بندر پارسیان | پارسیان دروازه ورود به استان هرمزگان + بهمن 1401

بندر پارسیان | پارسیان دروازه ورود به استان هرمزگان + بهمن 1401

پارسیان یکی از شهرهای بندری استان هرمزگان است. اگر در گذشته مسافر این شهر شده‌اید احتمالا آن را به اسم «گاوبندی» می‌شناسید.

بندر پارسیان

اگر فکر می‌کنید جای یک سفر جنوبی در حاشیه خلیج فارس بین سفرهایتان خالی است، پیشنهاد ما به شما بندر پارسیان است. همراه ما بشوید تا سری به غربی‌ترین شهر استان هرمزگان بزنیم و چیز را درباره شهر و دیدنی‌هایش بخوانیم.

طبیعت بندر پارسیان

مثل هر بندر جنوبی دیگر، تا دلتان بخواهد در این منطقه نخلستان دیده می‌شود. از گذشته محصولات این نخلستان‌ها مثل خرما و غله به هند و مومباسا صادر می‌شدند. اصلا همین تجارت با کشورهای هند و آفریقا جزو اصلی‌ترین منبع درآمد مردم منطقه بود.

طبیعت بندر پارسیان

دست‌سازه‌های بندر پارسیان

از آن‌جایی که این شهر پوشیده از نخلستان است، مردم محلی پارسیان دست به کار شده‌اند و با برگ درخت نخل صنایع دستی زیبایی می‌سازند. بالاخره نخل درخت معمولی‌ای نیست، از سر تا پایش به جنوبی‌ها خیر می‌رساند. برگ‌ درخت نخل شکل متفاوتی دارد، شما اگر این کار را بلد باشید می‌توانید چند برگ را با الگوی خاصی که دارد دور هم بپیچید و در نهایت یک سبد در دستتان ببینید.

جنوب را بدون خوردن غذای دریایی ترک نکنید

یکی از ویژگی‌های مشترک مسافرهایی که شهرهای جنوبی را انتخاب می‌کنند، خوردن غذاهای محلی و دریایی است. پارسیان هم از قافله عقب نمانده و تنوع زیادی از غذاهای سنتی دارد.

غذای دریایی

ساحل‌های دیدنی‌های بندر پارسیان

تنوع دیدنی‌های پارسیان به اندازه‌ای زیاد است که ممکن است انتخاب یک یا چند مورد از آن‌ها برای یک سفر کوتاه کمی سخت به‌نظر بیاید.

شهر کوشکنار؛ لذت تماشای ماهی‌های رنگین‌کمانی

کوشکنار پر از جاذبه‌های گردشگری معروف و دیدنی است؛ «مجموعه گردشگری تبن» با ساحل آفتابی و کوه و دریایش، «پارک ملی نایبند» با زیستگاه‌های مرجانی‌اش، «ساحل الپی» با لاک‌پشت و ماهی‌های رنگین‌کمانی‌اش و «پارک شهر».

شهر کوشکنار

شهر دشتی؛ تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها را ببینید

ساحلی بکر و دیدنی دستیر که آنقدر تمیز است می‌توانید انواع موجودات دریایی مثل سفره ماهی و طوطیا را در آن پیدا کنید. این ساحل مثل خانه لاک‌پشت‌هاست، چرا که در آن تخم‌گذاری می‌کنند و منظره‌ای تماشایی می‌سازند.

طبیعت‌گردی در بندر پارسیان؛ هیجان تنگه‌نوردی را تجربه کنید

بخش دیگری از دیدنی‌های این شهر مربوط به قسمت‌های جالبی از طبیعت مثل دره، آبشار، تنگه، غار، چشمه و موارد شبیه آن‌هاست. خبر خوب این است که اگر طبیعت‌گرد باشید این قسمت مطلب برای شماست.

تنگه شوتاریکو

اگر در ۱۷ کیلومتری شرق پارسیان و قبل از روستای «بهده»، به شمال روستای «چکچک» بروید، به کوه‌هایی می‌رسید که این تنگه در دل آن‌هاست. شوتاریکو به معنی « شب تاریک» است و چون برای وارد شدن به تنگه باید از غاری تاریک بگذرید، به آن تنگه شوتاریکو می‌گویند. قبل از راهی شدن به سمت تنگه باید بدانید که این مسیر همراه با صخره‌نوردی، سنگ‌نوردی و دره‌نوردی است.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *