با مربا نعنا صبحانه خود را رنگین کنید!

با مربا نعنا صبحانه خود را رنگین کنید! + بهمن 1401

اگر از طعم‌های تکراری در سفره صبحانه خود خسته شده‌اید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مربا نعنا

امتحان طعم‌های جدید مخصوصا در وعده صبحانه می‌تواند برای هر یک از ما تجربه جالبی باشد؛ شاید به همین دلیل باشد که خوردن صبحانه در رستوران‎‌ها برای ما بسیار خوشایند است؛ اما برای داشتن تجربه متفاوت نیازی نیست که حتما به رستوران بروید؛ چرا که خودتان با درست کردن مرباهای خاص می‌توانید طعمی نو را به خود و خانواده هدیه دهید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه مربا نعنا را به شما آموزش دهیم که علاوه بر ظاهری وسوسه‌انگیز، طعمی جدیدی نیز دارد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه مربا نعنا

اگر قبلا با طرز تهیه شربت نعنا آشنا شده‌اید، باید گفت که مربای نعنا نیز تا حدودی مانند شربت نعنا درست می‌شود؛ چنانچه نحوه درست کردن شربت نعنا را نمی‌دانید، با ما همراه باشید تا دو روش تهیه مربا نعنا را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه مربا نعنا

مواد لازم برای تهیه مربا نعنا

  • نعنا                                 ۵۰۰ گرم
  • آب                                 ۱ لیتر
  • شکر                              ۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • آب لیموترش                    نصف لیوان
  • رنگ خوراکی سبز            چند قزره

مرحله اول

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طرز تهیه شربت نعنا یا مربا نعنا رعایت کنید است که، تا حد امکان از نعنای سالم استفاده کنید و به هیچ عنوان از نعناهای پلاسیده یا سیاه استفاده نکنید؛ چرا که طعم مربا نعنا شما را خراب خواهد کرد.

مرحله دوم تهیه مربا نعنا

در ابتدا برگ‌های پاک شده نعنا را در یک قابلمه ریخته، آب را به آن اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم بجوش آید.

مرحله دوم

بعد از گذشت این مدت زمان، شعله گاز را خاموش کرده و درب قابلمه را بردارید؛ سپس اجازه دهید مواد به مدت یک شبانه روز استراحت کند تا نعناها طعم خود را به آب بدهند و سپس روز بعد آن را صاف کنید.

تهیه مربا نعنا

مرحله سوم

نکته مهم در این مرحله این است که به هیچ عنوان برگ‌های نعنا را فشار ندهید؛ چرا که ممکن است باعث تلخی مربا شود. سپس شکر را به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش آید؛ بعد از آن که مواد شروع به جوش زدن کرد، شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید مربای ما ۴۰ دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

هنگامی که مواد به غلظت مناسب رسید، برای شفاف شدن مربا لازم است که حتما کف روی قابلمه را در هر مرحله جمع کرده و دور بریزید.

مرحله پایانی

در مرحله پایانی درست کردن مربا باید دقت بیشتری به خرج داده تا مربا به دیواره‌های طرف نچسبد؛ ۱۰ دقیقه آخر آب لیمو ترش را به مربا اضافه کنید؛ در این مرحله مربا مدام کف کرده و بالا می‌آید؛ بنابراین باید برای جلوگیری از سرریز شدن آن، به طور مداوم آن را هم بزنید. در نهایت می‌توانید برای خوش‌رنگ شدن مربا چند قطره رنگ خوراکی سبز را به آن اضافغه کرده و بعد از دو دقیقه گاز را خاموش کنید.

مواد لازم برای تهیه مربا نعناع با لیمو

  • برگ نعناع همراه با ساقه‌                  ۲۵۰ گرم
  • شکر                                            یک لیوان
  • لیموترش                                      ۲ عدد
  • آب                                              نیم لیتر

مربا نعنا با لیمو

مرحله اولپ

بعد از آنکه نعناها را شسته و خرد کردید، مانند مراحل فوق، آن را به همراه آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و یک شب استراحت دهید.

مرحله دوم

بعد از آنکه تمام مراحل فوق را انجام دادید و قصد داشتید مربا نعنا را درون ظرف مناسب بریزید؛ در ابتدا دو عدد ایمو را پوست گرفته و گوشت آن را نگینی خرد کرده و درون مربا بریزید؛ اینگونه هنگام سرو، مربای شما ظاهری بسیار زیبا دارد.

پیشنهاد مطالعه: با این مدل شربت کهکشانی لاکچری‌ترین پذیرایی را داشته باشید + ویدئو

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *