روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت + بهمن 1401

روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت + بهمن 1401

اگر از محصولات پوستی مناسب با شرایط خودتان به ترتیب صحیح و اصولی استفاده کنید، بسیاری از مشکلات پوستی شما به مرور ناپدید شده و یک پوست عالی و بدون نقص خواهید داشت.

روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت

داشتن پوستی صاف، بی‌نقص و به دور از هر گونه مشکل، آرزویی است که تمامی انسان‌ها به دنبال آن هستند و برای رسیدن به این امر، روش‌های مختلفی را برای مراقبت از پوست صورت امتحان می‌کنند تا به پوست ایده‌آل خود برسند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند با خرید محصولات گران‌قیمت می‌توانند به این رویا دست پیدا کنند، در حالی که دستیابی به پوست شفاف و با طراوت تنها با رعایت چند نکته سالم، بدون صرف هزینه‌های زیاد، امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه به بررسی و ذکر روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت و داشتن پوست بی‌نقص خواهیم پرداخت.

روش های اصولی مراقبت از پوست صورت

۱.      نوشیدن آب فراوان: اولین گام برای مراقبت از پوست شما

هر چند نوشیدن آب، نکته ساده و پیش پا افتاده ای به نظر می‌رسد اما اصلی ترین و مهم ترین عامل برای شادابی و نشاط پوست به شمار می‌رود. اگر در طول روز به اندازه کافی آب نوشیده باشید، هیچ گاه دچار خشکی و دهیدراته شدن پوست نمی شوید.

کم آبی و خشکی، دو عاملی هستند که نه تنها طراوت را از پوست شما می‌گیرند، بلکه بستری را جهت پیری زودرس فراهم می‌کنند؛ بنابراین با نوشیدن آب کافی، انعطاف پوست خود را بالا ببرید و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

۲.      شست‌وشوی اصولی از روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت

پوست ما، بیرونی‌ترین لایه بدن است که به طور مستقیم با محیط اطراف ارتباط دارد. پوست صورت از مهم‌ترین اعضا در کل بدن به شمار می‌رود. در طول روز آلودگی و چربی‌های فراوانی روی پوست صورت می‌نشینند و درخشش و شادابی را از آن سلب می‌کنند، بنابراین شستشوی به اندازه صورت، با از بین بردن کثیفی‌ها، از بروز مشکلات پوستی متعدد جلوگیری می‌کند.

شست‌وشوی صورت به طور استاندارد باید ۲ مرتبه در طول شبانه روز، اولی صبح‌ها پس از بیدار شدن و دیگری شب‌ها پیش از خواب، توسط یک شوینده مناسب انجام شود.

شست‌وشوی اصولی

۳.      تونر: محصولی جدید برای حفظ سلامت پوست صورت شما

تونرها محصولات جدیدی هستند که در دهه گذشته وارد بازار شده و محبوبیت بسیار زیادی بین بانوان پیدا کرده اند. کارایی این محصول به این گونه است که به منافذ کوچک پوست نفوذ کرده و تمامی آن‌ها را پاکسازی می‌کند. بر خلاف تصور عموم، تونرها توانایی پاک کردن آرایش را از روی پوست شما ندارند و این محصولات صرفا بر روی پوست تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله تونر چیست از سایت فوراور کالا را مطالعه کنید.

۴.      هرگز ضد آفتاب را فراموش نکنید.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب در روتین پوستی بسیار بالا است تا جایی که این محصول را حتی در روز‌های ابری و شب‌هایی که خبری از خورشید در آسمان نیست، باید استفاده کرد. ضد آفتاب باید هر ۲ ساعت تمدید شود تا بیشترین تاثیر را روی پوست بگذارد. در صورت استفاده به موقع و به اندازه از ضد آفتاب، این محصول می‌تواند در کاهش لک، جلوگیری از مشکلات پوستی و پیری زودرس تاثیر زیادی داشته باشد.

۵.      رژیم غذایی سالم از روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت

غذایی که مصرف می‌کنید به طور مستقیم بر پوست شما تاثیر می‌گذارد و جزو نکات مهم برای مراقبت از پوست صورت به حساب می‌آید. حتما توجه کرده اید که با مصرف زیاد غذاهای آماده، شیرینی جات و کربوهیدرات فراوان، پوست شما بیش از حد معمول چرب شده و ممکن است دچار جوش و یا آکنه شود.

شما می‌توانید با اضافه کردن سبزیجات، میوه جات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات در رژیم غذایی خود، نه تنها از چاقی و بیماری‌ها دور بمانید، بلکه گامی بلند در جهت سلامت پوست خود نیز بردارید.

رژیم غذایی سالم

۶.      داشتن پوستی شاداب با انجام اسکراب

پوست بدن طی یک فرایند طبیعی، سلول‌های جدیدی تولید می‌کند و سلول‌های پیشین از بین می‌روند. سلول‌های مرده بر روی پوست باقی می‌مانند و در صورتی که آن‌ها را از سطح پوست خود پاکسازی نکنید، سبب کدر و مات شدن پوستتان می‌شوند.

شما می‌توانید به کمک شکر، قهوه و عسل، اسکراب خانگی درست کنید و دو بار در طول هفته از آن استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از اسکراب صبح‌ها می‌باشد چرا که در طول شب عمل بازسازی و ترمیم پوست شما انجام شده است.

۷.     پاک کردن آرایش قبل خواب از روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت

بسیاری از بانوان برای ظاهری بهتر و زیباتر، در طول روز از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند. کرم‌ها و لوازم آرایشی برای پوشاندن نقص‌ها، به صورت یک لایه یکنواخت بر روی پوست قرار می‌گیرند و تمامی منافذ را مسدود می‌کنند. با مسدود شدن منافذ، پوست توانایی نفس کشیدن را از دست می‌دهد و سبومی که ترشح می‌شوند، زیر پوست محبوس می‌مانند و می‌توانند دلیلی برای ایجاد انواع آکنه باشند.

علاوه بر مشکلات ذکر شده، پوست در طی شب خود را بازسازی می‌کند و اگر با آرایش خوابیده باشید، تمامی آلودگی و چربی‌ها به داخل منافذ نفوذ کرده که سبب پدید آمدن مشکلات پوستی می‌شوند؛ بنابراین برای مراقبت از پوست صورت توصیه می‌شود پیش از رفتن به رختخواب حتما آرایش را از پوست خود پاک کنید.

۸.      مراقبت از پوست با کنترل استرس

پوست ما آینه ای از درون ما است که تمامی حالات و مشکلات درونی را نشان می‌دهد. استرس می‌تواند سبب بروز مشکلاتی از جمله پسوریازیس، جوش‌های التهابی، قرمزی و خارش شود. پوست معمولا در دوران پر تنش و پر اضطراب که برای همه افراد پیش می‌آید پژمرده شده و شادابی و نشان خود را از دست می‌دهد. توصیه می‌شود برای مدیریت استرس از یک متخصص اعصاب و روان کمک بگیرید و در کنار آن انجام مدیتیشن، خود مراقبتی و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

مراقبت از پوست با کنترل استرس

۹.      خواب کافی از روش های اصولی برای مراقبت از پوست صورت

خواب شبانه و تاثیرات مثبت و مستقیم آن بر پوست برای همه واضح و روشن است؛ بنابراین لازم به ذکر نیست که هیچ چیزی، جایگزین خواب شبانه نمی شود. در طول خواب شب، پوست فرایند بازسازی، ترمیم خود و تولید کلاژن را انجام می‌دهد در حالی که کمبود یا کیفیت نامناسب خواب شبانه، این فرایند را دچار مشکل می‌کند که باعث پیری و بی روح شدن پوست می‌گردد.

معمولا ۷ الی ۸ ساعت خواب در طول شبانه روز می‌تواند سبب جوان تر شدن و شادابی پوست شود، از این رو سعی کنید زمان خوابیدن خود را تنظیم کنید تا علاوه بر سرحالی و حس خوب، از داشتن یک پوست شاداب و بی نقص نیز بهره ببرید.

۱۰.  رعایت روتین صحیح و اصولی

در رفتار انسان عادت‌های بد بسیاری وجود دارد که در طولانی مدت، این عادات وارد روتین مراقبت پوستی می‌شوند و اثرات زیادی بر پوست می‌گذارند. داشتن عادات و روتین‌های اشتباه و استفاده از محصولات نامناسب با ترتیب نادرست می‌تواند تلاش‌های مداوم شما را نابود کرده و طراوت را از شما بگیرد.

اگر روتین مراقبت از پوست و محصولات مورد استفاده شما، به طور کامل با پوستتان سازگار است، سعی کنید به آن‌ها پایبند باشید اما اگر محصول جدیدی را وارد روتین کردید و نتیجه مثبت و دلخواهی از آن نگرفتید، به سرعت از روتین خود حذف کنید.

رعایت مراحل اصلی روتین پوستی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که یک محصول می‌تواند پیش نیاز استفاده از محصول دیگری باشد. اگر از محصولات پوستی مناسب با شرایط خودتان به ترتیب صحیح و اصولی استفاده کنید، بسیاری از مشکلات پوستی شما به مرور ناپدید شده و یک پوست عالی و بدون نقص خواهید داشت.

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *