بدون این لوازم به طبیعت‌گردی نرو!

بدون این لوازم به طبیعت‌گردی نرو! + بهمن 1401

شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به طبیعت و سفر و گردش علاقه دارند؟ از لیست لوازم طبیعت گردی و وسایل لازم برای گردش خبر دارید؟ اگر از اهالی پروپاقرص طبیعت‌گردی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

طبیعت گردی

تقریبا می‌توان گفت که تمامی مردم به سفر و گردش علاقه دارند؛ اما بعضی‌ها طبیعت گردی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. اگر شما هم یک طبیعت‌گرد حرفه‌ای هستید پس باید لیستی از لوازم طبیعت گردی را داشته باشید. اگر ندارید، همراه کوبهمگ با این لیست ضروری گردش آشنا شوید.

لوازم طبیعت گردی

هنگامی که به گردش در طبیعت می‌روید به لیستی از لوازم حرفه‌ای طبیعت گردی و چک لیست طبیعت گردی نیاز دارید تا در تجربه بهتر و ایمن تری از سفر و گردش خود داشته باشید. در ادامه ما لیستی از وسایل ضروری طبیعت گردی را به شما معرفی خواهیم کرد.

کیف یا کوله‌پشتی

بسته به نوع گردش و مدت زمانی که می‌مانید، یک کیف یا کوله‌پشتی مناسب برای حمل لوازم ضروری انتخاب کنید.

آب و غذا

در طبیعت گردی شما نمی‌توانید سراغ رستوران‌های لاکچری بروید؛ بلکه باید خودتان دست‌به‌کار شوید و غذا آماده کنید. پس حتما مقدار مناسبی از اغذیه سالم و آب همراه داشته باشید.

وسایل طبیعت گردی حرفه ای

کفش مناسب از لوازم طبیعت گردی

کفش مناسب قطعا یکی از مهم‌ترین وسایلی است که طبیعت گردی باید همراه داشته باشید. کفشی که راحت باشد، مناسب برای پیاده روی طولانی باشد و از همه مهم‌تر دوام بالایی داشته باشد که وسط راه تنهایتان نگذارد!

لباس مناسب

لباس‌های متناسب با محیط و طبیعتی که قرار است به آنجا بروید انتخاب کنید. اگر مقصد شما جایی سرد است پس حتما از برداشتن لباس‌های گرم غافل نشوید.

نقشه، قطب‌نما، دستگاه مسیریاب

شاید با خود فکر کنید مگر قرار است به دنبال گنج بروید که نقشه و قطب‌نما همراه داشته باشید! گوشی همراهتان با تکنولوژی نوینش کار همه اینها را انجام می‌دهد؛ اما یک درصد فکر کنید که شارژ گوشی همراهتان تمام شده و شما هم مسیر را بلد نیستید! پس حتما به‌همراه ‌داشتن این لوازم فکر کنید.

جعبه‌ابزار و ملزومات مورد نیاز

منظور از ملزومات مورد نیاز ابزارهایی مانند چاقو، بند، چکش، طناب و… است که در برپاکردن چادر و اقامتگاه به کار شما می‌آید.

جعبه کمک‌های اولیه

از دیگر وسایل لازم برای گردش می‌توان به جعبه کمک‌های اولیه اشاره کرد. امیدواریم که در سفر هیچ آسیبی نبینید؛ اما به‌همراه ‌داشتن این جعبه واقعا ضروری است.

چادر و لباس گرم برای اقامت در طبیعت فراموش نشود

کیسه‌خواب

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای اقامت در طبیعت کیسه‌خواب است. شما نمی‌توانید با تشک و پتو به طبیعت گردی بروید! اگر شب ماندن و اقامت در طبیعت یا جنگل را دارید از کیسه‌خواب غافل نشوید.

کیسه‌زباله

به یاد داشته باشید طبیعت خان ماست و ما به هیچ عنوان نباید آن را تخریب کنید. با همراه داشتن کیسه‌زباله اجازه ندهید هیچ رد مخربی از شما بر چهره طبیعت باقی بماند.

از همراه داشتن ظروف یکبار مصرف خودداری کنید

ظروف یکبار مصرف یکی از بدترین اختراعات بشر برای طبیعت بوده است. این ظروف در طبیعت تجزیه نمی‌شوند پس بهتر است از ظروف قابل استفاده مجدد در طبیعت گردی خود استفاده کنید.

لوازم طبیعت گردی یک روزه و جنگل‌گردی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای طبیعت گردی باید به آن توجه کنید این است که هر چه بار و بندیلتان سبک‌تر باشد، تجربه سفر شما دلپذیرتر خواهد شد. در بالا یک چک‌لیست از وسایل مورد نیاز طبیعت گردی  به شما ارائه دادیم. بااین‌حال اگر می‌خواهید وسایل دیگری برای اقامت یک روزه همراه داشته باشید بهتر است چادر مسافرتی، زیرانداز، دوربین عکاسی و عینک‌دودی باشد.

وسایل مورد نیاز برای پیاده روی در جنگل

در این روزهای گرم تابستان یک گردش یک روزه و پیاده‌روی در دل طبیعت بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگر قصد شما تنها پیاده روی در جنگل و پیاده روی در طبیعت است پس حتما باید کفش مناسب همراه داشته باشید. آب و مواد انرژی و عینک‌آفتابی و کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از سوختگی از دیگر لوازم مهم ضروری ای است که بهتر است همراهتان باشد.

پیاده روی در طبیعت

خرید وسایل طبیعت گردی

برای خرید وسایل طبیعت گردی می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر و بزرگ مراجعه کنید تا بتوانید همه وسایل را بدون ازقلم‌ افتادن حتی یکی از آنها خریداری کنید. فروشندگان این فروشگاه‌ها شما را در خرید راحت‌تر راهنمایی خواهند کرد.

سخن آخر

لوازم طبیعت گردی بسته به نوع فعالیتی که در طبیعت دارید، می‌توانند متفاوت باشند. اگر قصد دارید کمپینگ کنید همراه داشتن تجهیزاتی مانند چادر، کوله‌پشتی، کفش‌های مقاوم، چراغ‌قوه و وسایل آشپزی کمپینگ را نباید فراموش کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *