بیمارستان روانی بدلام لندن | بیمارستان روانی + بهمن 1401

بیمارستان روانی بدلام لندن | بیمارستان روانی + بهمن 1401

بیمارستانی که قرار بود محل درمانی برای بیماران روانی باشد، به شکنجه‌گاهی ترسناک با انجام آزمایشات غیرانسانی برای بیماران تبدیل شد.

بیمارستان روانی بدلام لندن

از بیمارستانی که قرار بود مکانی برای درمان بیماران روانی باشد، به ناگاه خبرهای شوکه‌کننده شکنجه‌های وحشیانه بیرون آمد! بیمارستان روانی بدلام لندن به مکانی امن برای پزشکان دیوانه‌ای تبدیل شده بود که انواع شکنجه‌ها را بر روی بیماران انجام می‌دهند. همراه مجله گردشگری دلتا، با این شکنجه‌گاه ترسناک آشنا شوید.

تاریخچه بیمارستان روانی بدلام لندن

بیمارستان روانی بدلام (Bedlam) در لندن، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بیمارستان‌های روانی در جهان است. این بیمارستان در سال ۱۲۴۷ تأسیس شد و در طول تاریخ مکانی برای درمان بیماران روانی بود. در طی قرن‌ها، این بیمارستان به عنوان یک محل بدشانس و ترسناک شناخته شده بود که در آن از انواع شکنجه‌های وحشیانه به جای درمان، ایجاد شرایط نامناسب برای بیماران و حتی توطئه‌هایی درباره‌ی انجام آزمایش‌های شوم سخن به میان آمده بود.

بازسازی شکنجه های بیمارستان

در قرن سیزدهم، کلانتر شهر سیمون فیتز مری دستور ساخت بیمارستان روانی برای بیماران روانی را صادر کرد که در ابتدا نام بیمارستان سنت مری بیت‌لحم را داشت. در این بیمارستان افراد بی‌خانمان و افراد مسن رها شده زندگی می‌کردند. همچنین دیوانه‌های شهر که جایی برای رفتن نداشتند، در این موسسه جمع‌آوری شدند. در ابتدا امور بیمارستان توسط راهبان اداره می‌شد که تلاش می‌کردند ایمانی صادقانه در دل ساکنان بیمارستان روانی بدلام لندن ایجاد کنند و تا آنجا که می‌توانستند از وجود آنها مراقبت کنند. بااین‌حال به‌مرور و در حدود دهه ۱۹۷۰ این موسسه تحت کنترل مقامات قرار گرفت و از آن لحظه زندگی کسانی که در بیمارستان بودند، تغییر کرد.

شکنجه های بیمارستان روانی

بیمارستان روانی بدلام لندن اندک‌اندک تبدیل به یکی از مکان‌های ترسناکی شد که در آن از انواع شکنجه‌های وحشیانه و آزمایش‌ها ترسناک بر روی بیماران انجام می‌شد. برخی از شکنجه‌های رایجی که در این بیمارستان انجام می‌شد:

“سلول تیره”

سلول‌های بسیار کوچک و تاریکی بودند که بیماران را در آنها زندانی می‌کردند و نور خورشید یا هوای تازه‌ای به داخل سلول نمی‌رسید.

استفاده از زنجیر برای بستن بیماران

در بعضی موارد، بیماران به دیوار یا تختخواب خود متصل می‌شدند تا نتوانند حرکت کنند

استفاده از روش‌های مختلف برای ترساندن بیماران

برای ترساندن بیماران، از روش‌هایی مانند قطع دست یا پا، بریدن بینی، استفاده از سلاح‌های گوشت‌خوار و برای شوک دادن بیماران استفاده می‌شد.

بیمارستان روانی

این شکنجه‌ها نشان‌دهنده‌ وضعیت نامناسب و تنش‌آور در درمان بیماران روانی درگذشته بوده‌اند و در حال حاضر هیچ‌گونه استفاده‌ شکنجه‌گرانه‌ای در بیمارستان‌های روانی قابل‌قبول نیست.

بیمارستان روانی بدلام لندن ، که قرار بود محل زندگی کسانی باشد که جایی دیگر برای رفتن ندارند ، تبدیل به یک شکنجه گاه واقعی برای همه کسانی شد که به آنجا رفتند. شکنجه های دردناک ، شرایط غیربهداشتی ، تجربیات روانشناختی و رفتارهای ظالمانه با بیماران بیمارستان روانی بدلام لندن را به یکی از بدنام‌ترین بیمارستان‌های روانی دنیا تبدیل کرد.

تیمارستان روانی

امروزه، بیمارستان بدلام به عنوان یک موزه معرفی شده است که مردم می‌توانند به بازدید آن بروند و درباره‌ی تاریخ و فرهنگ بیمارستان روانی آنجا آگاهی کسب کنند. بیمارستان بدلام همچنین به عنوان یک نماد برای وضعیت نامناسب و نادرست درمان بیماران روانی در گذشته، همچنان برای مردم و محققان در زمینه روان‌شناسی، بسیار جالب و جذاب است.

بیماران بیمارستان

پیشنهاد مطالعه: مطلب این جنگل‌ها دومین ریه‌های بزرگ زمین هستند را مطالعه کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *