سفر یک روزه تابستانی اطراف تهران

سفر یک روزه تابستانی اطراف تهران + بهمن 1401

در تهران زندگی می‌کنید و از شلوغی‌ها، هوای گرم و آلوده و ترافیک سنگین آن خسته شده‌اید؟ دلتان یک سفر یک روزه برای رهایی از این حجم شلوغی می‌خواهد؟ با جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران آشنایی دارید؟ در این روزهای گرم تابستانی این مقاله را از دست ندهید.

گردشگری اطراف تهران

گردشگری اطراف تهران در یک روز شاید برای روح انسان‌های خسته‌ای که در پایتخت زندگی می‌کنند یک موضوع جذاب و جالب باشد.

جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران

جاذبه‌های گردشگری بسیاری در اطراف تهران وجود دارد که می‌توان یک روزه به آنجا سفر کرد و برگشت. جاذبه‌هایی که می‌توانند شما را از خستگی‌های روی دوشتان به‌خاطر زندگی در شهر شلوغی چون تهران برهانند. در ادامه این مطلب به معرفی سه مورد از این مکان‌های جذاب و خنک و دلربا خواهیم پرداخت.

دشت لار از جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران

یکی از مکان ‌های دنج و خلوت اطراف تهران که برای یک سفر یک روزه مقصدی محبوب و مناسب است، دشت لار است. در کوهپایه‌های دماوند دشتی زیبا و شگفت‌انگیز قرار گرفته که با طبیعت سرسبز و هوای دلپذیر و مطبوع خود می‌تواند خستگی‌ها را از روح و روان شما پاک کند. شهرستان نور از شمال و افجه و امامه و لواسان بزرگ از جنوب این دشت زیبا را احاطه کرده‌اند. برای رسیدن به این دشت سرسبز تنها کافی است دو ساعت در ماشین بنشینید و ۷۵ کیلومتر را رانندگی کنید تا به منطقه تفرجگاهی پادشاهان گذشته ایران برسید.

دشت لار نزدیک تهران است

روستای برغان

یکی از روستاهای اطراف تهران برای پین نیک یک روزه قطعا روستای برغان است. این روستا که در مناطق کوهستانی استان البرز واقع شده، یکی از ییلاقات تهران است که در هر فصلی جذابیت خاصی برای دیدن دارد. این روستا را می‌توان به‌عنوان یکی از مکان های دیدنی اطراف تهران در تابستان نام برد.

فاصله این روستا از تهران که در نزدیکی شهرستان ساوجبلاغ واقع شده تنها هشتاد کیلومتر است. دو رود سنج و شاهرود در اطراف روستا جریان دارند که آب‌وهوای این منطقه را بسیار خنک و دلپذیر ساخته‌اند.

برغان در نزدیکی ساوجبلاغ است

فیلبند از دیگر جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران

فیلبند را همه با نام اقیانوس ابر ایران می‌شناسند. شهرستان بابل قطعا یکی از شهرهای دیدنی اطراف تهران یا بهتر است بگوییم نزدیک به تهران است که زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران را در دل خود جا داده است.

درست است فاصله این شهر تا تهران اندکی بیشتر از جاذبه‌هایی است که قبلا معرفی کرده‌ایم؛ اما اگر بدانید قرار است با رفتن به یکی از زیباترین روستاهای ایران با چه منظره‌ای روبه‌رو شوید، قطعا یک ساعت راه اضافه را به جان خواهید خرید.

فاصله روستای فیلبند با تهران حدود چهار ساعت است که بعد از گذشتن از جاده‌ای پرپیچ‌وخم و سرسبز، با رویایی‌ترین منظره عمرتان بر فراز ارتفاعات رشته‌کوه البرز مواجه خواهید شد.

فیلبند اقیانوس ابر ایران است

سخن آخر

برای یک سفره یک روزه به جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران نیازی به گرفتن مرخصی‌های طولانی یا همراه بردن کلی وسیله غیرضروری ندارید. کافی است یک روز تعطیل را انتخاب کنید، پشت فرمان بنشینید و ماشینتان را روشن کنید و راه بیفتید. یا حتی همراه تورهای یک روزه که هزینه زیادی هم ندارد راهی مکان های دنج و خلوت اطراف تهران شوید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *