خواص گیاه بومادران | مجله دلتا + بهمن 1401

خواص گیاه بومادران | مجله کوبه+ بهمن 1401

مصرف بومادران سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها را افزایش می‌دهد.

خواص گیاه بومادران

خواص گیاه بومادران در درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات پوستی نقشی مهم ایفا می‌کند. این گیاه که به دلیل خواص بی‌شمار برای سلامتی لقب جنگجو گرفته در مناطقی با آب و هوای معتدل رشد می‌کند. با ما در مجله اینترنتی کوبههمراه باشید.

بومادران چیست ؟ 

گیاه بومادران، یک گیاه علفی چند ساله با مزاج گرم و خشک است که خواص دارویی و پزشکی زیادی دارد با این گیاه می‌توانید به جنگ بیماری ها بروید؛ نام علمی بومادران (Achillea millefolium) از نام “آشیل”، قهرمان اساطیری یونان، گرفته شده است؛ زیرا گفته می‌شود آشیل و سربازانش در جنگ‌ها از بومادران برای درمان زخم‌ها و متوقف کردن خونریزی استفاده می‌کردند.

مواد مغذی موجود در این گیاه انواع فلاونوئید ها، روتین، تانین و همچنین کومارین، ساپونین، سینئول، لاکتون، اوژنول و آنتی اکسیدان های دیگر هستند؛ این گیاه در ایران معمولا با دو گونه بومادران زرد و سفید موجود است.

خواص گیاه بومادران

گیاه بومادران معجزه‌ سلامتی بدن است. از بومادران می‌توان برای درمان بسیاری از عفونت‌های زنانه استفاده کرد. این گیاه خواص بسیاری دارد که به ۵ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. خواص ضد التهابی

بومادران دارای ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند در کاهش التهاب‌ها و تسکین علائم آنها مؤثر باشد، از جمله التهاب‌های پوستی و التهابات موضعی.

خواص گیاه بومادران

۲. ضد عفونی کننده

این گیاه دارای خواص ضد عفونی کننده است که می‌تواند در مقابله با عفونت‌های باکتریایی، قارچی و ویروسی مؤثر باشد.

۳. آرامبخش و ضد اضطراب

خواص گیاه بومادران اثری آرامبخش داشته و به کنترل استرس و اضطراب کمک می‌کند. همچنین، برای بهبود خواب و کاهش خواب آلودگی در طول روز مفید است.

۴. تسکین درد

خواص ضد التهابی بومادران می‌توانند در کاهش درد‌های مختلف مانند درد عضلانی، درد مفاصل و درد هنگام قاعدگی مؤثر باشند.

۵. بهبود عملکرد هاضمه

بومادران می‌تواند در بهبود عملکرد گوارشی کمک کند و به کاهش مشکلات معده، سوء هاضمه و گازهای روده‌ای کمک کند. گیاه بومادران و به خصوص عرق بومادران همانند عرق نعناع، برای سلامت معده و دستگاه گوارش شما بسیار مفید است.

خواص گیاه بومادران

خصوصیات این گیاه دارویی شامل تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و صفرا است که به سرعت روند گوارش را افزایش داده و علائم یبوست، نفخ معده و اسهال را کاهش می‌دهد. این خواص گیاه بومادران باعث می‌شود که به عنوان دوست معده و سیستم گوارشی لقب گیرد.

۶. درمان فشار خون بالا

اگر فشار خون‌تان بالا است؛ بومادران مصرف کنید. مصرف منظم عرق بومادران یا چای و دمنوش آن می‌تواند به تعدیل فشار خون کمک کند . همچنین از خواص گیاه بومادران می‌توان به کاهش احتمال خطر ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور بعد از ناهار احساس خواب‌آلودگی نکنیم؟ را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *