را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *