پیشگیری از گودی کمر با چند اصل ساده + بهمن 1401

پیشگیری از گودی کمر با چند اصل ساده + بهمن 1401

به هنگام نشستن طولانی‌مدت کمر را صاف نگه دارید و ترجیحا بالشتک کوچکی در انحنای کمر بگذارید. سعی کنید شانه‌ها را عقب نگه دارید. اگر کار شما نشستن پای کامپیوتر است به نحوه قرار گرفتن عضلات و ستون فقرات کمر هنگام نشستن خوب دقت کنید و هر از گاهی از جا برخواسته و رنمشی به بدن بدهید.

۴. تغییر عادات خواب 

برای خوابیدن تشک و بالشی استاندارد انتخاب کنید. اگر می‌توانید به هنگام خواب بالش کوچکی میان زانوهای خود قرار دهید تا کمر و زانوان شما در زاویه‌ای مناسب قرار گیرند. از خوابیدن به پشت برای طولانی مدت خودداری کنید.

پیشگیری از گودی کمر

به یاد داشته باشید خوابیدن به پهلو با بالشی کوچک کیان زانوها بهترین روش برای پیشگیری از گودی کمر است.

۵. کاهش وزن

اگر تلاش کنید تا در وزنی مناسب باقی بمانید از بسیاری آسیب‌ها که چاقی و اضافه وزن بر ستون فقرات و زانوهای شما وارد خواهد آورد پیشگیری کرده‌اید. با رعایت رژیم غذایی مناسب از دریافت کالری‌های مفید برای بدن اطمینان حاصل کنید و از خوردن شیرینی و شکر که باعث چاقی و از بین رفتن کلسیم استخوان‌های شما می‌شوند خودداری کنید.

۶. پیاده‌روی

آسان‌ترین ورزشی که بدون نیاز به امکانات خاص در دسترس همه ماست پیاده‌روی است. با تبدیل روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به برنامه روزمره خود از سلامت عضلات اطمینان حاص کنید. پیاده‌روی با سرعت متناسب با توانایی‌های شما از آسیب‌های وارد بر کمر و زانو کاسته و سلامتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پیشنهاد مطالعه: دیر غذا خوردن از علل مهم افزایش وزن را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *