بهترین سوغات مشهد | جذاب‌ترین سوغاتی شهر مذهبی ایران کدامند؟ + بهمن 1401

بهترین سوغات مشهد | جذاب‌ترین سوغاتی شهر مذهبی ایران کدامند؟ + بهمن 1401

می‌توانید سوغاتی‌های مشهد را به عنوان یادگاری یا برای مصارف شخصی خودتان بخرید و از کیفیت آن‌ها لذت ببرید.

بهترین سوغات مشهد

از زمان‌‌های گذشته تاکنون سوغات مشهد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده است که توسط مسافران این شهر مقدس مطرح شده و جای تعجب ندارد اگر بگوییم که هرگز هم تکراری نشده‌اند. مشهد سوغات‌‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد، بنابراین‌ می‌توانید از بازارهای سنتی این شهر بهترین سوغات مشهد را برای اعضای خانواده، فامیل یا دوستان خود تهیه کنید. با مجله گردشگری کوبههمراه باشید.

زرشک تازه بهترین سوغات مشهد

شاید بتوان زرشک را اصلی‌ترین سوغات مشهد به حساب آورد. استان خراسان جنوبی مرکز اصلی تولید زرشک در ایران است. با توجه به فاصله اندکی که مشهد با خراسان جنوبی دارد به محل اصلی فروش و عرضه زرشک تبدیل شده است.

زرشک تازه

فیروزه سوغات خاص مشهد

فیروزه در اصل سوغات شهر نیشابور است اما همه مسافران و مهمانان حرم مطهر امام رضا این سوغات ارزشمند را به عنوان سوغات مشهد‌ می‌شناسند. کارگاه‌‌های فیروزه‌تراشی بسیار زیادی در مشهد وجود دارند و شما‌ می‌توانید این سوغات ارزشمند را به عنوان هدیه یا یادگاری تهیه کنید.

زعفران لوکس‌ترین سوغات مشهد

بسیاری از زنان و بانوان مسافری که قصد خرید بهترین سوغات مشهد را دارند زعفران و زرشک را به عنوان سوغات اصلی مشهد انتخاب‌ می‌کنند. اگر‌ می‌خواهید باکیفیت‌ترین نوع زعفران را بخرید بهتر است سراغ حجره‌‌ها و فروشنده‌‌های قدیمی بروید.

زعفران مشهد

انگشتر عقیق یکی از بهترین سوغات مشهد

انگشترهایی که با سنگ‌‌های تزیین شده ساخته‌ می‌شوند یکی از بهترین سوغات مشهد به حساب‌ می‌آیند. انگشتر عقیق، دُر نجف، یاقوت، زمرد، شرف شمس، حدید از مهم‌ترین انگشترهای مذهبی در شهر مشهد هستند.

مهر، سجاده و تسبیح

مهر، سجاده و تسبیح مقدس‌ترین سوغات مشهد و اصلی‌ترین سوغات این شهر از بعد مذهبی است. می‌توان این موارد را رکن ثابت تمام خریدهایی دانست که مهمانان حرم مطهر امام رضا به عنوان سوغات مشهد تهیه‌ می‌کنند.

پوستین گوسفند یا سایر حیوانات

امروزه تولید و فروش پوستین مانند گذشته رونق ندارد و اگر قصد خرید محصولات تولید شده از پوست حیوانات را دارید باید از فروشندگان قدیمی‌تر آدرس مکان‌‌هایی که این سوغات را‌ می‌فروشند بپرسید.

گلیم و قالی مشهد

یکی از باارزش ترین انواع صنایع دستی در مشهد مقدس که بیشتر مورد توجه زائران خارجی قرار‌ می‌گیرد گلیم و قالی مشهد است. این صنایع دستی بیشتر توسط عشایر منطقه خراسان تولید‌ می‌شوند.

دیگ سنگی یا هرکاره

یکی از اصیل‌ترین سوغاتی‌‌های شهر مشهد دیگ هرکاره نام دارد که نوعی ظرف سنگی است که با ظرافت بالایی تولید شده و در نتیجه تراشکاری و قلم‌‌زنی نوعی سنگ ساخته‌ می‌شود.

نبات مشهد

نبات مشهد

نبات آن هم از نوع زعفرانی یکی از اصیل‌ترین سوغات‌‌های شهر مشهد است که پیشنهاد‌ می‌دهیم حتما یک یا چند بسته از آن را تهیه کنید. ترکیب چای سیاه و اصیل ایرانی در کنار نبات مشهد یکی از خوشمزه‌ترین و دل‌چسب‌ترین نوشیدنی‌‌ها برای فصل سرد سال است.

خشکبار از بهترین سوغات مشهد

وقتی از بازارهای سنتی این شهر دیدن‌ می‌کنید انواع خوراکی‌‌ها و خشکبار خوشمزه‌ای را‌ می‌بینید که با همان شیوه‌‌های سنتی در ورودی مغازه‌‌ها قرار گرفته‌اند و به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی شده به فروش‌ می‌رسند. اگر به جاهای خاص در ایران علاقه دارید تنها چشمه آبگرم نزدیک تهران را بخوانید.

ادویه های مشهد

ادویه‌‌های معطر مشهد

یکی دیگر از بهترین سوغات مشهد که اصولا در بازارهای سنتی به طور عمده عرضه‌ می‌شوند ادویه‌‌های معطر هستند. یکی از معروف‌ترین ادویه‌‌هایی که‌ می‌توانید در این شهر تهیه کنید ادویه هفت قلم است که طعم فوق‌العاده‌ای به غذاهای شما‌ می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری تنها شهر بدون گورستان در ایران را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *