لوکیشن های عکاسی خیابانی در تهران + بهمن 1401

لوکیشن های عکاسی خیابانی در تهران + بهمن 1401

لوکیشن های عکاسی خیابانی در تهران کم نیستند. چه به دنبال گرفتن عکس یادگاری باشید و چه علاقه‌مند به مواجهه با شهر از نمای نزدیک.

عکاسی خیابانی در تهران

عکاسی خیابانی در تهران شامل عکاسی از زندگی شهری، معابر، معماری، فضاهای عمومی و فعالیت‌های انسانی در شهر تهران است. در این نوع عکاسی، عکاس تلاش می‌کند جزئیات جالب و دیدنی از زندگی شهری را به تصویر بکشد و احساسات و تجربیات خود را از طریق تصاویر منتقل کند. ما در دلتامگ همراه باشید تا با تعدادی از این لوکیشن‌های مناسب برای عکاسی شهری در شهر تهران آشنا شوید.

لوکیشن‌های مناسب برای عکاسی خیابانی در تهران

عکاسی خیابانی در تهران آینه‌ای مقابل معایب و مزایای زندگی شهری قرار می‌دهد. عکس‌هایی که نشان دهنده برش‌هایی از رندگی در پایتخت با تمام بالا و پایین‌های آن است. برای عکاسی شهری در تهران، می‌توانید به مناطق مختلفی از شهر مراجعه کنید که فضاها و مناظر جالبی برای عکاسی دارند و شناسنامه شهر تهران به حساب می‌آیند.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر قدیمی‌ترین خیابان تهران است که از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش امتداد یافته است. در نقاط مختلف این خیابان که مناسب‌ترین جا برای عکاسی خیابانی در تهران است می‌توان رد پای طبقات مختلف شهر را دنبال کرد. چه آنهایی که در هیاهوی اتوبوس‌ها و خطوط BRT خسته از کار روزانه به خانه خود بازمی‌گردند چه کسانی‌که برای خرید به مراکز خرید و میادین بزرگ این خیابان می‌روند. اگر به دنبال لوکیشن عکاسی در تهران هستید، پارک ساعی و پارک ملت نیز در این خیابان می‌توانند برای شما مناسب باشند.

عکاسی خیابانی در تهران وسایل نقلیه عمومی

خانه‌های قدیمی میدان بهارستان

اگر به دنبال لوکیشن عکاسی در تهران هستید در محدوده میدان بهارستان می‌توانید خانه‌هایی را پیدا کنید که آنقدری از زمان ساختشان گذشته است که اجداد آپارتمان‌های امروزی به شمار می‌روند. خانه‌هایی با پنجره‌های رنگی یا تراس‌های کوچک رو به خیابان که یادآور نخستین روزهای شهرنشینی  در تهران هستند و برای عکاسی از یا سلفی گرفتن در کنار خود از شما پذیرایی گرمی خواهند کرد.

این خانه‌های قدیمی که بعضی از آن‌ها همچنان استوار بر جا مانده‌اند در بسیاری از محلات تهران مثل خیابان جمهوری، خیابان حافظ و خیابان شریعتی و ولیعصر هم یافت می‌شوند.

خانه های متروکه در تهران برای عکاسی نیز کم نیستند. این خانه‌ها که به هر دلیلی خالی از سکنه و رها شده بر جای مانده‌اند،  تاریخچه‌ای از شهر تهران را برای ما به نمایش می‌گذارند.

عکاسی از طبیعت در پارک‌های تهران

اگر به عکاسی خیابانی در تهران و فضای سبز آن علاقه مند هستید بهتر است سری به زیباترین پارک‌های تهران با پوشش‌های گیاهی متنوع آن‌ها بزنید. پارک‌هایی که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. عکاسی در تهران و پارک‌های پرطرفدار آن از قبیل پارک ملت، پارک ساعی و پارک قیطریه یا پارک‌های نسبتأ تازه تأسیسی از جمله نهج‌البلاغه و بوستان مادران یکی از سرگرمی‌های پایتخت به شمار می‌رود. فضاهای سبزی نظیر پل طبیعت نیز از بهترین موارد لوکیشن عکاسی در تهران به شمار می‌روند.

عکاسی خیابانی در تهران قدیم

شهرک سینمایی و تجربه تهران قدیم

عکاسی خیابانی در تهران قدیم معنا و مفهومی دیگر به خود می‌گیرد. شهرک سینمایی که توسط مرحوم علی حاتمی تأسیس شده و روز به روز وسیع تر و مجهزتر می‌شود، می‌تواند لوکیشن عکاسی مدلینگ در تهران نیز به شمار رود. این شهرک سینمایی نمایی از بافت تهران قدیم و خانه‌های قدیمی را برای عکاسی علاقه‌مندان در اختیار آن‌ها قرار داده است. اگر به دنبال یک لوکیشن عکاسی در تهران هستید که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ عکس‌هایی شبیه به آتلیه‌ها بگیرید، شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران (غزالی سابق) از بهترین این مکان‌هاست.

بازار تهران

اگر به عکاسی خیابانی در تهران و نزدیک شدن به فضای شهری علاقه‌مندید، نیازی به اجاره لوکیشن عکاسی نخواهید داشت. خیابان پانزده خرداد و بازار تهران با تمام هیاهوی روزمره و فروشندگان و خریدارانی از سراسر ایران از بهترین لوکیشن های عکاسی خیابانی در تهران هستند که علاوه‌بر بافت قدیمی شهر هیاهوی آن را نیز به تصویر می‌کشند.

نتیجه‌گیری

عکاسی شهری که شهر و ساکنان و خیابان‌های آن را هدف قرار می‌دهد آینه تمام‌نمای زندگی مدرن است. عکاسی خیابانی در تهران نیز تاریخ تهران و روزگاری را که پشت سر گذاشته است در پس شلوغی خیابان‌ها و تقلای مردم برای به دست آوردن روزی به تصویر می‌کشد. کافی است در ساعتی از شبانه‌روز که آفتاب در درخشان‌ترین حالت خود به سر می‌‌برد سری به خیابان‌های شهر تهران بزنید و عکاسی خیابانی در تهران را تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه: ۴ نمونه از قدیمی‌ترین خانه‌های تهران را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *