شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد + بهمن 1401

شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد + بهمن 1401

نکته مهم برای درست کردن شیرینی‌های عید در خانه، مدت زمان ماندگاری آن‌هاست. چون شیرینی‌های خانگی مواد افزودنی و نگهدارنده ندارند، حتما باید به این موضوع توجه کنید.

شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد

شیرینی نوروزی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و ساده است که می‌توانید آن را در طعم‌های مختلف تهیه کنید. شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد همان‌طور که مشخص است با سه قلم مواد خیلی راحت تهیه می‌شود و ماندگاری بسیار خوبی دارد. خمیر این شیرینی را می‌توانید به شکل‌های مختلف شکل دهید. با مجله اینترنتی کوبههمراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد

  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر قند یا شکر آسیاب شده ۱/۲ پیمانه
  • آرد قنادی ۱ پیمانه

طرز تهیه شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد

به دلخواه می‌توانید این شیرینی را تا نیمه داخل شکلات ذوب شده بزنید و برای تزیین روی آن ترافل یا مغز پسته و بادام بریزید.

مرحله اول

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دما شوند و کره کم‌کم نرم شود. سپس کره را به همراه پودر قند با همزن دستی بزنید تا کرم‌رنگ شود. حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا کره به خوبی هم بخورد و حجیم شود.

مرحله دوم

در ادامه باید آرد را الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود، خمیر باید کاملا نرم و لطیف باشد و نباید خیلی ورز دهید وگرنه به روغن می‌افتد و شیرینی بعد از پخت خشک می‌شود. خمیر را با نوک انگشت جمع کنید و از کف دست برای ورز دادن استفاده نکنید. برای پخت شیرینی‌های عید به سادگی، فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه را بخوانید.

شیرینی نوروزی

مرحله سوم

در ادامه باید از خمیر به اندازه دلخواه بردارید و کف تابه را کاغذ روغنی قرار دهید. شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه گرم شود. سپس شیرینی‌ها را همانند عکس شیرینی شکل دهید و روی کاغذ روغنی قرار دهید و در تابه را ببندید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی بپزد و زیر آن طلایی شود. در انتها شکلات را ذوب کنید و شیرینی‌ها را تا نیمه داخل آن بزنید و روی آن پودر پسته بریزید.

فوت و فن‌های دستور پخت شیرینی نوروزی با ۳ قلم مواد

  • به دلخواه می‌توانید کمی پودر هل یا زعفران به خمیر بزنید تا خوش‌رنگ شود.
  • می‌توانید از کاتر نیز برای تهیه این شیرینی استفاده کنید، کافی است بین دو کاغذ روغنی خمیر را باز کنید.
  • اگر از تابه دو طرفه استفاده می‌کنید واشر دور تابه را درآورید.
  • شیرینی را بیش از اندازه نپزید وگرنه سفت می‌شود.
  • می‌توانید تا ۱ ماه شیرینی را داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.
  • از فر نیز می‌توانید برای پخت شیرینی استفاده کنید. فقط باید آن را روی دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.
  • آب‌خور آردها باهم فرق دارد. یکی دو قاشق کم یا زیاد کردن مقدار آرد دستور مشکلی ندارد، اما آرد زیاد باعث سنگین شدن و سفتی شیرینی می‌شود.
پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از شیرینی‌پزی کلوچه پنیری را بدون فر و در خانه بپزید را بخوانید.















نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *