اسب های غول آسای کلیپس + بهمن 1401

اسب های غول آسای کلیپس + بهمن 1401

این اسب‌های غول پیکر، تنها در اسکاتلند دیده می‌شوند.

اسب های غول آسای کلیپس

اسب های غول آسای کلیپس، ارواح تغییر شکل یافته آب در افسانه‌های اسکاتلندی هستند که هنرمندان این کشور مجسمه‌های آن‌ها را در پارک هلیکس اسکاتلند ساخته‌اند. همراه مجله گردشگری کوبهاین اساطیر افسانه‌ای را بهتر بشناسید.

اسب های غول آسا

جاذبه توریستی اسکاتلند

در دنیای مدرن امروزی بسیاری از کشورها سعی دارند با استفاده از فرهنگ و تمدن کهن خود جاذبه‌های توریستی باشکوهی ایجاد کنند که گردشگران و جهان‌گردان را از سراسر دنیا به کشور خود بکشانند. اسکاتلند نیز با داشتن افسانه‌ها و اساطیر کهن و تمدن غنی و قوی خود از این قانون مستثنا نیست.

به گواه تاریخ قدمت سکونت انسان در این کشور زیبا به ده‌هزار سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. از همین رو شهرداری شهر فالکرک اسکاتلند پروژه‌ای بسیار عظیم برای ساخت مجسمه یکی از کهن‌ترین خدایان این کشور راه‌اندازی کرد. این پروژه را به دستان توانمند اندی اسکات مجسمه‌ساز معروف اسکاتلندی سپرده شد. اندی اسکات در اکتبر سال دو هزار و سیزده ساخت این مجسمه‌های غول‌آسای عظیم را به پایان رساند. بااین‌حال تا آوریل سال دو هزار و چهارده امکان بازدید از آن‌ها برای عموم فراهم نبود.

اسب های غول آسای کلیپس اسکاتلند

در افسانه‌های اسکاتلندی آمده است، اسب‌هایی در قدیم بر این سرزمین حاکم بودند که قدرت ده اسب بخار را داشته‌اند.  اسب های غول آسای کلیپس ارواح تغییر شکل یافته آب‌ها بوده‌اند و بر دریاهای این سرزمین حکومت می‌کرده‌اند. از طرفی اسب‌ها همیشه نقش مهمی برای مردم در صنعت این کشور ایفا می‌کرده‌اند. کشیدن واگن‌ها و خیش‌های کشاورزی، همراهی انسان‌ها در جنگ و چهارپایان  تیزپایی که از ابتدای تاریخ بشر، انسان را بر دوش خود حمل می‌کردند. اسکاتلندی‌ها دین خود را به خدایان باستانشان با ساخت این مجسمه‌ها ادا کردند.

اسکات این مجسمه‌ها را از فولاد ضدزنگ ساخت تا در آب‌وهوای همیشه معتدل و بارانی اسکاتلند آسیب نبینند. وزن هر کدام از این سرهای اسب به سیصد تن هم می‌رسد. ارتفاعی بالغ بر سی متر دارند و بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین مجسمه سر اسب ساخته شده توسط انسان در دنیا هستند. در طول شب سر این اسب‌ها از درون می‌درخشند و نورانی می‌شوند. اسکات این مجسمه‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرده که اگر از ورودی شرقی روی کانال فورث اند کلاید بایستید و به آن‌ها بنگرید، دروازه‌ای می‌بینید که گویی درب ورود به جهان خدایان هستند.

اسب های غول آسای کلیپس امروزه به یکی از جاذبه‌های توریستی بسیار جذاب اسکاتلند تبدیل شده‌اند.

اسب های کلیپس

پیشنهاد مطالعه: مطلب باشکوه‌ترین کلیسای جهان، مزین به نقاشی‌های میکل آنژ را بخوانید.















نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *