ضدآفتاب مو | استفاده کردن از ضدآفتاب برای مو + بهمن 1401

ضدآفتاب مو | استفاده کردن از ضدآفتاب برای مو + بهمن 1401

همه افراد تصور می‌کنند که فقط پوست صورت احتیاج به ضدآفتاب دارد اما این یک تصور اشتباه است زیرا پوست سر نیز در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد حتی از زیر شال و روسری. بنابراین استفاده از ضدآفتاب برای مو نیز یک امر ضروری است.

ضدآفتاب مو

در سال‌های اخیر فروشندگان در مراکز بهداشتی و آرایشی، محصولاتی را تحت عنوان ضدآفتاب مو معرفی می‌کنند و ادعا می‌کنند که این محصولات از موهای شما در برابر نور خورشید محافظت کرده و حتی مانع خشکی و شکنندگی موها شده همچنین نکته جالب آنکه موخوره را نیز رفع کند؛ اما باید گفت این محصولات صرفاً از مو در مقابل نور خورشید محافظت می‌کنند و موخوره را درمان نمی‌کنند. همراه مجله اینترنتی کوبهباشید.

ضدآفتاب مو

در بازار معمولاً با اسپری‌ها و نرم‌کننده‌های زیادی روبه‌رو هستیم که به طور اختصاصی مخصوص مو در برابر آفتاب هستند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید آن است که این محصولات، SPF ندارند؛ بنابراین هرگز به این محصولات اعتماد نکنید. برای پوست صورت ما باید از ضدآفتاب‌هایی با SPF30 استفاده کنیم. برای مو نیز همین‌ کار را باید انجام داده و از ضدآفتاب‌هایی با SPF30 استفاده کنیم.

ضدآفتاب مو اگر دارای SPF باشد می‌تواند فیبر مو را پوشش داده و اثر اشعه ماورای‌بنفش خورشید را خنثی نماید. در این حالت خشکی مو به حداقل خود  رسیده، همچنین از کدرشدن موها نیز جلوگیری خواهد شد.

پس بار دیگر تأکید می‌کنیم که مثلاً اگر محصولی حاوی روغن نارگیل ببینید که غنی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین E باشد، تا زمانی که دارای SPF نباشد، نمی‌تواند محافظت ایده‌آلی در برابر خورشید از موهای شما به عمل آورد.

ضدآفتاب

ضرورت استفاده از ضدآفتاب مو

نکته مهمی که باید به شما بگوییم آن است که اگر از ضدآفتاب مو استفاده نکنید، سرطان نمی‌گیرید؛ اما اگر می‌خواهید سلامت موهای خود را تضمین کنید و محافظت اصولی‌تری را نسبت به موهای خود داشته باشید، بهتر است از این محصولات استفاده کنید. فراموش نکنید این محصولات باید دارای SPF باشد.

دقت کنید که مو در زیر نور خورشید، دقیقاً در تماس با همان اشعه‌های مخربی است که به پوست آسیب می‌زنند. اگرچه موها در واقع بافت‌هایی مرده محسوب می‌شوند؛ اما با قرارگیری در معرض نور خورشید قطعاً دچار خشکی و کم‌رنگ‌شدن خواهند شد. هزینه رنگ مو این روزها هزینه اندکی نیست؛ پس بهتر است برای حفظ رنگ موهای خود حتماً اقدامات لازم را انجام دهید.

ضرورت استفاده از ضدآفتاب مو

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید راه حل‌های ساده و ارزان برای رسیدن به زیبایی طبیعی را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *