خاصیت سدر برای پوست و مو + بهمن 1401

خاصیت سدر برای پوست و مو + بهمن 1401

پوست و مو احتیاج به مراقبت دارند تا همیشه سالم و زیبا باشند. احتیاجی هم نیست هزینه‌های زیادی کنید. شما می‌توانید با چند ماده ساده همیشه پوست و موی زیبایی داشته باشید.

خاصیت سدر برای پوست و مو

خاصیت سدر برای پوست و مو بی‌اندازه است. سدر یک گیاه فوق‌العاده است که گیاه همه‌کاره نام‌گرفته است. یعنی شما می‌توانید برای همه قسمت‌های بدن این گیاه را بکار ببرید. همراه مجله اینترنتی کوبهباشید.

خاصیت سدر برای پوست و مو

سدر خاصیت‌های فراوانی دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خاصیت سدر برای پوست و مو مثل جلوگیری از ریزش مو

برای اینکه یک ترکیب فوق‌العاده برای جلوگیری از ریزش مو داشته باشید، ۵۰ گرم حنای بی‌رنگ را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کنید و روی موها بگذارید. بعد از گذشت نیم ساعت، موهای خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک ریشه موهای شما را محکم می‌کند و ریزش آن جلوگیری می‌کند.

خاصیت سدر برای پوست و مو مثل لایه‌برداری و ترمیم

از گیاه سدر ضمادی درست می‌شود که اگر بدن را با آن شست‌وشو دهید، به اصلاح و لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. استفاده از سدر مخصوصاً برای کسانی که پوستی چرب و مرطوب دارند بسیار مناسب است.

خاصیت سدر برای پوست و مو مثل سفیدکردن دست‌ها

سفیدشدن پوست بدن معضل بسیاری از افراد است که همواره به دنبال راهی برای ازبین‌بردن مشکل خود هستند. برای سفیدشدن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیری نه سفت و نه بسیار شل در آید سپس آن را به تمام قسمت‌های بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید.

خاصیت سدر برای پوست و مو مثل سفیدکردن دست‌ها

خاصیت سدر برای پوست و مو به همراه ماست

یکی از ماسک‌های طبیعی که با سدر درست می‌شود و خاصیت لایه‌برداری دارد، ماسک سدر و ماست است. البته از دیگر کاربردهای این ماسک جذاب، ازبین‌بردن جوش‌ها، جای جوش، مخصوصاً جوش‌هایی که افراد در دوران نوجوانی و جوانی دارند، است. می‌توانید از این ماسک زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک: ابتدا مقداری سدر را به‌اندازه نوک قاشق‌چای‌خوری بردارید و ماست را به میزانی اضافه کنید که به‌صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد.

دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد. بعد  از اینکه ماسک آماده شد آن را به‌صورت لایه‌ای نازک به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید، اگر پوست چربی دارید استفاده از این ماسک را پیشنهاد می‌کنیم.

خاصیت سدر برای پوست و مو به همراه ماست

پیشنهاد مطالعه:‌ همچنین می‌توانید مطلب این روغن شما را خوشگل و جذاب می‌کند را مطالعه کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *