از کجا کتابخوان بخریم؟ راهنمای خرید کتابخوان ارزان

[ad_1]

در دنیای الان با پیشرفت فناوری، امکان خواندن کتاب‌های الکترونیکی در هر موضوع و زمینه‌ای برای افراد علاقه‌مند به مطالعه‌ایجاد شده است. بااینکه خواندن و ورق زدن کتاب به‌صورت فیزیکی حس و حالی فوق‌العاده و دل‌نشین دارد، اما با ایجاد شدن کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌خوان‌های عالی دیگر نیازی به حمل کردن کتاب‌های کاغذی و صرف هزینه زیاد برای خرید آن‌ها نیست.

در ایران نرم‌افزارهای کتابخوان الکترونیکی متنوعی ایجاد شده‌اند که کاربران برای خواندن کتاب و یا گوش دادن به کتاب‌های صوتی از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای مطالعه راحت‌تر این کتاب‌های الکترونیکی می‌توانید از دستگاه کتابخوان استفاده کنید. البته قبل از خریدن کتابخوان بهتر است با سسپایت های فروشنده کتابخوان مثل kemex.one آشنا شوید پس باید راهنمای خرید کتابخوان ارزان را به‌دقت مطالعه کنید تا بهترین مورد را انتخاب کنید. در ادامه با همراه شوید تا راهنمای خرید کتابخوان ارزان و البته باکیفیت را بررسی کنیم.

b73d05a0 f515 48a4 bae1 13676e2792f9

دستگاه کتاب خوان الکترونیکی چیست؟

Ebook Reader یا دستگاه کتاب خوان الکترونیکی، دستگاهی است که به‌طورکلی با هدف خواندن نسخه الکترونیک کتاب‌ها طراحی و ساخته‌شده است. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید حسی شبیه به مطالعه یک کتاب کاغذی داشته باشید. علت این موضوع این است که در کتابخوان الکترونیکی از فناوری جوهر الکترونیک استفاده می‌شود و به این صورت صفحه‌نمایش برای مدت طولانی نوشته‌ها و تصاویر ثابتی را نمایش می‌دهد.

برخی از دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی، به مراقبت از چشم‌های شما بسیار اهمیت می‌دهند. برای مثال داشتن صفحه مات مانند صفحه کاغذی کتاب، باعث می‌شود اثرات منفی بازتاب نور برای چشم‌های شما کمتر شود. قابلیت تنظیم نور نیز یک مورد دیگر از این ویژگی‌ها است که این امکان را ایجاد می‌کند که با توجه به نور محیط اطرافتان، میزان نور صفحه‌نمایش را تنظیم کنید.

از کجا کتابخوان ارزان بخریم؟

باوجود اینکه تعداد تولیدکنندگان دستگاه کتابخوان الکترونیکی، چندان زیاد نیست، اما بازهم برای داشتن بهترین انتخاب، باید از راهنمای خرید کتابخوان ارزان استفاده کنید. این موضوع بسیار مهم است که قیمت کتابخوان با ویژگی‌هایی که دارد متناسب باشد. برای داشتن خریدی عالی، باید با در نظر گرفتن راهنمای خرید کتابخوان ارزان و همچنین دیگر امکانات کتابخوان‌ها، برندها و مدل‌های مختلف این دستگاه را بررسی کنید.

محصولات برخی از برند به علت تحریم‌های اقتصادی در بازار ایران یافت نمی‌شوند، اما بااین‌حال می‌توان از بین موارد موجود بهترین کتابخوان را انتخاب کرد. در ادامه چند مورد از بهترین کتابخوان های الکترونیکی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه را معرفی خواهیم کرد.

6e9da274 bfd0 48b5 8001 c59bb955fe3e

کتابخوان آمازون مدل Kindle Paperwhite

یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده کتابخوان های الکترونیک، آمازون است. در میان کتابخوان های تولیدی آمازون، مدل Kindle Paperwhite دارای امکانات عالی و قیمت مناسب است. کیندل پیپروایت نسبت به نسل‌های قبلی خود، در نسل 11 پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این بوک ریدر با داشتن صفحه‌نمایش 6.8 اینچی و امکانات و ویژگی‌های عالی و جدید توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند.

ویژگی‌های کتابخوان Kindle Paperwhite

با خرید کتاب خوان الکترونیکی کیندل پیپروایت می‌توانید در هرکجا که هستید مطالعه‌ای راحت و آسان داشته باشید. این مدل با داشتن حاشیه‌های نازک‌تر، وزن کتاب خوان را کاهش داده و این موضوع باعث راحتی بیشتر کاربران شده است.

صفحه‌نمایش این کتابخوان نسبت به کتابخوان های قدیمی‌تر شرکت آمازون، 10 درصد روشن‌تر شده است و شما می‌توانید در هر نوری در فضای بیرون از خانه به مطالعه بپردازید. همچنین امکان تغییر دادن سایه صفحه‌نمایش از سفید به کهربایی وجود دارد. می‌توانید برای راحت‌تر خواندن متن کتاب، اندازه و میزان پررنگ بودن متن را نیز تنظیم کنید.

Kindle Paperwhite ضد آب است و شما حتی در حمام هم می‌توانید کتاب موردعلاقه‌تان را مطالعه کنید. باتری این دستگاه به‌روزتر شده و تنها در 4 ساعت شارژ آن کامل می‌شود. با یک شارژ کردن این کتابخوان با کابل USB-C تا 10 هفته نیازی به شارژ کردن مجدد آن ندارید. کتاب خوان Kindle Paperwhite از فایل‌هایی با فرمت PDF نیز پشتیبانی می‌کند و برای استفاده کردن از این کتابخوان الکترونیک تنها کافی است با وارد کردن حساب ایمیل خود یک اکانت آمازون برای خود بسازید.

a7c52ead 4bbe 497a 9169 8b43a87f3b3d

کتابخوان اونیکس بوکس مدل Max Lumi 2

کتابخوان اونیکس بوکس شاید به‌اندازه کتابخوان‌های آمازون در میان مردم جهان معروف نباشند، اما ویژگی‌هایی که به‌طور منحصربه‌فرد در آن‌ها قرار داده شده، باعث شده در لیست بهترین کتابخوان الکترونیکی ارزان قرار بگیرند. کتاب‌خوان‌های اونیکس بوکس دارای سیستم‌عامل مخصوص به خود هستند و درواقع در طراحی آن‌ها، بوک ریدر و تبلت باهم ترکیب‌شده است و نتیجه آن یک تبلت کتابخوان است.

ویژگی‌های Onyx Boox Max Lumi 2

کتابخوان Onyx Boox Max Lumi یک کتابخوان نسبتاً بزرگ برای مطالعه کردن صفحات A4 به‌شمار می‌رود. کتابخوان اونیکس مدل Max lumi 2 به نسل‌های قبلی خود، شباهت زیادی دارند. یکی از تفاوت‌های این بوک ریدرها با بوک ریدرهای نسل قبلی این است که با داشتن ضخامت کمتر 9/7 میلی‌متر باریک‌تر و سبک‌تر هستند. به همین دلیل در دست گرفتن آن‌ها و خواندن کتاب‌ها به‌وسیله این دستگاه آسان‌تر شده است. وزن Onyx Boox Max Lumi 2 تنها 570 گرم است.

این کتابخوان الکترونیک جک 5/3 میلی‌متری برای هدفون را ندارد اما با داشتن اسپیکر و میکروفون می‌تواند به هدفون‌های بی‌سیم و اسپیکرهای خارجی متصل شود و کتاب‌های صوتی یا پادکست‌ها را برای شما پخش کند. در طراحی کتابخوان‌های اونیکس بوکس، فناوری Moon light 2 تعبیه شده است. به کمک این فناوری می‌توانید در تاریکی نیمه‌شب و یا در نور بسیار ضعیف و کم، بدون خستگی و آسیب رسیدن به چشم‌هایتان به مطالعه کردن کتاب ادامه بدهید.

بوک ریدر Onyx Boox Max Lumi 2 در صفحه‌نمایش خود دارای 2 لایه حسگر هست و وجود این دولایه باعث شده علاوه بر اینکه به‌وسیله انگشتان دست می‌توانیم از آن استفاده کنیم، برای استفاده از این بوک ریدر از قلم‌های استایلوس هم می‌توان استفاده کرد. بنابراین امکان یادداشت برداری نکات و همچنین طراحی‌های حرفه‌ای به‌وسیله قلم مخصوص و این بوک ریدر امکان پذیر است.

کتاب خوان Mee book S6

در راهنمای خرید کتابخوان ارزان، یکی از بهترین پیشنهادات برای شما کتاب خوان Mee book S6 است که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. این بوک ریدر دارای صفحه 6 اینچی است که در هر اینچ قابلیت نمایش 212 پیکسل را دارد.

ویژگی‌های کتاب خوان مدل Mee book S6

وضوح ‌بالا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در راهنمای خرید کتابخوان ارزان و مناسب است. با توجه به این ویژگی باید کتابخوانی را انتخاب کنید که با داشتن فناوریE-Ink متون کتاب را با وضوح بسیار بالا و کیفیت عالی نمایش دهد. به این صورت می‌توانید از چشمان خود در برابر آسیب‌های متداول جلوگیری کنید.

با خرید کتابخوان این کتابخونا می‌توانید در هرجایی کتاب دلخواهتان را به همراه داشته باشید. یکی از دلایلی که باعث انتخاب گسترده این بوک ریدر توسط کاربران و علاقه‌مندان به مطالعه شده است، اندازه مناسب و کوچک آن است؛ چون به‌راحتی می‌توانید این کتابخوان را در جیب کیف یا لباستان قرار داده و آن را حمل کنید.

برای جلو و عقب رفتن در صفحات کتاب، کلید فیزیکی در دو طرف نمایشگر لمسی قرارگرفته است. از دیگر ویژگی‌های جالب این کتابخوان می‌توان به داشتن کلید بازگشت اشاره کرد. علاوه بر دو کلیدی که گفتیم، در زیر صفحه‌نمایش یک کلید لمسی قرارگرفته است. این کلید حالت‌های مختلف مانند در حال شارژ شدن و شارژ کامل را نما‌یش داده و به ما کمک می کنند به مرحله قبلی کارمان برگردیم.

کتابخوان ها به‌اندازه موبایل و تبلت، کارایی بسیار زیاد و استفاده گسترده ندارند. به همین دلیل است که تولیدکنندگان سخت‌افزار قدرتمندی را برای بوک‌ریدرها درنظر نمی‌گیرند. آن‌ها با ارائه دادن سخت‌افزار باکیفیت و قدرت مطلوب تلاش می‌کنند رضایت مخاطبان خود را جلب کنند. مطلوب بودن و معمولی بودن سخت‌افزارهای بوک ریدر سبب شده است که استفاده باتری آن‌ها نیز مانند یک موبایل یا تبلت نباشد.

دستگاه کتابخوان e-reader X6

دستگاه e-reader X6نیز در میان لیست پیشنهادی راهنمای خرید کتابخوان ارزان قرار می‌گیرد. این کتابخوان دارای یک صفحه‌نمایش 8/7 اینچی است که از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند. استفاده از این فناوری سبب شده است که وضوح متن‌های کتاب در این کتابخوان نیز بسیار بالا باشد. کیفیت تصویر این کتاب‌خوان حدود 300 پیکسل در هر اینچ از صفحه‌نمایش است.

ویژگی‌های کتابخوان e-reader X6

با خرید این کتابخوان می‌توانید آرشیو بزرگ از کتاب‌های مورد علاقه‌تان را در هر موضوعی داشته باشید و نگرانی بابت پر شدن حافظه آن نداشته باشید. حافظه اصلی این دستگاه 32 گیگابایت است و علاوه بر این مقدار از حافظه خارجیSD نیز پشتیبانی می‌کند.

سیستم‌عامل درنظر گرفته‌شده برای کتاب‌خوان e-reader X6 اندروید 11 است که باعث عملکرد عالی این کتابخوان شده است. باتری این دستگاه نیز در حالت آماده‌باش قرار دارد. قرار گرفتن در حالت آماده‌باش (Standby) باعث می‌شود شما بدون نیاز به شارژ کردن مجدد کتابخوان خود بتوانید تا چندین هفته به مطالعه بپردازید.

ممکن است برای دانلود کردن کتاب‌های موردنظرتان بخواهید از نرم‌افزارهای کتابخوان مانند آمازون، و … استفاده کنید. برای این منظور از همان ابتدای خرید فروشگاه Google play رو کتابخوان Pro 78 p نصب‌شده است. این بوک ریدر فوق‌العاده دارای بلندگو برای پخش کتاب‌های صوتی نیز هست.

سخن پایانی

برای مطالعه کردن کتاب به‌صورت راحت‌تر و آسان‌تر می‌توانید از دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی ارزان استفاده کنید. شما می‌توانید با بررسی کردن راهنمای خرید کتابخوان ارزان و چندین نمونه از کتابخوان‌های قیمت مناسب و باکیفیت، انتخاب درستی برای مطالعه کتاب داشته باشید.

[ad_2]

از کجا کتابخوان بخریم؟ راهنمای خرید کتابخوان ارزان

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *