آلبالو پلو بدون گوشت و شکر را چگونه درست کنیم؟ + بهمن 1401

آلبالو پلو بدون گوشت و شکر را چگونه درست کنیم؟ + بهمن 1401

اگر هوس یک پلوی خوشمزه را کرده‌اید و زمان کافی برای تهیه آن ندارید می‌توانید این پلو ساده و بدون گوشت و مرغ را در ذهن داشته باشید.

آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

آلبالو پلو بدون گوشت و شکر یک غذای خوشمزه و محبوب است که به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید. شما می‌توانید در فصل بهار و تابستان آلبالوها را با دست یا ابزاری مناسب پاک کنید و هسته‌های آن را جدا نمایید. سپس آلبالوها را در فریزر قرار داده و در طول سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با مجله  اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

  • آلبالو تازه ۱/۲ پیمانه
  • برنج ۲ پیمانه
  • شکر به دلخواه
  • زعفران به مقدار لازم
  • خلال پسته و بادام و پرتقال به دلخواه
  • نمک به مقدار لازم

آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

طرز تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

مرحله اول

برنج را خوب بشویید تا زلال و شفاف شود. سپس با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. آلبالو‌ها را داخل یک کاسه بریزید و بشویید. سپس به کمک نی یا هسته‌گیر، هسته آلبالو‌ها را بگیرید. دقت کنید هیچ هسته‌ای داخل آن نماند. خلال پسته و پرتقال را نیز کمی خیس کنید.

مرحله دوم

در ادامه آلبالو‌ها را داخل قابلمه بریزید و با کمی آب بگذارید تا بپزد و نرم شود. در این مرحله‌ می‌توانید به دلخواه کمی شکر اضافه کنید. اگر این غذا را کم‌شیرین دوست دارید ۱ قاشق شکر اضافه کنید و بگذارید تا خوب بپزد و آب آن غلیظ شود.

آلبالو پلو بدون گوشت

مرحله سوم

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بپزد و نرم شود. سپس آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید و به دلخواه ته‌دیگ سیب زمینی یا نان قرار دهید. آلبالو‌ها و کمی از آب آن را با برنج مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم

خلال پرتقال را چندین بار بجوشانید تا تلخی آن از بین برود و به همراه خلال پسته و بادام و کمی کره تفت دهید تا سرخ شوند. در انتها روی پلو کمی زعفران و کره بریزید و بعد از کشیدن آلبالو پلو خلال‌ها را روی آن بریزید.

نکات کلیدی در تهیه آلبالو پلو بدون گوشت و شکر

  • افزودن خلال‌ها اختیاری‌ است.
  • می‌توانید مقدار آلبالو را بیشتر بریزید.
پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای غذایی بیشتر روش تهیه سه‌سوته فالوده شیرازی را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *