روش‌های پاک کردن لکه زردچوبه + بهمن 1401

روش‌های پاک کردن لکه زردچوبه + بهمن 1401

برای از بین بردن لکه‌های زردچوبه از روی سطوح و لباس‌ها باید شبیه به پاک کردن لکه‌های روغنی عمل کنید.

پاک کردن لکه زردچوبه

پاک کردن لکه زردچوبه از روی سطوح و پارچه آسان نیست. اگر به نکات اصلی توجه نکنید ممکن است لکه‌ها تغییر رنگ داده و روی سطوح باقی بمانند. با ما در مجله اینترنتی کوبههمراه باشید.

رزدچوبه ادویه‌ای پر کاربرد در آشپزخانه است. استفاده از مواد شیمیایی نامناسب برای پاک کردن لکه‌های زردچوبه می تواند به سطوح آسیب برساند.

چگونه از شر لکه زردچوبه خلاص شویم

چربی موجود در بافت زردچوبه موجب سرسختی لکه‌های ناشی از آن می‌شود. به‌همین‌دلیل، بسیاری از لکه‌برها به سادگی روی آن اثر نمی‌کنند.

پاک کردن لکه از روی فرش

یکی از راه‌های از بین بردن لکه‌های ناشی از زردچوبه بر روی فرش استفاده از جوش شیرین است: یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک فنجان آب گرم را با هم ترکیب کنید و به آرامی روی لکه بمالید. اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه بماند، سپس با استفاده از یک چاقوی میوه خوری خمیر خشک‌شده روی لکه را بردارید.

سپس یک پارچه مرطوب آشپزخانه را روی فرش به آرامی به سمت داخل لکه بکشید. پارچه را در آب گرم تمیز کنید و تا جایی‌که می‌توانید خمیر و کف را پاک کنید. اجازه دهید فرش خشک شود سپس آن را جارو برقی بکشید. در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید.

پاک کردن لکه از روی لباس

برخی از راه حل‌های مشابه از بین بردن لکه‌های روغن از لباس‌ها می‌توانند برای پاک کردن لکه زردچوبه از لباس‌ها و به‌ویژه آیتم‌های سفید رنگ نیز مؤثر باشند.

پاک کردن لکه زردچوبه

برای لباس، مهم است که سریع عمل کنید و لکه را در اسرع وقت پاک کنید. با استفاده از مخلوط سرکه و آب، قسمت لک شده را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید.

پاک کردن لکه از ظروف

اگر لکه زردچوبه را از ظروف، سرامیک، پلاستیک یا شیشه پاک می‌کنید، خیساندن آن‌ها در ترکیبی از دو پیمانه آب داغ و یک پیمانه سرکه لکه‌ها را به‌طور کامل از بین می‌برد.

برای پاک کردن لکه‌های زردچوبه از روی ظروف می‌‌توانید آن‌ها را در ماشین ظرفشویی نیز بشویید.

پاک کردن لکه زردچوبه

آیا لکه زردچوبه دائمی است؟

لکه‌های زردچوبه لزوما دائمی نیستند: نکته کلیدی این است که سریع عمل کنید، ابتدا لکه را بردارید، سپس قبل از شستشو از یک روش لکه‌بری استفاده کنید که روی تجزیه روغن کار می‌کند چراکه برخی از روش‌های پاک کردن لکه زردچوبه آن را از بین نمی‌برند و در عوض  زردی آن را تبدیل به قرمزی می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی ممنوع! را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *