طبیعت بهاری اطراف تهران | برای دیدن بهار تهران کجا برویم؟ + بهمن 1401

طبیعت بهاری اطراف تهران | برای دیدن بهار تهران کجا برویم؟ + بهمن 1401

شاید برای برخی عجیب به نظر برسد، اما اطراف و در نزدیکی شهر شلوغ تهران، مکان‌های دنج و کاملا طبیعی هم وجود دارد.

طبیعت بهاری اطراف تهران

طراوت بخش، باشکوه و آرام! طبیعت‌گردی در میان زیبایی‌‌های طبیعت در بهار نه تنها شادی و آرامش را به همراه دارد، بلکه به ما این فرصت ارزشمند را‌ می‌دهد تا زمانی را هم با خانواده و دوستان سپری کنیم. تهران باغ‌‌‌ها و پارک‌‌های تفریحی استثنایی زیادی دارد اما گردش در طبیعت بهاری اطراف تهران زیبا هم خالی از لطف نیست. با مجله گردشگری کوبههمراه باشید.

گزیده‌ای از طبیعت بهاری اطراف تهران

در تهران، پایتخت ایران،‌ می‌توانید انواع مکان‌‌های تفریحی را با توجه به روحیه خودتان پیدا کنید. از موزه‌‌ها و ساختمان‌‌های باستانی گرفته تا پارک‌‌های مختلف.

لواسان

لواسان که ۷۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، مناظر کوهستانی خیره‌کننده، جاده‌‌های روستایی زیبا، هوای تازه و عمارت‌‌های مجلل را در خود جای داده است. خانواده‌‌‌های مرفه متعددی در این منطقه زندگی‌ می‌‌کنند که شیوه زندگی آرام ‌تری نسبت به تهران انتخاب کرده اند.

لواسان

کوه دماوند

بلندترین کوه ایران، کوه دماوند، دارای یک منطقه اسکی ساده و بدون بالابر و ارتفاع شگفت‌انگیز ۱۵۲۴ متری است. چشمه‌‌های آب گرم لاریجان، اسک و ونه در دماوند قرار دارند. در منطقه جنوبی کوه، یک آبشار یخ‌زده وجود دارد که در سایر نقاط جهان بی‌نظیر است. یخ این آبشار هرگز آب نمی‌شود.

برغان

بسیاری از اهالی تهران در مواقعی که قصد سفر و استراحت در طبیعت را دارند، برغان را در لیست خود قرار می‌دهند. برغان یکی از مناطق دیدنی و خوش آب و هوای تهران است که در محدوده استان البرز قرار دارد. برای تجربه طبیعت بهاری اطراف تهران و بازدید از روستای برغان می‌توانید به کیلومتر ۲۰ بزرگراه کرج ـ قزوین بروید و پس از آن وارد خروجی کردان شوید.

دریاچه شورمست

طبیعت بهاری اطراف تهران را در کنار دریاچه شورمست تجربه کنید و از لحظات خود لذت ببرید. طبیعت و فضایی که این دریاچه در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد، بسیار بکر و تماشایی است. اگر‌چه دریاچه شورمست داخل استان مازندران قرار دارد؛ اما با این حال، می‌توانید در کمتر از ۲ ساعت خودتان را از تهران به این دریاچه برسانید.

آبشار کلوگان

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای اطراف تهران است که به دلیل امکان دسترسی به کوه‌‌های معروفی مانند مهرچال و کلوگان و همچنین روستای امامه و … فضای دلنشینی را برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان فراهم‌ می‌کند.

آبشار کلوگان

افجه

روستای افجه که به‌طور دقیق در پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان قرار گرفته است، یکی از بهترین مقاصد برای تجربه طبیعت بهاری اطراف تهران و روستاگردی و طبیعت‌‌گردی فصل بهار به‌شمار می‌رود. روستای افجه به عنوان تنها روستای هدف گردشگری شمیران محسوب می‌شود که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد.

دشت لار

دشـت لار یکی از مناطق طبیعی اطراف شهر تهران به‌شمار می‌آید و در واقع می‌توان گفت که در نزدیکی استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان قرار گرفته است. دشت لار، یکی از مناطق طبیعی شهر تهران است که منظره بی‌نظیری از طبیعت بهاری اطراف تهران را به نمایش می‌گذارد.

آبشار دارنو و دریاچه فراخین

از دیگر مناطقی که می‌توانید طبیعت بهاری اطراف تهران را در آن تماشا کنید و لذت ببرید، یک پدیده فوق العاده در نزدیکی شهر نوشهر و استان مازندران است. مجموعه آبشار دارنو و دریاچه زیبای فراخین یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده ترین مراکز دیدنی نوشهر به‌شمار می‌آید که هم بازدید‌کنندگان خارجی و هم گردشگران داخلی را همه ساله به خود جذب می‌کند.

طبیعت بهاری اطراف تهران

سد لتیان

یکی دیگر از مناطق طبیعی که بازدید از آن خالی از لطف نیست و همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، سد لتیان است. سد لتیان در پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان قرار دارد. از آنجا که سد لتیان به شهر تهران نزدیک است، برای یک گردش چند ساعته و سریع، مقصدی بسیار مناسب به حساب می‌آید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری جاذبه‌ای اسرارآمیز در چالوس که ندیده‌اید را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *