موزه ونگوگ | موزه ونگوگ آمستردام + بهمن 1401

موزه ونگوگ | موزه ونگوگ آمستردام + بهمن 1401

تابلو معروف شب پرستاره ونگوگ را در این موزه تماشا کنید.

موزه ونگوگ

موزه ونگوگ در آمستردام یکی از زیباترین موزه‌های نقاشی دنیاست که علاوه بر تابلوهای بی‌نظیر ونگوگ، آثار باارزشی از دیگران نقاشان معاصر هم عهد او هم در این موزه نگهداری می‌شود. همراه مجله گردشگری دلتا، از این موزه باشکوه دیدن کنید.

معروف‌ترین موزه نقاشی اروپا

معروف‌ترین موزه نقاشی اروپا

تابه‌حال دلتان خواسته دنیا را از دید نقاش معروف و دیوانه هلندی، ونسان ونگوگ نگاه کنید؟ دنیایی که در آن همه چیز در حرکت است و هیچ‌گاه از حرکت نمی‌ایستد. در یکی از جذاب‌ترین موزه‌های اروپا، در شهر زیبای آمستردام، میدانی وجود دارد که در اطراف آن می‌توانید تعدادی از عجیب‌ترین و زیباترین موزه‌های دنیا را مشاهده کنید. موزه ونگوگ، نقاش معروف هلندی نیز یکی از این موزه‌هاست.

موزه ونگوگ دارای دو ساختمان جدا از هم است. یکی از ساختمان‌ها به نام ریتولد محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و بخش اصلی موزه است. این ساختمان چهارطبقه دارد که گردشگران برای استراحت و صرف کافه می‌توانند به طبقه زیرین آن و به کافی‌شاپ بروند.

موزه آمستردام

نمایشگاه‌های موقتی را در طبقه دوم موزه به نمایش درمی‌آورند و طبقه سوم مخصوص به نمایش درآوردن آثار هنرمندان هم عصر ونگوگ  است. اما آثار بی‌نظیر ونسان ونگوگ به ترتیب زمانی در طبقه اول این ساختمان برای تماشای عموم چیده شده‌اند.

نمایشگاه‌های مهم موقتی در ساختمان بیضی‌شکل سه‌طبقه کناری برگزار می‌شوند که تنها راه ورود به آن عبور از تونل زیرزمینی ساختمان ریتولد است.

در موزه ونگوگ می‌توانید بزرگ‌ترین مجموعه از آثار نفیس و تابلوهای نقاشی ونگوگ را مشاهده کنید. دویست نقاشی، چهارصد طراحی و حدود هفتصد نامه از ونسان ونگوگ در این موزه گردآوری شده است. همچنین در این موزه ۹ پرتره از خود ونگوگ و تعدادی از اولین نقاشی‌های او که قدمت آن‌ها به سال ۱۸۸۲ برمی‌گردد هم به نمایش درآمده است.

تابلوی شب پرستاره

تابلوی معروف گل‌های آفتاب‌گردان ونگوگ، اثر شاهکار این هنرمند ماورایی و دیگر آثار حیرت‌انگیز و مهم او در میانه گالری طبقه اول چیده شده‌اند. جالب است بدانید که محققان معتقدند که نقاشی‌های ونگوگ تحت تاثیر هنر خاص ژاپنی‌ها بوده و برای تاکید این موضوع نمایشگاهی از آثار ژاپنی و تابلوهای ونگوگ نیز در این موزه راه‌اندازی کرده‌اند.

دزدی نافرجام از موزه ونگوگ

در سال ۱۹۹۱ سارقین با مهارتی به این موزه دستبرد زدند و حدود بیست تابلوی نفیس از آثار مهم ونگوگ را از این موزه ربودند؛ اما قسمت جالب قضیه اینجاست که با وجود فرار سارقین از موزه، حدود سی و پنج دقیقه بعد از این دزدی تمامی تابلوها پیدا شدند!

موزه ون گوگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب سفری ترسناک به باغی که میوه‌هایش، سنگ است! را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *