خاص‌ترین طرز تهیه ماهی کبابی با آب پیاز + ویدئو

خاص‌ترین طرز تهیه ماهی کبابی با آب پیاز + ویدئو + بهمن 1401

اگر از طعم‌های تکراری ماهی کبابی خسته شده‌اید یا به دلیل بوی زهم ماهی از کباب کردن آن منصرف می‌شوید، حتما این روش را امتحان کنید.

ماهی کبابی

ماهی کبابی جزو یکی از غذاهای پای ثابت ما ایرانی‌ها خصوصا در دورهمی و تفریحات است؛ روش‌های مختلفی برای طبخ این غذای لذیذ وجود دارد که همه آن‌ها به نوبه خود بسیار خوشمزه هستند؛ اما ما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم یکی از خوشمزه‌ترین رسپی‌های طرز تهیه ماهی کبابی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن در مهمانی‌های خود بدرخشید.

مواد ماهی کبابی

طرز تهیه ماهی کبابی با توری

نکته کلیدی برای داشتن یک ماهی کبابی خوشمزه این است که داخل ماهی به خوبی پخته شود، به همین دلیل بهترین سایز ماهی برای کباب نهایت تا نیم کیلو است.

مرحله اول

برای تهیه ماهی کبابی رستورانی، نوع برش آن بسیار مهم است؛ برای این مدل درست کردن ماهی لازم است با استفاده از چاقو تیز، از قسمت پشت ماهی شروع به برش زدن می‌کنیم؛ هنگامی که ماهی به طور کامل مانند فیلم برش خورد، داخل ان را تمیز کرده و می‌شوییم.

مرحله دوم

بعد از شستن ماهی در این مرحله‌ لازم است ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید؛ ابتدا با نمک شروع می‌کنیم؛ سعی کنید همه جا ماهی را به خوبی نمک بزنید. در مرحله بعد فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کرده و با دست به خوبی ماساژ می‌دهیم تا ادویه ماهی به خوبی به خورد آن برود؛ باقی ادویه را نیز نگه داشته که در ادامه به آن نیاز داریم.

مرحله سوم

اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت روی ماهی بماند؛ سپس لازم است زغال یا گاز را از قبل آماده کنید. (اگر از زغال برای کباب کردن ماهی استفاده می‌کنید آن را زیاد باد نزدی چرا که روی ماهی سوخته و درون آن خام می‌ماند).

طرز تهیه ماهی کبابی با توری

مرحله چهارم

بعد از آنکه ماهی به خوبی طعم‌دار شد، آن را داخل توری قرار داده و روی منقل می‌گذاریم. برای این روش طبخ ماهی‌کبابی باید پوست ماهی به خوبی کباب شود به طوری که روی آن تاول تاول شده، سپس ماهی را از روی منقل برداشته درب توری را باز کنید و پوست ماهی را به آرامی بردارید.

مرحله پایانی پخت ماهی کبابی

در این مرحله به یک عدد پیاز نیاز داریم که آن را رنده زده و آب آن را بگیرید؛ سپس آب پیاز را به همه قسمت‌های ماهی که پوست آن را برداشته بزنید. در مرحله بعد برای لذیذ شدن طعم ماه با استفاده از یک فرچه مناسب مقداری روغن به آن بزنید. البته این مرحله کاملا به دلخواه شما قابل حذف است.

سپس ادویه‌های باقی مانده را به آن بزنید و در نهایت تمام قسمت‌های ماهی را لیمو یا آب لیمو زده و درب توری را ببندید. مراحل ادویه زدن را برای قسمت دیگر ماهی نیز تکرار کنید. سپس از قسمت داخل ماهی آن را روی منقل بگذارید تا به خوبی کباب شود و بعد برگردانید تا سمت دیگر ماهی کباب شود. در نهایت کباب ماهی شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *