پارک مینیاتوری مشهد | کوچک‌ترین ماکت‌های ایران را ببینید + بهمن 1401

پارک مینیاتوری مشهد | کوچک‌ترین ماکت‌های ایران را ببینید + بهمن 1401

مشهد مراکز خرید، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی، روستاهای زیبا، پارک‌های آبی مدرن و بوستان‌های بسیاری دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها پارک‌ مینیاتوری مشهد است.

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد را می‌شناسید؟ مشهد مقدس یکی از مقاصد اصلی مسافران داخلی و خارجی برای زیارت و گردش است و به همین دلیل این شهر سالانه میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است که در طول سال به مشهد سفر می‌کنند. با مجله گردشگری کوبههمراه باشید.

پارک مینیاتوری مشهد

درواقع پارک مینیاتوری به پارک‌هایی گفته می‌شود که بناهای تاریخی و فرهنگی آن کشور را در اندازه‌های کوچک‌تر و به شکل مینیاتوری در فضایی مناسب گردآوری می‌کنند.

 پارک مینیاتوری مشهد

امکانات و تفریحات بوستان مینیاتوری مشهد

از جمله امکانات و تفریحات پارک مینیاتوری مشهد می‌توان به روستای کاهگلی که محل نگهداری حیوانات اهلی است، دریاچه مصنوعی، قطار ریلی برای دیدن ماکت‌ها، رودخانه، زمین بازی مخصوص بازی‌های محلی و قدیمی، رمپ تماشا، مسیر پیاده‌روی، پیست مسابقه ماشین‌های کنترلی، شهربازی کودکان، کافی شاپ، شربت سرا، نمازخانه، انتظامات، فضای سبز پارک، سرویس بهداشتی و پارکینگ رایگان اشاره کرد.

ماکت‌های موجود در پارک مینیاتوری مشهد

حدود ۵۸ ماکت از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور در این پارک ساخته شده که از جمله ماکت‌های موجود در پارک مینیاتوری مشهد می‌توان به ماکت تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار نیشابوری، روستای کندوان، پل خواجو، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، راه آهن مشهد، ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان کرمان و سد کارون اشاره کرد.

ماکت‌های موجود در پارک مینیاتوری مشهد

قسمت‌های مختلف پارک مینیاتوری

این پارک تفریحی از پارک‌های بزرگ و پرطرفدار مشهد است و از امکانات متنوع برخوردار است.

قطار

یکی از قسمت‌های جذاب این پارک که برای خانواده‌ها و کودکان سرگرمی و جذابیت زیادی دارد قطار قرمز رنگ شبیه به ماشین‌ دودی‌های قدیمی است که از تمام قسمت‌های پارک عبور می‌کند.

شربت سرا

شربت سرا بوستان مینیاتوری مشهد شامل یک ساختمان به سبک معماری سنتی و دارای آلاچیق‌های زیبا است و محل مناسبی برای استراحت بعد از گشت‌وگذار در پارک است.

شهربازی

شهربازی مخصوص کودکان که محل مناسبی برای تفریحات کودکان است که وسایل مختلف بازی در گروه‌های سنی مختلف برای کودکان فراهم شده است.

شهربازی

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان بازدید از پارک مینیاتوری مشهد در فصل بهار که هوا خیلی سرد و خیلی گرم نیست و اوایل تابستان به دلیل زیبایی این بوستان از جمله فصل‌های مناسب و شلوغ این پارک هستند‌.

اگر می‌خواهید از امکانات تفریحی و ورزشی این پارک استفاده کنید و از ماکت‌های آن دیدن کنید بهتر است در طول روز به بوستان مینیاتوری بروید، اما به دلیل روشنایی مناسب و نورپردازی در شب هم دیدن این پارک خالی از لطف نیست‌. اگر دوست دارید از مشهد سوغاتی هم بخرید، مطلب این سوغاتی‌های مشهد هرگز تکراری نمی‌شوند را بخوانید.

ساعت کاری بوستان مینیاتوری مشهد

ساعت کاری بوستان مینیاتوری مشهد همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب برای بازدید گردشگران است و با تهیه بلیط ورودی می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی پارک استفاده کنید.

اگر قصد رفتن با وسایل حمل و نقل عمومی را دارید باید با اتوبوس‌های BRT خط ۴ به ایستگاه الهیه بروید و بعد سوار اتوبوس‌های سجادیه شوید و در ایستگاه نزدیک پارک پیاده شوید.

همچنین با استفاده از مترو مشهد می‌توانید در ایستگاه آزادی پیاده شده و با استفاده از اتوبوس سجادیه خود را به پارک برسانید.

پارک مینیاتوری مشهد
پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری تنها شهر بدون گورستان در ایران را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *