نمای ساختمان | معماری ایده‌آل در نمای ساختمان + بهمن 1401

نمای ساختمان | معماری ایده‌آل در نمای ساختمان + بهمن 1401

نمای ساختمان ترغیب کننده‌ترین مورد در معماری برای جذب نظر دیگران است.

نمای ساختمان

یکی از عناصر کلیدی در طراحی و ساخت هر بنایی نمای ساختمان است. نمای ساختمان در واقع منحصر به فردترین ویژگی هر ساختمان است که در نگاه اول به چشم هر بیننده می‌آید. با مجله اینترنتی کوبههمراه شوید تا این نکات را بهتر بشناسید.

مهم‌ترین نکات نمای ساختمان

ابتدایی‌ترین کاری که هر معماری در مرحله‌ اول برای جلب نظر دیگران می‌تواند انجام دهد، به نمایش گذاشتن نمایی چشم نواز و دلربا در مقابل دید مردم، از ساختمان است. برای داشتن ساختمانی با نمایی ایده‌آل نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

حریم خصوصی

حریم خصوصی قطعا یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی است که در طراحی نمای هر بنایی، باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر خواستار حفظ حریم خصوصی منزلتان هستید در حالی که در منطقه‌ای شلوغ و پر رفت و آمد زندگی می‌کنید، بهتر است تعداد پنجره‌های باز و بزرگ رو به خیابان را کاهش دهید. اگر خواستار منزلی با نور زیاد و روشنایی فراوان هستید، اضافه کردن نورگیر در قسمت‌های بی‌پنجره‌ی خانه می‌تواند به شما کمک کند.

حریم خصوصی

متریال مرغوب

متریال مرغوب و مناسب نه تنها شما را در رسیدن به نمای ایده‌آلتان یاری می‌دهد، بلکه تاثیر بسزا و فراوانی بر زیبایی نمای منزل شما خواهد داشت. گاهی پیش آمده که جذاب‌ترین نماهای ساختمانی با استفاده از متریال‌های نامرغوب و بی کیفیت، جذابیت و زیبایی خود را از دست داده‌اند.

رنگ مناسب

معمولا استفاده از متریال‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری کاربرد زیادی دارد. این رنگ‌ها را می‌توان در انواع نماها از مدرن تا کلاسیک استفاده کرد درحالی‌که قابلیت هماهنگی با سایر رنگ‌ها، حتی رنگ‌های جیغ ماند قرمز را هم دارند. حتی استفاده از این رنگ‌‌ها با متریال‌های گرم مانند چوب، شخصیت خاصی به نمای ساختمان شما می‌بخشد.

سبک‌های پرکاربرد

بعضی از سبک‌ها در طراحی نمای ساختمان همیشه مد هستند ولی بعضی از سبک‌ها تاریخ انقضا دارند. بعضی از نماها گاهی به یکباره طرفداران زیادی پیدا می‌کنند درحالی‌که ممکن است محبوبیت آنها بعد از مدتی فروکش کند. شاید نماهای مدرن برگرفته از معماری غربی که این روزها هوادارن زیادی دارد، جزء دسته‌ای باشد که تاریخ انقضا دارند. با وجود اینکه نماهای کلاسیک و نئوکلاسیک بر گرفته از معماری روم باستان و یونان و سبکی از معماری رنسانس هستند، همیشه طرفداران ویژه‌ی خود را داشته‌اند.

معماری کلاسیک

جذاب‌ترین متریال‌ها

چوب همیشه جزء عناصر دلربا و جذاب در طراحی نما و حتی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها بوده است. عنصری هرچند خشن که با پرداخت مناسب می‌تواند گرمی و لطافت خاصی به منزل یا ساختمان شما ببخشد. بعد از چوب یکی از پرکاربردترین و البته زیباترین عناصر قابل استفاده در نمای ساختمان، آجر است. امروزه آجرهای دکوراتیو را در انواع و اقسام مختلف با رنگ‌ها و طراح‌های دلپذیر می‌توان یافت. بعد از چوب و آجر سنگ‌ها به خصوص سنگ‌های گرانیتی در طراحی نمای ساختمان جایگاه ویژه‌ای دارند.

متریال‌های جذاب

پیشنهاد مطالعه: مطلب این رنگ خانه شما را گران‌تر نشان می‌دهد را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *