پارک ملی دره مرگ در آمریکا + بهمن 1401

پارک ملی دره مرگ در آمریکا + بهمن 1401

پارک دره مرگ از آن دسته جاذبه‌هایی است که از هر لحاظ عجیب و غریب است. عجیب‌ترین ویژگی این پارک، سنگ‌هایی هستند که مدام حرکت می‌کنند.

پارک ملی دره مرگ در آمریکا

این پارک ملی که در کشور آمریکا قرار دارد بیشتر به خاطر این‌که گرم‌ترین نقطه روی زمین است شهرت دارد. جالب است بدانید، این نقطه جزء خشک‌ترین و کم‌ ارتفاع‌‌ترین منطقه در شمال آمریکا نیز محسوب می‌شود. اما یک ویژگی‌ عجیب که این پارک دارد، چیزی به اسم رکتراک پلایا است، سنگ‌هایی که مدام حرکت می‌کنند. در ادامه با مجله گردشگری کوبههمراه باشید تا با پارک ملی دره مرگ در آمریکا آشنا شوید.

پارک ملی دره مرگ

پارک ملی دره مرگ در آمریکا

پارک ملی دره مرگ در آمریکا و در مرز نوادا و کالیفرنیا واقع شده است. این پارک شامل یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های دنیا می‌شود. سنگ‌هایی که بدون هیچ دلیل گرانشی و یا نیروی خاصی حرکت می‌کنند. سنگ‌هایی که هم اندازه‌های متفاوتی دارند و هم در وزن با هم متفاوت هستند.

بعضی از آن‌ها تنها چند گرم و وزن بعضی از آن‌ها صدها پوند است. خطی که در نتیجه‌ کشیده شدن آن‌ها روی زمین ایجاد می‌شود و تغییری که در جهت آن‌ها ایجاد می‌شود نشان می‌دهد که آن‌ها حرکت می‌کنند.

پارک ملی دره مرگ در آمریکا

چطور این سنگ‌ها حرکت می‌کنند؟

براساس تحقیقاتی که دانشمندان روی سنگ‌‌های متحرک دره مرگ انجام داده‌اند مشخص شده است که آن‌ها از جنس دولومیت و سینیت هستند. این سنگ‌ها با گذشت زمان بر اثر فرسایش ریزش کرده و به پایین صخره‌ها و کوه‌ها افتاده‌اند. صخره‌هایی که سطح پایین‌شان بسیار سرسخت است و باعث می‌شود تا بعد از حرکت، خط‌هایی از آن‌ها روی زمین بر جای بماند.

جالب است بدانید، دانشمندان موفق شدند تا مسیر حرکت این سنگ‌ها را با استفاده از تصاویر آهسته ثبت کنند. حرکت این سنگ‌ها در نتیجه تعادل یخ، آب و باد است. بادهایی که با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت می‌وزند باعث می‌شوند تا سنگ‌ها ۲ تا ۶ متر در هر دقیقه حرکت کنند.

پارک ملی دره مرگ در آمریکا

بعضی از این سنگ‌ها، خط‌هایی به طول ۱۵۰۰ فوت روی زمین ایجاد می‌کنند. سنگ‌هایی که سطح زیرین سفت و سخت‌تری دارند، خط‌های مستقیم روی زمین ایجاد می‌کنند در حالی که آن‌هایی که سطح زیرینشان نرم‌تر است، ردهایی غیرمستقیم و کج دارند.

پارک ملی دره مرگ در آمریکا جاذبه‌های حیرت‌انگیز فراوانی دارد. در بخش شمالی پارک، با دهانه‌های آتشفشانی مانند دهانه Ubehebe روبه‌رو خواهید شد. کوه‌های رنگارنگ و دره‌های تنگ و عمیق از جاذبه‌های دیگر این پارک محسوب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه داریدتنها کشوری که مذهب در آن اجباری نیست را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *