سرگذشت هولناک هتل جن‌زده | هتل دل سالتو کلمبیا + بهمن 1401

سرگذشت هولناک هتل جن‌زده | هتل دل سالتو کلمبیا + بهمن 1401

آیا شما هم از مشتری‌های پروپاقرص داستان‌های ترسناک هستید؟ آیا شما هم به مکان‌های جن‌زده و تسخیر شده علاقه دارید؟ داستان این هتل را از دست ندهید.

هتل دل سالتو کلمبیا

هتل دل سالتو کلمبیا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ساخته شده در کلمبیا بود که یک‌روزه و به شکل ناگهانی به یکی از ترسناک‌ترین مکان‌ها در تمام این کشور تبدیل شد. همراه مجله گردشگری کوبهداستان ترسناک این هتل را بخوانید.

چرا هتل دل سالتو کلمبیا به یکباره متروکه شد؟

در سی‌کیلومتری پایتخت بوگوتا آبشاری صد و سی هفت‌متری وجود دارد که نام آن “آبشار درباز” یا به عبارتی Tequendama بود. نام این آبشار را هندی‌هایی که در دره رودخانه ساکن بودند، داده‌اند. بااین‌حال، آنها نسبت به این مکان محتاط بودند: طبق اعتقاد آنها، ارواح از جهان دیگر در اینجا زندگی می‌کردند. سرخ‌پوستان معتقد بودند که سال‌ها پیش جادوگری بدذات کوه این منطقه را از وسط به دونیم کرده؛ اما از محل بریدگی آبشاری زیبا و تماشایی به وجود آمده بود.

دل سالتو هتل

در دهه ۱۹۹۰ میلادی مسئولین کشوری کلمبیا تصمیم به طراحی ساختمانی برای آموزش دانشجویان در نزدیکی این آبشار گرفتند. ساختمان طراحی شده در سال ۱۹۲۳ در شهر کوچک سن آنتونیو دل تکنداما در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت کشور ساخته شد. ساختمان در زمینی بین دامنه‌های شیب‌دار و بزرگ‌راه ساخته شد. چند سال بعد در سال ۱۹۵۰ این ساختمان آموزشی تبدیل به یک هتل مجلل شد. نام آن را هتل دل سالتو کلمبیا نهادند.

هتل دل سالتو صد و بیست و دو اتاق لوکس و امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای برای مسافران و گردشگران داشت. مسافران وی آی پی هتل اغلب از برگزیده‌ترین شخصیت‌های شهر مانند رئیس‌جمهور بودند.

چرا هتل دل سالتو کلمبیا به یکباره متروکه شد؟

کم‌کم آوازه‌ این هتل لوکس در سراسر کشور پیچید و ثروتمندان بسیاری برای یک شب اقامت در آن راهی این منطقه خوش آب‌وهوا شدند.
جمعیت ثروتمند از هتل دیدن می‌کردند و صاحب آن فقط وقت داشت پول را بشمارد و آرزو می‌کرد که به‌زودی به همان کیسه پول تبدیل شود. این امر ادامه یافت تا اینکه مرگ‌های مرموز در یک عمارت گران‌قیمت شروع شد. مهمانان یکی‌یکی شروع به خودکشی کردند و بعد از چند سال هتل به زیارتگاه خودکشی تبدیل شد. ساکنان محلی که با چشم‌اندازهای عجیب‌وغریب در منطقه هتل مواجه می‌شدند، شایعاتی در مورد آن منتشر می‌کردند.

میزان آب آبشار تکندما کم شد و رودخانه به‌شدت کم‌عمق و بویی متعفن در اطراف هتل پدیدار شد. شایعات زیادی در مورد هتل پخش شد و مردم از رفتن به آنجا هراسان شدند. هتل دل سالتو کلمبیا به‌یک‌باره از جلال و شکوه افتاد و به متروکه‌ای خاموش و جن‌زده تبدیل شد. از آن به بعد ساختمان متروکه هتل تنها جایی برای ماجراجویی شکارچیان ارواح شد.

هتل دل سالتو و آبشار تکندما

پس از آن حوادث هیچگاه، هیچ‌کس به‌درستی متوجه نشد علت تمام آن مرگ‌های مرموز چه بوده است. در سال ۲۰۰۹ دولت تصمیم گرفت با تبدیل هتل دل سالتو کلمبیا به موزه رونق را دوباره به آن برگرداند؛ اما شایعات از رفتن مردم به آنجا جلوگیری می‌کرد.

محققان در مورد هتل چه می‌گفتند؟

بعدها محققان اعلام کردند که آب آشامیدنی هتل به دلیل ورود فاضلاب و گنداب‌های اطراف به آب لوله‌کشی آن، آلوده و مسموم شده بوده است. از همین رو علت مرگ مسافران را آلودگی زیست‌محیطی و آب آشامیدنی هتل اعلام کردند اما مردم محلی می‌گفتند صداهای جیغ گونه ارواحی که هتل دل سالتو کلمبیا را تسخیر کرده‌اند هنوز هم در آنجا شنیده می‌شود.

راهروی هتل دل سالتو

پیشنهاد مطالعه : اقیانوس ابر بر فراز روستای فیلبند را مطالعه کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *