خیابان لمبارد سانفرانسیسکو زیباترین خیابان مارپیچی دنیا + بهمن 1401

خیابان لمبارد سانفرانسیسکو زیباترین خیابان مارپیچی دنیا + بهمن 1401

تابه‌‎حال به این فکر کرده‌اید که زیباترین خیابان‌های جهان کجا هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ با خواندن این مقاله یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا را بشناسید

خیابان لمبارد سانفرانسیسکو

یکی از مشهورترین و زیباترین خیابان‌های پیچ‌درپیچ دنیا که لوکیشن فیلم‌های هالیوودی بسیاری هم بوده، خیابان لمبارد سانفرانسیسکو امریکاست. این خیابان به‌خاطر ظاهر عجیب و مهندسی بی‌نظیر خود در میان جهانگردان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. همراه مجله گردشگری دلتا، با این خیابان زیبا آشنا شوید.

تاریخچه خیابان لمبارد سانفرانسیسکو

خیابان لمبارد سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، یکی از خیابان‌های مشهور و تاریخی این شهر است. تاریخچه‌ این خیابان به قرن نوزدهم بازمی‌گردد.

خیابان مارپیچی

نقشه تاسیس خیابان را در سال ۱۸۴۹ شهردار سانفرانسیسکو برای پیوند منطقه منحصربه‌فرد تپه روسی به سایر نقاط این شهر کشید؛ اما خیابان شیب بسیار تند و زیادی داشت. در سال ۱۸۶۰ یک رصدخانه در گوشه‌ای از این خیابان افتتاح شد. در سال ۱۹۰۶ زلزله بزرگ سانفرانسیسکو این خیابان را ویران کرد.

در سال ۱۹۲۰ یک کارگزار بیمه صاحب نیمی از این خیابان زیبا بود و تصمیم گرفت طراحی خیابان را سبکی نو تغییر دهد. در سال ۱۹۲۲ طرحی خمیده و باریک برای خیابان لمبارد ایجاد شد. این طراحی منحصربه‌فرد باعث شد تا خیابان لمبارد به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف شهر سانفرانسیسکو شناخته شود.

نمای شهر

در سال ۱۹۲۴، به‌منظور افزایش ایمنی ترافیک در خیابان لمبارد، آینه‌های منحصربه‌فردی در نقاط مختلف این خیابان نصب شد. آینه‌ها به رانندگان امکان داد تا مناظر و ترافیک اطراف را بهتر مشاهده کنند و در طول خم‌های تند خیابان، ایمنی بیشتری داشته باشند.

بعدها در حاشیه خیابان باغچه‌هایی زیبایی با گل‌های رنگارنگ ایجاد شد که بر محبوبیت و شهرت آن افزود. امروزه خیابان لمبارد سانفرانسیسکو یکی از معروف‌ترین خیابان‌های دنیاست که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

خیابان لمبارد

امروزه لمبارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم سانفرانسیسکو تبدیل شده است و شهرت جهانی دارد. این خیابان زیگزاگ در سراشیبی بین دو خیابان هاید و لیون‌ورث قرار دارد و هشت پیچ تند دارد. خیابان لمبارد در ضلع شمالی سانفرانسیسکو در منطقه “تپه روسی” (Russian Hill) واقع شده است و شرق سانفرانسیسکو را به غرب این شهر پیوند می‌‌دهد.

همچنین، خیابان لمبارد به‌عنوان محلی برای برگزاری رویدادهای ورزشی، تجاری و فرهنگی نیز شناخته می‌شود. هر ساله در این خیابان رویدادهایی همچون جشنواره‌ها، پرش با اسکیت و مراسم‌های خاص صورت می‌گیرد. این خیابان در سال ۲۰۰۸ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شهر سانفرانسیسکو

پیشنهاد مطالعه: مطلب تنهاترین قلعه ایرانی در ایتالیا را مطالعه کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *