قبیله اومو اتیوپی | قبیله بدوی و عجیب در آفریقا + بهمن 1401

قبیله اومو اتیوپی | قبیله بدوی و عجیب در آفریقا + بهمن 1401

در قرنی زندگی می‌کنیم که در چشم به‌هم زدنی هر چیزی در اختیار ماست، اما در همین جهان مدرن، هنوز هم قبائلی وجود دارند که حتی نمی‌توان گفت آن‌ها در بدوی‌ترین حالت ممکن زندگی می‌کنند.

قبیله اومو در اتیوپی

امروز می‌خواهیم در مجله گردشگری دلتا قبیله‌ای را همراه شما ببینیم که با گذشت میلیون‌ها سال هنوز هم به اجداد خود وفادارند و در قرن ۲۱ میلادی همانند انسان‌های اولیه زندگی می کنند! قبیله اومو اتیوپی جایی است به دور از هرگونه تمدن انسانی!

مردم این قبیله طوری زندگی می‌کنند که گویی پدران و اجداد این قبیله از ابتدا تصمیم به این گرفته باشند که با دستاوردهای مشترک انسانی در هیچ زمینه‌ای همکاری و دخالت نداشته باشند و تا به امروز فرزندانشان به این تصمیم وفادار مانده باشند.

قبیله اومو اتیوپی

دره اومو

دره اومو در یکی از دورترین مناطق خارج از حوزه تمدن مدرن انسانی در اتیوپی است. این دره، یکی از بکرترین و در عین حال عجیب‌ترین مناطق طبیعی جهان محسوب می‌شود که دنیایی از شگفتی در آن موج می‌زند.

قایقرانی در رودخانه سفیدرنگ اومو را که با دنیای رنگارنگ و فرهنگ متفاوت مردم این منطقه ترکیب کنید، مواد لازم جهت سپری کردن یک تعطیلات ناب به‌دست می‌آید. این منطقه دورافتاده در جنوب‌غرب اتیوپی است و دسترسی به آن به ندرت با اتومبیل‌ میسر است.

دره اومو آفریقا

فرهنگ، سنن و عقاید اعضای ۵۰ قبیله‌ای که در این ناحیه زندگی می‌کنند به طرز شگفت‌آوری دست‌نخورده و منحصربه‌فرد است. این قبایل تا اواخر قرن نوزدهم شناخته نشده بودند. آن‌ها با وجود این‌که در منطقه‌ای مشترک زندگی می‌کنند، دارای نژاد و آداب متفاوتی هستند.

رودخانه اومو اتیوپی

قبیله اومو اتیوپی

قبایل دره اومو، پس از این که در دنیا به عنوان قبیله‌ بدوی شناخته شدند، بیشتر مورد کنکاش قرار گرفتند. این مردم نه تنها علاقه‌ای به ارتباط با دنیای بیرونی خود ندارند بلکه افراد کمی را به دنیای خود راه می‌دهند.

این مردم که به داشتن آداب و رسوم عجیب و شکل و شمایل خاص و اولیه خود در دنیا معروف هستند، به این خاطر که اصلا با دنیای مدرن اطراف خود ارتباط برقرار نمی‌کنند و یک نمونه زنده از اجداد پدری انسان‌ها هستند، برای گردشگران و انسان‌شناسان و حتی رفتارشناسان بسیاری از سراسر جهان جذاب هستند.

قبیله بدوی

آن‌ها همچنان مصرانه به ارزش‌های قدیمی اجداد خود پایبند هستند و کسی را به داخل قبیله خود راه نمی‌دهند، اما این به آن معنا نیست که به‌هیچ عنوان کسی را تا به حال نپذیرفته‌اند، بلکه تنها تعداد بسیار کمی از توریست‌ها را به داخل زندگی قبیله‌ای خود راه می‌دهند و این‌ شانس را به گردشگران می‌دهند که از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند.

کسانی که موفق شده‌اند با مردم دره اومو ارتباط بگیرند درباره نحوه برخورد و شیوه ارتباط با آن‌ها نظرات مختلفی را داده‌اند. آن‌ها در مجموع می‌گویند که مردم قبایل اومو با افراد غریبه، خیلی دیر ارتباط برقرار می‌کنند.

قبیله اومو اتیوپی

معاشرت با قبیله بدوی اومو

باید به شیوه ارتباط گرفتن با اوموها آشنا باشید زیرا ممکن است تجربه تلخی برایتان شود. در ابتدا دوربین‌های خود را کنار بگذارید و سعی کنید با آن‌ها معاشرت کنید.

یکی از عکاسان مجله گردشگری که به میان بومیان قبیله اومو رفته، درباره تجربه خود می‌گوید: این قبیله بدوی بیشتر به طبیعت نزدیک است تا به تمدن شهری و به همین دلیل، اثرات آن‌ را در زندگی روزمره و سر و صورت و بدن آن‌ها می‌بینیم.

مردم آفریقا

کودکان دره اومو چهره‌هایشان را با خاک رس رنگی آرایش می‌کنند و تاج‌هایی از سبزی و گل بر روی سر خود قرار می‌دهند تا مانند مردم و بزرگان قبیله خود به چشم بیایند. ترکیبی از غرور، رازآلودگی و حتی شادی را در نوع پوشش آنان می‌بینیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مسجد عجیبی در آفریقا، که هرسال از نو ساخته می‌شود! را بخوانید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *