چرا ژاپنی ها چاق نمی‌شوند + بهمن 1401

چرا ژاپنی ها چاق نمی‌شوند + بهمن 1401

مردم شرق آسیا به ویژه چینی‌ها، مصرف برنج و کربوهیدرات بالایی دارند ولی با این وجود چاق نمی‌شوند.

چرا ژاپنی ها چاق نمی‌شوند

این یک سوال بسیار رایج است. اگر کربوهیدرات عاملی برای چاقی می‌شود، پس چرا بسیاری از آسیایی‌ها از جمله مردم چین و ژاپن با وجود مصرف زیاد برنج و کربوهیدرات، بازهم لاغر هستند. مردم آسیا معمولا زیاد از برنج استفاده می‌کنند و بسیاری از اوقات برنج در حاشیه بشقاب آن‌ها وجود دارد. اما چرا ژاپنی ها چاق نمی‌شوند؟ در این مطلب مجله اینترنتی کوبهبه این سوال پاسخ می‌دهد.

مصرف کم شکر فراوری شده یا فروکتوز

کم مصرف کردن شکر فراوری شده یا فروکتوز، در نتیجه مقاومت به انسولین در آن‌ها در حد متعادل است.

نشاسته غیر فرآوری شده

استفاده از نشاسته غیر فرآوری شده مثل برنج قهوه‌ای و ریشه سبزیجات که هضم و گوارش آرامی دارند و محتوای فیبر آن‌ها بالاست و در نتیجه از پرخوری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مصرف مواد مغذی

مصرف مواد مغذی. معمولاً اسیایی‌ها دوست دارند از مواد مغذی استفاده کنند. مثلاً در کشورهایی مثل ویتنام یک کاسه بزرگ گوشت قرمز را همراه با نودل و برنج مصرف می‌کنند. در تایلند هم انواع مختلفی از سبزیجات و گوشت را در وعده‌های غذایی به کار می‌گیرند.

در چین هم وضعیت همین است. در کنار برنج از سبزیجات و گوشت استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود که مواد مغذی به بدن آن‌ها برسد و از هر گروه غذایی استفاده کنند و در نتیجه تغذیه سالم، مانع از چاقی در آن‌ها می‌شود.

چرا ژاپنی ها چاق نمی‌شوند

فعالیت‌های فیزیکی

انجام فعالیت‌های فیزیکی و دوری از تنبلی (در صورتی که مردم نواحی دیگر همیشه پشت میز می‌نشینند و یا در حال رانندگی هستند) اما مردم چین با انجام فعالیت فیزیکی گلوکز زیادی می‌سوزانند و همین عاملی برای لاغر ماندن آن‌ها می‌شود. منظور ما از فعالیت بدنی، بلند کردن وزنه‌ها و انجام ورزش‌هایی مثل دو یا کار کردن در باشگاه نیست، بلکه فعالیت روزانه آن‌ها بالا است. آن‌ها معمولا تا محل کار پیاده روی می‌کنند. هر روز جنب و جوش دارند و به همین دلیل سطح‌تری گلیسیرید و فشار خون آن‌ها متعادل است.

مصرف برنج بیشتر و گندم کمتر

مصرف کردن برنج بیشتر و گندم کمتر. ۹۰ درصد تولید برنج در جهان در آسیا انجام می‌شود. بعضی از مناطق ۱۰ هزار سال است که برنج تولید می‌کنند. برنج سفید معمولاً اصلی‌ترین منبع غیر رسمی از گلوکز است. مصرف بالای برنج باعث می‌شود که این مردم بیش از حد از گندم استفاده نکنند. البته نمی‌توان تعیین کرد که گندم از برنج بهتر است و یا برعکس اما برنج معمولاً باعث ایجاد حساسیت و بیماری نمی‌شود.

چرا ژاپنی ها چاق نمی‌شوند

نکته مهم

البته بعضی‌ها معتقدند که مردم آسیا و کشور چین مدت زمان طولانی است که برنج قهوه‌ای نمی‌خورند و برنج سفید مصرف می‌کنند. به همین دلیل دیگر مثل قبل لاغر نیستند و بیشتر از قبل به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند و همین ممکن است عاملی برای چاقی شکم در طولانی مدت باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر در تعطیلات نوروز زیاد می‌خوابید بخوانید را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *