شرایط ازدواج با خانم بیوه + بهمن 1401

شرایط ازدواج با خانم بیوه + بهمن 1401

ازدواج کردن با زنان بیوه یعین خانم‌هایی که همسرشان فوت کرده است یک امر طبیعی و رایج است؛ اما این ازدواج، دارای شرایط خاصی است.

شرایط ازدواج با خانم بیوه

شرایط ازدواج با خانم بیوه در قانون بیان شده است و از جمله مواردی است که پیرامون آن سوالات بسیاری می‌شود. اگر خانمی که می‌خواهید با وی ازدواج کنید بیوه باشد، باید شرایط خاصی را رعایت کنید تا ازدواجتان صحیح باشد. زیرا گاهی ممکن است طرفین با انجام ندادن یک‌سری کارها به یکدیگر حرام ابدی شوند و تا آخر عمر نتوانند با یک‌دیگر ازدواج کنند. همراه مجله اینترنتی کوبهباشید.

موانع و محدودیت‌های ازدواج با زن بیوه

  • وجود قرابت نسبی
  • وجود قرابت رضاعی
  • بودن در عده وفات
  •  کافر و غیر مسلمان بودن مرد
  • بودن در حالت احرام

شرایط ازدواج با خانم بیوه

در ادامه به چند شرطی که ازدواج با یک خانم بیمه دارد می‌پردازیم.

یکی از شرایط ازدواج با خانم بیوه نگه داشتن عده است

یکی از مهم‌ترین شرایطی که زن بیوه باید بعد از فوت همخسرش رعایت کند و سپس اقدام به ازدواج با مرد دیگری کند، نگه داشتن عده وفات است. عده وفات برای زنانی که همسرشان فوت کرده است، ۴ ماه و ۱۰ روز است. در رعایت کردن این عده تفاوتی بین عقد موقت با دائم، زن یائسه و باکره، وجود ندارد.

عده وفات زنی که حامله است متفاوت است و زن حامله رصورتی‌که فاصله بین وضع حمل و فوت شوهر، کمتر از ۴ و ماه و ۱۰ روز باشد، همان ۴ ماه و ۱۰ رو خواهد بود و درغیراین‌صورت، زن حامله تا زمان وضع حمل موظف به رعایت عده وفات همسرش است.

یکی از شرایط ازدواج با خانم بیوه نگه داشتن عده است

یکی از شرایط ازدواج با خانم بیوه داشتن اهلیت قانونی هر دو طرف است

برای ازدواج داشتن عقل، بلوغ و اختیار یکی از مهم‌ترین شروط برای ازدواج است که باعث صحیح بودن آن می‌شود. این شرط برای ازدواج با زن بیوه و غیره بیوه لازم و ضروری است و اگر رعایت نشود به صحت عقد ازدواج آسیب می‌زند.

تعیین مهریه و مدت، در ازدواج موقت با زن بیوه

چنانچه طرفین عقد قصد دارند ازدواج خود را به‌صورت موقت انجام دهند، باید مدت عقد و میزان مهریه زن بیوه را مشخص کرده درغیراین‌صورت عقد واقع شده باطل خواهد بود.

تعیین مهریه و مدت، در ازدواج موقت با زن بیوه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی مطلب این نکات را در مورد طلاق ندانید، ضرر می‌کنید را مطالعه کنید.















نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *