رشد انفجاری گیاه پتوس با 7 روش تزیین!

رشد انفجاری گیاه پتوس با 7 روش تزیین! + بهمن 1401

روش‌های مختلفی برای داشتن یک گلدان پتوس زیبا وجود دارد که در این مطلب به کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

گیاه پتوس

گیاه پتوس جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی مقاوم است که می‌تواند در هر شرایط محیطی به رشد خود ادامه دهد؛ اما برای داشتن یک پتوس زیبا و پرپشت، فراهم کردن شرایط بهتر، تاثیر بسیاری بر رشد آن دارد. یکی از این شرایط برای رشد پتوس، تزیین این گیاه است؛ روش‌های مختلفی برای تزیین پتوس وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ به زیباترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد تا با استفاده از آن بتوانید چیدمان خانه خود را خاص و منحصر به فرد کنید.

آشنایی با انواع گیاه پتوس

پتوس برگ‌های قلبی شکلی دارد که از رشد خوبی نیز برخوردار هستند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که پتوس تنها یک نوع دارد؛ در حالی که این گیاه از انواع مختلفی تشکیل شده است.

انواع پتوس

انواع گیاه پتوس

پتوس سبز

این مدل از پتوس، برگ‌های سبز تیره‌ای دارد که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد و جزو گیاهان مقاوم به کم نوری است.

پتوس شیخی

این مدل از پتوس دارای برگ‌های سبز و شکاف‌دار است و به نور غیر مستقیم و آبیاری منظم نیاز دارد؛ برای رشد این مدل پتوس باید خاک آن را مرطوب نگهدارید.

پتوس ارتشی

این مدل از پتوس که به پتوس ابلق شهرت دارد، و به دلیل ظاهر زیبای برگ آن که رنگ سبز و سفید دارد در بین مردم بسیار محبوب است. این گیاه به نور کم علاقه دارد؛ اما نسبت به سرمازدگی بسیار حساس است و حداقل دمای قابل‌ تحمل برای آن ۱۰ درجه‌ سانتی‌گراد است.

پتوس طلایی

همان طور که از اسم این نوع مشخص است، برگ های طلایی دارد و برای رشد به نور نسبتا زیادی احتیاج دارد و اگر نور کافی به آن نرسد، شادابی خود را از دست خواهد داد.

شرایط نگهداری گیاه پتوس

بطور کلی نگهداری گیاه پتوس سخت نیست و حتی اگر شما در بحث نگهداری از گیاهان مبتدی باشید هم می‌توانید در خانه گیاه پتوس نگهداری کنید. اما برای داشتن گلدان‌های شاداب‌تر لازم است که فاصله بین دو آبیاری به گونه‌ای باشد که سطح خاک خشک باشد؛ همچنین بهترین خاک برای پتوس، خاک سرخ و خاک باغچه است.

ترفندهای نگهداری پتوس

روشهای تزیین گیاه پتوس

روش تزیین پتوس کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید به دلخواه و با توجه به شرایط خانه خود، این گیاه را تزیین کنید؛ اما برای داشتن ایده بهتر، ما در ادامه چند روش را به شما معرفی می‌کنیم.

تزیین گیاه پتوس

آویز کردن گیاه پتوس

برای این مدل تزیین گلدان پتوس، می‌توانید از یک آویز استفاده کرده و گلدان را در مکانی که دوست دارید آویز کنید؛ با این روش در صورتی که نور کافی به گیاه برسد، خواهید دید که هر روز به طول این گیاه اضافه می‌شود.

قرار دادن پتوس به صورت عمودی

در صورتی که دوست ندارید گیاه شما آویز باشد، می‌توانید آن را به صورت عمودی رشد دهید. برای استفاده از این روش می‌توانید از یک تکیه‌گاه گیاه یا به اصطلاح قیم برای گلدان خود استفاده کنید؛ لازم است آن را وسط گلدان قرار داده و برگ‌های گیاه را به دور آن بپیچید.

استفاده از قیم برای گیاه پتوس

استفاده از توری برای تزیین گیاه پتوس

روش دیگری که می‌تواند خانه شما را بسیار زیبا کند، استفاده از توری برای گیاه پتوس است؛ شما می‌توانید از این روش برای بالکن خود استفاده کنید و به راحتی با یک گلدان پتوس، زیباترین تزیین بالکن را داشته باشید. برای استفاده از این روش لازم است توری را به دیوار مورد نظر نصب کرده و ساقه‌های پتوس را به آن متصل کنید.

ترکیب چند گلدان بزرگ با هم

اگر دوست دارید یک گلدان پتوس پرپشت داشته باشید، می‌توانید از یک گلدان بزرگ استفاده کرده و چند گلدان را با هم ترکیب کنید؛ در نهایت یک گلدان بزرگ دارید که می‌توانید آن را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید و چیدمان آن قسمت را زیباتر کنید.

پرپشت شدن گیاه پتوس

استفاده از ظروف زینتی برای تزیین پتوس

برای زیبایی بخشیدن بیشتر به گلدان خود می‌توانید چند عدد ظرف سرامیکی یا شیشه‌ای را تهیه کرده و گیاه‌های پتوس خود را درون آن‌ها قرار دهید.

ترکیب پتوس با گیاهان دیگر

برای جذابیت بخشیدن به گیاهان آپارتمانی خود، می‌توانید گیاه پتوس را با گلدان‌های دیگر ترکیب کنید؛ برای مثال می‌توانید از یک گلدان مستطیل بزرگ استفاده کرده و درون آن گیاه پتوس، سانسوریا و چند گیاه دیگر بکارید.

استفاده از پایه

یکی دیگر از روش‌های زیبایی بخشیدن به گیاه پتوس این است که از یک پایه بلند فلزی استفاده کنید؛ شما می‌توانید این پایه را به دیوار نصب کنید یا در گوشه‌ای از پذیرایی قرار دهید و چیدمان پذیرایی خود را با آن زیباتر کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *