با این شیره 3 سوته کم‌خونیتو رفع کن!

با این شیره 3 سوته کم‌خونیتو رفع کن! + بهمن 1401

در روزهای پایانی تابستان که بحث شیره گرفتن از انگور و خرما داغ است از خواص شیره انگور غافل نشوید. یکی از مواد خوراکی ای که گرم‌ترین مزاج یا طبع را دارد شیره انگور است. از مهم‌ترین فواید شیره انگور می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و درمان و پیشگیری از کم خونی اشاره کرد.

خواص شیره انگور

خواص شیره انگور که آن را با نام دوشاب هم ممکن است بشناسید در طب سنتی بسیار مورد تایید و تاکید قرار گرفته است. درمان کم خونی یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین فواید دوشاب است.

شیره انگور چیست؟

شیره انگور، یک ماده طبیعی و غنی از مواد مغذی است که از انگور تازه یا انگور خشک به دست می‌آید. این شیره با دارابودن ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مفید دیگر به سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک فراوانی می‌کند.

فرق شیره انگور با شیره خرما چیست؟

برای تهیه و تولید شیره انگور و شیره خرما هر دو یک روش استفاده می‌شود. خرما یا انگور یا آبگیری می‌کنند، به آب تهیه شده از آن‌ها خاک رس اضافه می‌کنند و در نهایت محصول به دست آمده را از صافی رد می‌کنند تا یک مایع غلیظ شده به دست بیاید. تفاوت این دو شیره در مواد مغذی و خواص آن‌هاست وگرنه هر دو نیز دارای طبع گرمی هستند.

تفاوت شیره و انگور شیره خرما

خواص شیره انگور

شیره انگور دارای خواص بسیاری است که از آن برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود.

درمان کم خونی

خب راستش بخواهید یکی از رایج‌ترین درمان‌های خانگی برای کم خونی مصرف شیره انگور است. یکی از خواص شیره انگور با آب جوش دقیقا رفع کم خونی است. می‌توانید مقداری شیره انگور را با آب جوش یا آب سرد مخلوط کرده و به‌عنوان نوشیدنی خوشمزه مصرف کنید.

منبع غنی از انرژی

شیره انگور دارای قند طبیعی است که به‌عنوان منبع غنی انرژی برای بدن عمل می‌کند و می‌تواند به رفع خستگی و افزایش قدرت بدن کمک کند.

سرشار از آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و مواد معدنی

شیره انگور حاوی مقادیر زیادی از آنتوسیانین‌ها و پلی‌فنول‌ها است که از سلول‌های بدن در مقابل اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند همچنین این ماده غذایی سرشار از پتاسیم، کلسیم، منیزیم و مواد معدنی دیگر است که به حفظ تعادل الکترولیتی بدن و سلامت استخوان‌ها و عضلات کمک می‌کنند.

کاهش التهاب‌های بدن و کمک به پیشگیری از سرطان

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در شیره انگور می‌توانند به کاهش التهاب‌ها در بدن کمک کنند و به‌عنوان یک ماده ضدالتهاب طبیعی عمل کنند. با کاهش التهاب‌های سلولی و جلوگیری از رادیکالی شدن سلول‌ها می‌توان انتظار کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها را توسط مصرف شیره انگور داشت.

معجزه شیره انگور برای پوست

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در شیره انگور می‌توانند به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو مرتبط با پیری زودرس نیز کمک کنند.

یکی از خواص شیره انگور رفع کم خونی است

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

مواد مفید موجود در شیره انگور از جمله رسوراترول و پلی‌فنول‌ها می‌توانند به حفظ سلامتی قلب و عروق کمک کنند و خطر اختلالات قلبی را کاهش دهند.

خواص شیره انگور برای مردان

ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوانی که در این شیره وجود دارند باعث می‌شوند که این ماده خوراکی منبع بی پایانی از انرژی باشد و این‌گونه به افزایش میل جنسی آقایان کمک فراوانی می‌کند.

آیا شیره انگور چاق کننده است؟

این سوال که شیره انگور با چی بخوریم یا طریقه مصرف شیره انگور براق شدن چگونه است یا اینکه اصلا شیره انگور چاق کننده است یا خیر یک سوال پر تکرار و رایج است. بله شیره انگور چاق کننده است به شرطی که آن را هر روز همراه کرم ارده یا به قول معروف به‌صورت ارده شیره مصرف کنید که هم به افزایش وزن کمک می‌کند و هم به دلیل خواص زیاد و انرژی بالایی که دارد به شادابی و سرحالی شما به‌خصوص هنگام صبح کمک می‌کند. پس صبحانه‌ها ارده شیره را فراموش نکنید.

شیره ارده چاق کننده است

خواص شیره انگور قبل از خواب

اگر سوال شما این است که شیره انگور را کی بخوریم؟ باید بگوییم که بهترین زمان مصرف شیره انگور برای کم خونی یا برای درمان و پیشگیری از ابتلا به هر بیماری ای قبل از خواب است. این شیره قبل از خواب باعث پاک‌سازی دستگاه گوارش می‌شود و به تقویت تمام ارگان‌های بدن کمک می‌کند.

سخن آخر

توجه داشته باشید که مصرف شیره انگور باید به میزان مناسب باشد یا به‌عنوان یک جزء از رژیم غذایی متنوع مورد مصرف قرار گیرد. توجه داشته باشید که یکی از خواص شیره انگور بالابودن میزان قند آن است. پس اگر مبتلا به قند خون یا بیماری دیابت هستید حتما تحت‌نظر پزشک و کنترل شده از این ماده غذایی استفاده کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *