کاشت سبزه عید با تخمه کدو + بهمن 1401

کاشت سبزه عید با تخمه کدو + بهمن 1401

زیبایی سبزه عید که یکی از سین‌های مهم سفره هفت‌سین در عید نوروز است را می‌توان با خلاقیت چندبرابر کرد.

کاشت سبزه عید با تخمه کدو

یکی از نشانه‌های حیات دوباره، سبزه عید است و کاشتن آن در عید نوروز و گذاشتن در سفره هفت‌سین یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها است، کم‌کم به سال نو نزدیک می‌شویم تصمیمتان برای کاشتن سبزه امسال چیست؟ کاشت سبزه عید با تخمه کدو پیشنهاد ویژه مجله اینترنتی کوبهبرای شما است.

کاشت سبزه عید با تخمه کدو

اکثر مواقع سبزه عید را با بذرهایی همچون عدس، ماش، گندم و شاهی می‌کارند. چنانچه در جستجوی یک ایده ناب و جدید برای کاشتن سبزه عید سال ۱۴۰۲ هستید ما سبزه تخم کدو را پیشنهاد می‌کنیم. به‌راحتی می‌توانید این سبزه را درست کنید و به‌عنوان یک سبزه زیبا و ماندگار در سفره هفت‌سین خود آن را داشته باشید. با ما همراه باشید تا روش کاشت سبزه تخم کدو را در چند مرحله آموزش ببینید.

کاشت سبزه عید 1402 با تخم کدو

آموزش کاشت سبزه عید با تخم کدو

نکته مهمی که باید بدانید این است که تخم کدو به‌عنوان یکی از بذرهای بدون لعاب و سخت محسوب می‌شود برای اینکه سبزه عید را با این بذر بکارید بایستی تخم‌ها را تقریبا ۴۸ ساعت بخیسانید و در طول این ۴۸ ساعت آب آن را دو بار عوض کنید.

  • پس از ۴۸ ساعت بذرهایی که خیس‌خورده‌اند را در داخل یک کیسه نخی ریخته و آن‌ها را درون یک آبکش گذاشته تا آب اضافه آن گرفته شود. سپس در طول روز به تعداد دو بار کیسه نخی را بازکرده و به دانه‌ها آب دهید و هر بار که آبیاری کردید جابه‌جا کنید تا به‌اندازه کافی نور و رطوبت به تمام قسمت‌های بذر برسد.
  • حدود ۳ الی ۴ روز زمان نیاز است تا بذرها شروع به جوانه‌زدن بکنند زمانی که به این مرحله رسیدند اقدام به ریختن آن‌ها در کف یک سینی بکنید اما توجه داشته باشید که ضخامت زیادی نداشته و روی‌هم انباشته نشوند.
  • زمانی که دانه‌های جوانه‌زده را کف سینی پهن کردید روی آن یک‌لایه سلفون کشیده و سپس چند سوراخ روی آن ایجاد کنید.
  • یکی ، دو روز اول سبزه را در محیطی قرار دهید که گرم و پرنور باشد و روزانه به تعداد سه بار اقدام به آب‌پاشی با اسپری بکنید.
  • پس از گذشت دو روز پوشش سلفونی را که روی سبزه کشیده بودید برداشته و بدون کوچک‌ترین جابه‌جایی سبزه را در همان محیط نگه دارید و روزانه ۲ مرتبه آن‌ها را سیراب کنید.
  • روز بعد سبزه را از آن محیط خارج کرده و به مدت چند ساعت زیر آفتاب ملایم زمستانی بگذارید و به هنگام شب مجدد به داخل خانه بیاورید و یا این که در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

کاشت سبزه عید با تخمه کدو

نکات تکمیلی در مورد کاشت سبزه تخم کدو

  • تا زمانی که لایه پلاستیکی روی دانه‌ها قرار دارد به‌هیچ‌عنوان سبزه را در معرض نور مستقیم نگذارید چرا که دانه‌ها حالت پختگی به خود می‌گیرند و در نهایت گندیده می‌شوند.
  • برای اینکه سبزه عید را با تخم کدو بکارید دو هفته قبل از فرارسیدن عید اقدام به این کار بکنید.
  • توجه داشته باشید که حتماً برای کاشت این سبزه تخم کدوی خام به کار ببرید.
پیشنهاد مطالعه: مطلب به آسانی لکه‌های سخت را از بین ببرید! را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *