پاک کردن لکه | به آسانی لکه‌های سخت را از بین ببرید! + بهمن 1401

پاک کردن لکه | به آسانی لکه‌های سخت را از بین ببرید! + بهمن 1401

پاک‌کردن انواع لکه از روی لباس یا وسایل دیگر روش خاص خود را دارد که با دانستن آن‌ها دیگر نگران لکه‌دار شدن لباس‌های مختلف نیستید.

پاک کردن لکه

قطعا شما روش‌های مختلفی را برای از بین بردن انواع لکه از روی لباس بلد هستید. با این حال مجله اینترنتی کوبهدر این مطلب برای شما به معرفی روش‌هایی برای پاک کردن لکه‌ از روی لباس و وسایل می‌پردازد.

روش‌های پاک کردن لکه

پاک کردن لکه عرق

برای پاک‌کردن سفیدک ناشی از عرق روی لباس اسید تارتاریک، آسپرین له شده و آب داغ را مخلوط کرده تا غلیظ و کرم‌مانند شود سپس آن را روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس لباس را بشویید.

برای پاک‌کردن لکه زرد عرق، از روی لباس‌هایی که جنسشان از مواد پلی‌استر است، مقداری آبلیمو روی آن‌ها بپاشید زیرا اسید طبیعی موجود در لیمو، ماده قلیایی عرق بدن را خنثی کرده و رنگ زرد آن را از بین می‌برد.

پاک کردن لکه

پاک کردن لکه میوه

برای پاک‌کردن میوه‌های قرمزرنگ، از روی لباس، ابتدا لباس را درون یک تشت آب سرد خیس کنید سپس لباس را ۱۵ دقیقه درون محلول آب سرد و آب‌لیمو بگذارید و لکه را به‌آرامی با صابون پاک کنید. سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

پاک کردن لکه از روی چرم جیر

برای پاک‌کردن لکه از روی چرم جیر، با لبه‌های خشک یک‌تکه نان بیات به‌آرامی روی لکه بکشید تا آن را محو کنید. سپس برای ازبین‌بردن جای خراش باقی ماند، از پاک‌کن استفاده کنید.

پاک کردن شکلات از روی لباس ابریشمی

در صورت ریختن شکلات بر روی لباس ابریشمی‌تان با یک جسم نوک‌تیز، شکلات‌ها را از روی پارچه جدا کنید. پارچه را به‌آرامی با استفاده از یک برس و محلول آب گرم و صابون، برس بکشید. اگر لکه از بین نرفت، با محلولی از مقادیر مساوی الکل اتانول و آمونیاک خانگی با استفاده از یک ابر لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه

روش قطعی برای پاک‌کردن لکه خون

برای ازبین‌بردن لکه خون از روی لباس روش‌های مختلفی وجود دارد اما اگر برخی از روش‌ها را امتحان نمودید و کماکان لکه در جای خود باقی‌مانده بود، لباس را در آب گرم خیس کنید، سپس مقداری پودر نرم‌کننده گوشت بدون طعم را روی لباس بریزید تا حالت خمیری شکلی روی لکه ایجاد شود.

سپس لکه را با یک حوله کاغذی بپوشانید تا مرطوب باقی بماند و اجازه دهید یک روز همین‌طور باقی بماند. سپس خمیر ایجاد شده را در محلول آب و (کمی) آمونیاک فروببرید و آب بکشید و سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

پاک‌کردن لکه روغنی از روی کیف چرم

برای پاک‌کردن لکه روغنی از روی کیف چرمی و گران‌قیمتتان، جای لکه را با پودر بچه یک شب بپوشانید. این کار را می‌توانید چند بار تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود.

پاک‌کردن رژگونه از داخل کیف

بسیاری از مواقع پودرهای آرایشی مثل رژگونه یا برنزه کننده درون کیف می‌ریزد. اگر می‌خواهید این لکه‌ها را تمیز کنید می‌توانید از پارچه مرطوب پاک‌کننده آرایش استفاده نمایید.

پاک‌کردن رژگونه از داخل کیف

پاک‌کردن لکه مواد آرایشی مایع

برای پاک‌کردن لکه مواد آرایشی مایع از روی یقه لباس می‌توانید از کرم اصلاح و کیسه حمام استفاده نمایید و لکه را به طور کامل از بین ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سبزی خشک یا فریزری کدامیک بهتر است؟ را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *