لغو حکم اعدام خرس ماده قاتل + بهمن 1401

لغو حکم اعدام خرس ماده قاتل + بهمن 1401

حکم اعدام خرس گایا JJ4 یکی از عجیب‌ترین احکام علیه حیوانات است که سابقه‌ای طولانی تا قرون وسطی نیز دارد.

حکم اعدام خرس

اعدام خرس ماده‌ای که یک دونده ایتالیایی را شکار کرده بود، یکی از خبرسازترین اتفاق روزهای اخیر است. آندره آ پاپی، ۲۶ ساله، به هنگام دویدن در یک حفاظتگاه طبیعی عمومی در منطقه ترنتینو-آلتو آدیگه در شمال ایتالیا مورد حمله خرس JJ4 قرار گرفت و کشته شد. این حمله باعث صدور حکم اعدام خرس قاتل از سوی دادگاه ایتالیا شد. با ما در مجله اینترنتی کوبههمراه باشید.

حکم اعدام خرس قاتلی به نام گایا

حکمی که توسط دادگاه ترنتینو امضا شد در پاسخ به شکایتی مطرح شد که توسط چندین آژانس حفاظت از حیات وحش ارائه شده بود. این آژانس‌ها از دادگاه درخواست کردند تا خرس ۱۷ ساله‌ای به نام JJ4 که به خرس گایا معروف است و توسط موسسه ملی جانوران وحشی ایتالیا محافظت می‌شد، به دلیل حمله به آندره پاپی مورد مجازات قرار گیرد.

در پی این اعتراض حکم اعدام خرس گایا توسط این دادگاه صادر شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

از جمله بیانیه‌ای در وب‌سایت Anti-Vivisezione (آزمایش ضد پزشکی حیوانات) که از دادگاه درخواست کرده‌اند تا از خرس گایا محافظت کند، زیرا دستور اعدام خرس اقدامی است شبیه یه یک حرکت انتقام‌جویی از خرس تا جستجوی مؤثر امنیت همه جانداران در روند همزیستی مسالمت آمیز و آگاهانه.

خرس گایا به تازگی زایمان کرده و این حکم تهدیدی برای توله‌های او نیز به شمار می‌رفت.

حکم اعدام خرس گایا با  وجود توله‌های او

کشف قاتل

پس از کشف پیکر آندره آ پاپی در مکانی عمومی در ششم آپریل، یک روز پس از اعلام مفقودی‌اش توسط خانواده، تحقیقات درباره نحوه کشته شدن او آغاز شد. در نتیجه تحقیقات از طریق تطبیق DNA در مدفوع و مایعات خرس گایا یا JJ4، به عنوان مهاجم و قاتل آندره شناسایی و اعلام شد.

در پی این اتفاق مائوریتزیو فوگاتی، فرماندار ترنتو، دستور اعدام خرس گایا را در ۱۲ آوریل امضا کرد. حکم اعدام خرس گایا اما مورد اعتراض شدید طرفداران محیط زیست قرار گرفت.

خرس گایا را بشناسید

پیشتر نیز نام JJ4 یا خرس گایا در ۱۵ سال گذشته، در چندین گزارش حمله خرس، از جمله حمله مرگبار به یک پرورش دهنده قارچ در سال ۲۰۱۴ و حمله سال ۲۰۲۰ پدر و پسری که مشغول پیاده‌روی بودند به میان آمده است.

حکم اعدام خرس گایا

حکم اعدام خرس گایا پر آن زمان  پس از حمله به پدر و پسر در سال ۲۰۲۰ صادر شده بود. اما دادگاه اعدام خرس را لغو کرد و به جای آن دستگاه مانیتورینگ GPS به خرس متصل کرد که به پایگاه داده منتشر شده در وبسایت استان گزارش دهد اما چند روز قبل از حمله به پاپی این دستگاه از بدن خرس جدا شده بود.

نتیجه

این بار، پس از حمله مرگبار به پاپی، صندوق جهانی حیات وحش، که قبلاً برای زنده نگه داشتن JJ4 درخواست داده بود، به CNN گفت آنها موافق هستند که خرس باید سرنگون شود. دفتر فوگاتی همچنین گفت که در حال حاضر چهار خرس، از جمله JJ4، با دستور قضایی برای معدوم کردن وجود دارد.

اما این بار هم با تلاش و رایزنی‌های فعالان محیط زیست و طرفداران حیوانات که معتقد به بیگناهی حیوانات درنده در چارچوب قانون انسانی هستند، حکم اعدام خرس گایا باز پس گرفته شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این حیوانات تنبل راه بقا را یاد گرفته‌اند را مطالعه کنید.

منبع: CCN

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *