جاذبه های سفر به پوکت + بهمن 1401

جاذبه های سفر به پوکت + بهمن 1401

از مکان‌ها مقاصد تکراری برای سفر خسته شده‌اید؟ به دنبال یک مکان بکر با زیبایی‌های طبیعی منحصربه‌فرد می‌گردید؟ تابه‌حال به سفر به پوکت فکر کرده‌اید؟ چقدر جزیره پوکت با آن آب‌های نیلگون و زلال و شن‌های سفیدش را می‌شناسید؟

سفر به پوکت

برخی نقاط در دنیا هستند که آن‌قدر مناظر طبیعی زیبا و حیرت‌انگیزی دارند که سفر به آن‌ها شاید آرزوی بسیاری از آدم‌ها باشد. سفر به پوکت این جزیره زیبای شگفت‌انگیز می‌تواند یکی از بهترین و متفاوت‌ترین تجربه‌های سفر در طول زندگی‌تان باشد. مجله گردشگری کوبهدر این مقاله هر چیزی که درباره سفر به جزیره زیبا باید بدانید را به شما خواهد گفت.

سفر به پوکت

پوکت یکی از جزایر زیبای تایلند در غرب این شکور است که تا چند سال پیش شاید کمتر کسی درباره آن چیزی شنیده بود؛ اما این روزها با انتشار عکس‌های زیبا از طبیعت سحرانگیز و جادویی‌اش سفر به آن آرزوی خیلی‌ها شده است. با این وجود زیبایی‌های این جزیره تنها به تماشای صخره‌های عجیب و شنا در آب‌های نیلگون و حس نرمی شن‌های سفید آن در زیر پاهایتان ختم نمی‌شود.

جاذبه‌های توریستی این جزیره آن‌قدر زیاد است که هرچه بیشتر درباره آن بدانید سفر به پوکت برایتان جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. تورهای دریایی با قایق، درمان آبگرم، غذاهای خوش‌عطر و طعم، تفریحات آبی همگی بخشی از جاذبه‌های توریستی سفر به پوکت است.

جاذبه‌های دیدنی پوکت

سفر به پوکت خود یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها است که می‌تواند در حال و هوای شما تغییرات زیادی به وجود بیاورد. در پوکت جاذبه‌های توریستی بسیاری وجود دارد که چند مورد آن را در اینجا معرفی خواهیم کرد.

معبد وات چالونگ

یکی از مقدس‌ترین معابد تایلند معبد وات چالونگ است. در این معبد عجیب و اسرارآمیز تکه‌ای از استخوان بودا در داخل محفظه‌ای شیشه‌ای در مقبره‌ای گنبدی‌ شکل به ارتفاع ۶۰ متر نگهداری می‌شود.

دماغه پرومتپ

اگر به دنبال دیدن یکی از سحرانگیزترین مناظر طبیعی دنیا هستید، این نقطه از جزیره پوکت قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد. ترکیب زیبایی از دریا با آب‌های نیلگون، آسمان آبی بی‌انتها و ساحلی فوق‌العاده سرسبز که در تنها در سفر به پوکت خواهید دید.

معبد وات فراتونگ

این معبد نیز یکی دیگر از اماکن مذهبی و بسیار مقدس در تایلند است که در آن مجسمه طلایی نصفه بودا نگهداری می‌شود. افسانه‌ها درباره پسری می‌گویند که در این مکان می‌میرد و بعد به خواب پدرش می‌رود و نشانی مجسمه‌ای از طلا را به او می‌دهد. پدرش در حین کاوش مجسمه طلای بودا را در زیر زمین پیدا می‌کند؛ اما نمی‌تواند تمام آن را از زمین بیرون بکشد. سال‌ها بعد این مجسمه در طی حمله برمه به این مکان شکسته می‌شود و نیمی از آن برای همیشه مفقود می‌شود.

مجسمه بودا

یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های بودا را می‌توان در سفر به پوکت مشاهده کرد. بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته که جنس آن سنگ مرمر است و ارتفاع آن به چهل و پنج‌متر می‌رسد.

پناهگاه فیل‌ها

فیل در حقیقت حیوان ملی تایلند به‌حساب می‌آید. در سفر به پوکت می‌توانید با رفتن به این پناهگاه از نزدیک فیل‌ها را ببینید و به تماشای زندگی آنها بپردازید.

ساحل سورین

بدون شک یکی از زیباترین سواحل دنیا همین ساحل سورین در پوکت است. آب زلال و شن‌های سفید این ساحل در کنار جنگل بکر و سرسبز یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی را تشکیل داده‌اند که دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.

کی به پوکت سفر کنیم؟

بهترین فصل سال برای سفر به پوکت اواخر زمستان و اوایل بهار است که با آب‌وهوای معتدل و مطلوبی مواجه خواهید شد. در بقیه فصول سال ممکن است با بارش‌های پراکنده یا آب‌وهوای بسیار شرجی در این جزیره مواجه شوید.

چگونه در پوکت به اماکن تفریحی برویم؟

تقریبا اکثر تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های توریستی در اطراف پوکت آن‌قدر به مرکز شهر نزدیک هستند که می‌توانید حتی پیاده به دیدن آن‌ها بروید. با این وجود تاکسی و اتوبوس در این شهر به‌اندازه کافی وجود دارد؛ اما رایج‌ترین وسیله نقلیه در پوکت توک توک یا سه‌چرخه است که هرکجا بخواهید با هزینه‌ای ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه شما را خواهند برد.

چگونه به پوکت سفر کنیم؟

برای سفر به پوکت ابتدا باید به بانکوک برویم. پوکت جزیره‌ای است زیبا در میان آب‌های فیروزه‌ای ‌رنگ آندامان و برای رسیدن به آن باید یک مسیر یک‌ساعته را با هواپیما از بانکوک به آنجا داشته باشید.

سخن پایانی

پوکت مملو از سواحل زیبای دیدنی و اماکن توریستی و معابد تاریخی است. در این جزیره هتل‌های لاکچری باقیمت‌های گزاف بسیاری وجود دارد؛ اما لابه‌لای آن‌ها می‌توانید هتل‌های ارزان‌قیمت و حتی هاستل و مسافرخانه خوب هم پیدا کنید. قبل از سفر به پوکت برنامه سفر خود را چنان تنظیم کنید که بتوانید حداقل به مهم‌ترین جاهای دیدنی آن بروید از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *