روبات تست کننده طعم غذا + بهمن 1401

روبات تست کننده طعم غذا + بهمن 1401

این روزها روبات‌ها به روش‌های بسیار جالبی جای پای خود را در صنعت غذا پیدا کرده‌اند.

روبات تست کننده طعم غذا

از روبات‌های چرخ‌داری که تحویل غذا را انجام می‌دهند تا سیستم‌هایی که ۳۰۰ پیتزا در ساعت تولید می‌کنند یا سرآشپزهای سایبرنتیک که به تنهایی ایستگاه‌های سرخ‌کردنی را اداره می‌کنند. با مجله اینترنتی کوبههمراه باشید تا روبات تست کننده طعم غذا را بشناسید.

محققان دانشگاه کمبریج دستگاهی با توانایی «تست مزه» را توسعه داده‌اند، تا اطمینان حاصل کنند که تعادل طعم‌ها همان‌طور که باید باشد.

ایده روبات آشپز این بود که نه فقط یک دستگاه پیتزا یا همبرگر درست کند؛ بلکه باید بر اساس بازخورد انسان بهترین وعده غذایی ممکن تولید شود.

الگوریتم ماشینی روبات تست کننده طعم غذا

الگوریتم ماشینی روبات تست کننده طعم غذا

بدیهی است که ذائقه هر کسی متفاوت است و برای پاسخگویی به ذهنیت ذاتی در چیزی که یک غذای خوشمزه را می‌سازد، محققان نوع جدیدی از الگوریتم یادگیری ماشینی را توسعه دادند. بازخورد دادن به روبات از نمونه‌برداران انسانی، آن را قادر می‌سازد تا محصول خود را در طول زمان بهبود بخشد، روش‌های خود را اصلاح کند و املتی را تهیه کند که در پایان طعم خوبی داشته باشد.

روبات تست کننده طعم غذا چه کاری انجام می‌دهد؟

اکنون دانشمندان به دنبال دادن توانایی‌های تست طعم به روبات، دوباره با همان شرکت لوازم خانگی همکاری کرده‌اند تا نسخه جدید و بهبود یافته‌ای را تولید کنند. در انجام این کار، تیم به دنبال تقلید از فرآیند جویدن در انسان بود که نه تنها از نظر فیزیکی غذا را برای هضم راحت‌تر تجزیه می‌کند، بلکه دهان ما را با بزاق و آنزیم‌هایی که طعم آن را تغییر می‌دهند پر می‌کند.

روبات تست کننده طعم غذا چه کاری انجام می‌دهد؟

روبات تست کننده طعم غذا مانند انسان

این فرآیند که طی میلیون‌ها سال تکامل یافته است، همچنین می‌بیند که بزاق ترکیبات شیمیایی را از غذا به گیرنده‌های مزه روی زبان منتقل می‌کند که سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد و در آنجا مشخص می‌شود که آیا چیزی طعم خوبی دارد یا خیر. اگر یک سیستم روباتیک بتواند کاری مشابه انجام دهد، می‌تواند تغییراتی را در پخت و پز خود انجام دهد و در نهایت با مداخله کمتر انسان، ظرفی بهتر در انتها پیدا کند.

دکتر آرسن عبدالعلی، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «زمانی که ما می‌چشیم، فرآیند جویدن نیز بازخورد مستمری را به مغز ما ارائه می‌دهد. در روش‌های فعلی آزمایش الکترونیکی تنها یک عکس فوری از یک نمونه همگن گرفته می‌شود، بنابراین ما می‌خواستیم فرآیند واقعی‌تر جویدن و چشیدن را در یک سیستم روباتیک تکرار کنیم که باید محصول نهایی خوشمزه‌تری را به همراه داشته باشد.»

روبات تست کننده طعم غذا مانند انسان

روبات تست کننده طعم غذا چگونه کار می‌کند؟

ماشین جدید این تیم از یک کاوشگر رسانایی به عنوان حسگر شوری استفاده می‌کند که روی یک بازوی روباتیک ثابت شده است. سپس ۹ نوع مختلف تخم مرغ و گوجه فرنگی با مقادیر مختلف نمک در هر ظرف به روبات ارائه شد.

روبات می‌توانست غذا را «مزه» کند و سپس ظروف را چندین بار در مخلوط‌کن قرار می‌دهد تا جویدن را تقلید کند. این به روبات اجازه می‌دهد تا به آزمایش طعم آن در مراحل مختلف فرآیند ادامه دهد. خوانش‌های متفاوتی که توسط روبات گرفته می‌شود، آن را قادر می‌سازد که نقشه‌های طعمی از ظروف را به شکل شبکه‌ای بر اساس سطوح شوری «گزش‌های» مختلف ایجاد کند.

دانشمندان امیدوارند قابلیت‌های بیشتری را به سرآشپز روباتیک خود اضافه کنند و قصد دارند روی توانایی‌های حسی جدیدی کار کنند که به او امکان می‌دهد طعم غذاهای شیرین و روغنی را بچشد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از دانستنی ترفندهایی برای مصرف سوخت کمتر خودرو را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *