عروس زاگرس را با جاهای دیدنی ایلام بشناسید + ویدیو

عروس زاگرس را با جاهای دیدنی ایلام بشناسید + ویدیو + بهمن 1401

ایلام نامی آشنا در تاریخ پر فراز و نشیب ایران و بخشی از تمدن بزرگ عیلام باستان است. این تمدن بزرگ و باستانی در کنار جاذبه‌های طبیعی فراوان باعث شده که جاهای دیدنی ایلام در میان طبیعت‌گردان و گردشگران از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

جاهای دیدنی ایلام

بسیاری از جاهای دیدنی ایلام در فهرست زیباترین مکان‌های گردشگری ایران قرار گرفته‌اند تا جایی که به ایلام لقب عروس زاگرس را داده‌اند. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند جاذبه زیبای گردشگری در عروس زاگرس پرداخته است، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی ایلام

ایلام سرزمین شگفتی‌ها با قدمتی چند هزار ساله است که طولانی‌ترین مرز را در بین سایر استان‌های ایران، با عراق دارد و دروازه عتبات‌عالیات محسوب می‌شود. این استان با استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان نیز همسایه است. زیباترین مکان های دیدنی ایلام را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

سیروان یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایلام در بهار

یکی از شهرهای شمال ایلام است. در این شهر می‌توانید نمونه‌های بارز از معماری دوره ساسانیان را ببینید. رودخانه سراب کلان و جنگل‌های انبوه بلوط این شهر دل هر گردشگری را می‌ربایند.

آبدانان سرزمین جنگل‌های بلوط زاگرس

یکی دیگر از زیباترین شهرستان‌های ایلام آبدانان است که در جنوب ایران و در میان کوه‌های کویر کوه و دینار کوه واقع شده است. جنگل‌های بلوط زاگرس این شهر را از شمال و جنوب احاطه کرده‌اند. دشت‌های حاصلخیز جنوب این شهرستان، منظره‌ای بکر و زیبا به آبدانان بخشیده‌اند.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ایلام، یعنی قلعه باستانی هزار درب، قلعه و شهر و دژ تاریخی جولیان و قلعه هزارانی در اطراف آبدانان واقع شده‌اند. دریاچه دوقلوی سیاه گاو و تفریحگاه سراب از جمله مکان‌های جذاب دیدنی و طبیعی آبدانان هستند.

دهلران سرزمین جادویی‌ترین دشت‌های ایلام

دهلران یکی از نفت‌خیزترین شهرستان‌های ایران است که در استان ایلام واقع شده است. زیباترین دشت‌های ایران مانند دشت موسیان و دشت عباس و چشمه‌های آب گرم از جاذبه‌های گردشگری طبیعی این شهرستان هستند. تپه علی کش با قدمتی هشت هزار ساله نیز از جاذبه‌های تاریخی شهرستان دهلران است.

مهران یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایلام در زمستان

شهرستان مهران یکی از شهرستان‌های آسیب‌دیده از هشت سال دفاع مقدس است. منطقه قلاویزان، نقطه ایثار و یادمان عشق و حماسی دهلران است. سنگ نوشته تخت خان و سنگ نوشته های دوره آشوری ایلام از جمله جاذبه‌های تاریخی مهران هستند. غار زینگان نیز از جمله جاذبه‌های طبیعی و اعجاب‌انگیز مهران است. در این شهرستان بقعه‌ها و زیارتگاه‌های بسیاری نیز وجود دارد که همگی قدمتی تاریخی دارند.

ملکشاهی، شهری با مردمانی خون‌گرم

یکی از زیباترین شهرستان‌های ایلام با مردمانی خون‌گرم و مهمان‌نواز، شهرستان ملکشاهی است. آب‌وهوای معتدل و کوهستانی این شهرستان سبب شده که یکی از بهترین جاهای دیدنی ایلام در تابستان باشد. آبشار آما، آبشار پنجه علی و دریاچه سد ایلام از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهرستان هستند. قلعه سلجوقیان، کتیبه گل گل با قدمتی سه هزار ساله که یادگاری از دوره آشوریان است و آتشکده کوشک قینفر از جمله جاذبه‌های تاریخی و کهن شهرستان ملکشاهی هستند. با خنک‌ترین جاهای دیدنی کرمان در تابستان آشنا شوید.

دریاچه های دوقلوی سیاه گاو ایلام

بدره سرزمین تمدن‌های کهن ایلام

بدره یکی از کهن‌ترین شهرستان‌های ایلام و مملو از آثار باستانی و تاریخی زیباست. رودخانه سیمره و رشته‌کوه کبیرکوه باعث شکل‌گیری تمدن‌های زیادی در این منطقه شده‌اند و بدره را به یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه ایرانی تبدیل کرده‌اند. زیبایی سحرانگیز تنگه رازیانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به این نقطه از ایران می‌کشاند. بدره یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی ایلام در عید است؛ چراکه این شهرستان برای هر شخصی با هر سلیقه‌ای یک جاذبه گردشگری حیرت‌انگیز و زیبا دارد.

سخن پایانی

بسیاری از جاهای دیدنی ایلام در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. اگر قصد سفر به این استان زیبا را دارید حتما قبل از حرکت اطلاعات کاملی از این استان کسب کنید تا بتوانید یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خود را در عروس زاگرس داشته باشید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *